De joi, 11 decembrie, uzina Dacia de la Mioveni opreste din nou productia, de data aceasta pentru o luna de zile. Este a patra oara, in ultimele doua luni, cand se ia o astfel de masura din cauza scaderii drastice a vanzarilor pe fondul crizei financiare mondiale.

Conducerea Dacia nu stie ce se va intampla cu angajatii nici dupa 11 ianuarie 2009 cand este programata reluarea activitatii.

"Trebuie sa gasim solutii ca sa nu murim", a spus, zilele trecute, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, care a anuntat ca producatorii auto din Romania au pregatit un plan de 12 masuri pentru salvarea industriei din domeniu.

Intre acestea: amanarea pentru urmatoarele 6 luni a platii TVA pentru toate companiile care lucreaza in industria auto si dobanzi mici la cumpararea de masini noi. Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile a mai declarat ca va prezenta acest plan presedintelui Traian Basescu.

Intre timp, Dacia a anuntat zilele trecute ca si-a redus investitile pentru 2009 cu 100 de milioane de euro.

De asemenea, incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia va trece de la o cadenta de productie de 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi.

In Romania, cererea de vehicule noi a inregistrat o scadere de peste 50% in noiembrie 2008. In aceeasi luna, Dacia a comercializat 4.698 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 52% fata de noiembrie 2007.

Aceasta scadere brutala este provocata de invazia de vehicule vechi si de limitarea accesului la credite (70% dintre masinile noi sunt achizitionate prin credit sau leasing).