Falimentul Opel, divizie a constructorului auto american General Motors, poate costa contribuabilii pana la trei miliarde de euro si ar fi mai indicat ca guvernul sa intervina pentru a salva Opel. Este declaratia ministrului de finante german, Peer Steinbrueck, intr-un interviu la postul de televiziune ARD, citat de agentia de presa Agr.

Potrivit acestuia, cei 25.000 de oameni care ar ramane fara loc de munca in urma falimentului Opel ar presupune costuri importante pentru stat.

Conservatorii germani au avut divergente in week-end despre cum ar trebui sa ajute statul uzinele Opel, intr-o situatie dificila din cauza crizei mondiale, unii politicieni fiind de parere ca Opel ar trebui lasat sa se scufunde singur, scrie Reuters.

Deputatul Michael Fuchs, un important lider al partidului crestin democrat (CDU) condus de Angela Merkel, a vorbit ferm impotriva unui ajutor de stat pentru Opel, avertizand ca toti banii se vor duce la compania-mama, General Motors. Dar, alti lideri conservatori din landurile unde se afla uzinele Opel au pledat in favoarea unui ajutor pentru salvarea de la faliment a constructorului care face masini in Germania din 1899.

Cancelarul german Angela Merkel a anuntat ca guvenul asteapta ca Opel sa-si prezinte strategia pentru urmatoarea perioada inainte de a lua o decizie in privinta ajutorarii companiei. In noiembrie, Merkel declarase ca guvernul este gata sa garanteze imprumuturile contractate de Opel.

Ministrul german al Afacerilor Externe, Frank-Walter Steinmeier, a cerut sambata in presa, un ajutor international pentru salvarea uzinelor de automobile Opel din Europa.

Cotidianul Bild scria, tot sambata, ca Opel ar putea intra in faliment in lunile mai-iunie, daca nu vor primi ajutor din partea statului.

Gigantul General Motors a fost serios afectat de criza economica mondiala. Vineri, producatorul suedez de autovehicule Saab, filiala a General Motors, si-a prezentat declaratia de insolventa, inainte de falimentul propriu-zis.