Numarul unu mondial in domeniul alimentatiei, Nestle, a anuntat joi o crestere a cifrei de afaceri in primele noua luni ale anului, gratie marcilor vedeta ale grupului, si a majorat previziunile pentru acest an, in ciuda crizei financiare mondiale, anunta AFP.

Cifra de afaceri a grupului s-a ridicat, in perioada analizata, la 81,4 miliarde franci elvetieni (53,4 miliarde euro), in crestere cu 3,4% fata de primele noua luni ale anului 2007.

Rezultatul este superior previziunilor analistilor, care mizau pe vanzari de 81,20 miliarde franci elvetieni.

"Am reusit sa mentinem ritmul de crestere impresionant din primul trimestru", a afirmat presedintele grupului, Paul Bulcke, intr-o conferinta de presa.

"Aceste vanzari record reflecta dinamica puternica a cresterilor atat in statele in curs de dezvoltare, cat si in tarile industrializate", a subliniat el, adaugand ca grupul "vinde, in fiecare zi, un miliard de produse in intreaga lume".

La nivel global, vanzarile au crescut mai puternic in tarile in curs de dezvoltare (+16,8%).

Avand in vedere aceste "rezultate solide", Nestle, care nu are in vedere noi achizitii in lunile urmatoare, a majorat obiectivele anuale de crestere organica la 8%, fata de obiectivul initial de cel putin 7,4%.

Piata a raspuns pozitiv la aceste anunturi, actiunile grupului castigand 3,35% (44,40 franci) pe bursa elvetiana, pe fondul unei scaderi bursiere generale de 0,74%, in jurul orei 10,30 GMT.