Grupul Mobexpert, ce activeaza in domeniul productiei si comercializarii mobilei, a dat in judecata compania austriaca Kika, intrata recent pe piata romaneasca de profil, acuzand-o ca foloseste un slogan de promovare asemanator cu unul folosit in trecut de compania romaneasca, potrivit NewsIn. Astfel, reprezentantii Mobexpert sustin ca sloganul companiei austriece "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului" seamana cu cel folosit de retailerul roman "Mii de idei frumoase, care nu sunt neaparat scumpe".

Acestia apreciaza ca asemanarea creeaza cumparatorilor "confuzie si riscul de asociere” si ii acuza pe cei de la Kika de faptul ca vor sa se foloseasca de renumele Mobexpert pentru a intra mai usor pe piata din Romania.

In actiunea depusa la dosar, Mobexpert arata ca "gradul de similaritate vizuala este foarte ridicat, dat fiind impactul inceputului comun al sloganurilor in perceptia consumatorului potential”.

Mobexpert isi motiveaza actiunea prin faptul ca exista un risc ca oamenii care vad reclama sa creada ca marfa provine de la acelasi producator si sa se creeze ideea ca e vorba de aceeasi gama de produse.

Prin urmare, reprezentantii Mobexpert le cer magistratilor sa oblige Kika sa nu mai foloseasca sloganul respectiv deoarece le incalca dreptul la marca.

Grupul Mobexpert cuprinde zece firme pe zona de retail, opt fabrici de mobila pe zona de productie, sase firme de import si trei firme de servicii (informatica, logistica si proiectare-dezvoltare).

Retailerul austriac Kika a deschis primul magazin din Romania la sfarsitul anului trecut, in urma unei investitii de 31 milioane de euro.