Sefii gigantilor auto americani isi taie din leafa pentru a-si salva companiile aflate in criza financiara

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2008, 7:27 Economie | Companii


Presedintele director-general al constructorului american de automobile Chrysler, Robert Nardelli, a declarat ca se multumeste cu un salariu anual de un dolar, in cadrul efortului de a redresa compania in mare criza de lichiditati.

Nardelli a facut aceasta declaratie in Senatul american unde a pledat, alaturi de sefii de la Ford si General Motors, pentru ca Congresul sa autorizeze un credit de 25 de miliarde de dolari pentru a salva cei trei giganti auto din criza financiara.

Robert Nardelli a avertizat, de asemenea, ca fara un ajutor federal "imediat" grupul sau nu va avea suficiente lichiditati pentru a continua sa functioneze normal.

De cealalta parte, omologul sau de la General Motors, Rick Wagoner a anuntat, tot in cadrul audierilor, ca si-a redus la jumatate salariul, scrie presa internationala.

Secretarul Trezoreriei, Henry Paulson, a anuntat insa ca se opune acordarii de noi imprumuturi pentru industria auto.











1231 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    tardiv (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 8:30)

    ixulescovici [anonim]

    Si la ei,ca si la noi,respectand proportiile,factorii de conducere au salarii supradimensionate si nereflectate in ceva util societatilor ce le conduc.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce induiosator.... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:01)

    Weather [anonim]

    Poate in curind vor dormi si in cutii de carton si vor cersi la coltul strazii...
  • +2 (2 voturi)    
    Conducatorii sunt vinovati de iminenta falimentulu (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:41)

    hotnewsfil [utilizator]

    Calitatea unui conducator este demonstrata numai de rezultatele muncii lui, in privinta calitatii si volumului activitatii companiei pe care o gospodareste respectivul conducator. Rezultatele concrete nu pot fi inlocuite (suplinite) prin justificari, nici macar asa zis "obiective", prin care sa se incerce carpirea imaginii dezastroase a conducatorului "defect".
    Conducatorii gigantilor auto americani n-au nici o scuza. Degeaba se vaicaresc si cersesc ajutoare de la stat (din impozitele si taxele cetatenilor). Conducatorii trebuiau sa fie prevazatori, sa aiba in vedere si cele mai pesimiste variante privind viitorul firmei, sa stie cum va evolua piata (oferta versus cerere), ce strategii au firmele concurente, trebuiau sa produca masini dorite de un cat mai larg bazin de cumparatori (iefine, cu consum minim, dotari moderne.etc.). Cand are in curs lansarea pe piata a unui nou produs, un bun conducator de firma trebue sa fie, totodata, nemultumit, convins ca exista solutii pentru versiuni - tinta ale produsului, care sa aiba un cost pe jumatate, sa fie de o calitate mult mai buna si care sa se produca intr-un timp pe jumatate, convins ca firmele concurente sunt avansate, in realizarea acestui produs al viiroruilui (in cel mai tainic secret)..
    Viteza de lucru si de finalizarea a departamentului de Cercetare -Dezvoltare" (R&D) al firmei trebue sa fie in continua crestere, sa plaseze firme, permanent, cu un pas inaintea firmelor concurente.
    Un eventual faliment al companiilor lor, pe care le-au condus categoric defectuos nu-i va afecta decat cel mult moral, nu si material, pe cei ce conduc GM, Ford, Crysler. Ei , lacomi,au acumulat venituri enorme, sunt, cu siguranta, multimilionari, ca si corifeii care au condus bancile si societatile de asigurare falimentare, si ei,toti, multimilionari, in timp ce sute de mii de oameni, salariati, pensionari sau simpli deponenti si actionari au ramas pe drumuri.
  • +2 (2 voturi)    
    Gigantii americani sa scoata pe piata (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:37)

    Romanul [anonim]

    autoturisme de alta generatie. Cu consum mic si dotari cool .Consumul, sa nu depaseasca in traficul urban maxim 4-5% .Poluarea foarte mica iar elementele de siguranta ireprosabile si multiple.Garantia sa depaseasca 6 ani si 500.000 de km. rulati.Asta este viitorul!Fabricati autoturisme, dar nu depasiti standadele europene si asiatice.
  • 0 (0 voturi)    
    nice try (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:27)

    stefan2008 [utilizator]

    La astia nu sunt pensiile oamenilor, deci spre deosebire de AIG, astia au bunul simt sa-si micsoreze salariile.
    Oricum... vorba lui Romanul... ar trebui sa vina cu solutii pentru care sa merite banii.
  • 0 (0 voturi)    
    Grea e limba română... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:47)

    Paganel [anonim]

    În fragmentul "pentru ca Congresul sa autorizeze un credit de 25 de miliarde de dolari pentru a salva cei trei giganti auto din criza financiara." se poate reformula: "pentru autorizarea de către Congres a unui credit de 25 de miliarde de dolari pentru a salva cei trei giganţi auto din criza financiară." şi se evită cacofonia. Să zicem că mă fac că nu văd că nu utilizaţi semne diacritice, dar chiar aşa o fi devenit de grea limba asta românească şi pentru români? Ce pretenţie să mai avem să o înveţe minorităţile?
    În altă ordine de idei, aştept: 1) minusuri; sau 2) ca mesajul meu să fie pur şi simplu şters de HotNews cum s-a mai întâmplat cu alte câteva asemănătoare numai în ultima săptămână. Este interesant şi descalificat pentru nişte jurnalişti care zic că se respectă să facă astfel de greşeli elementare!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri