La Uzina Dacia se lucreaza din nou de luni la capacitate totala, dupa o pauza de o luna de zile, din cauza scaderii dramatice a vanzarilor. Toti salariatii se intorc la munca, insa productia va fi redusa cu aproape 300 de masini pe zi.

Luna trecuta vanzarile Dacia au scazut cu peste jumatate fata de aceeasi perioada a lui 2007, in conditiile in care inmatricularile de masini second-hand din import au crescut cu 150%.

Reprezentantii Dacia sunt rezervati si in privinta vanzarilor pe acest an, solicitand Guvernului sa mentina ordonanta care a triplat taxa auto. Sindicalistii sustin si ei taxa majorata si vor sa organizeze, marti, un miting la care sunt asteptati peste 5.000 de salariati.

Automobile Dacia a anuntat, in 9 ianuarie, ca isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata.

In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008.

Compania va lansa in lunile urmatoare Sandero cu motorizare diesel.

Preturile pentru Logan sedan pornesc de la 6.400 euro, cele ale Sandero, de la 6.890 euro, iar la Logan MCV, de la 8.400 euro. Pentru vehiculele comerciale, preturile pornesc de la 7.000 euro pentru VAN si 7.300 pentru Pick-up. Cele mai scumpe versiuni costa 11.200 euro la Logan sedan, 12.150 pentru MCV, 9.850 euro pentru Sandero, 9.550 euro pentru VAN si 9.450 euro la Pick-up.

Dacia va beneficia de un ajutor de stat de 15,4 milioane de euro, pentru sustinerea si diversificarea productiei.