Ministerul Transporturilor vrea sa concedieze peste 12.000 de angajati ai CFR
Conducerea Federatiei anunta ca se opune acestor disponibilizari de personal si va uza de toate formele legale de protest pentru a mentine locurile de munca.
Programul de restructurare a sistemului feroviar al Ministerului Transporturilor prevede concedierea a 5.949 de angajati de la CFR Marfa, 2.545 angajati ai CFR Calatori si 3.536 de salariati ai CFR SA. Totodata, vor fi disponibilizati 109 de salariati ai Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviara de Turism, Autoritatea Feroviara Romana si Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara.
Reducerea de personal se va face prin desfintarea unor subunitati si rastrangeri de activitate.
Reprezentantii FNFMC arata ca in programul de restructurare nu se prevede nici o forma de protectie sociala pentru personalul disponibilizat .
"Un salariat disponibilizat in aceasta perioada deosebit de dificila este un om sacrificat fara nici o perspectiva. Mai mult programul va afecta si anumite comunitati locale si agenti economici prin inchiderea unor sectii de circulatie si prin anularea unui numar mare de trenuri.", se mai arata in comunicatul asociatiei sindicale.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor, contactati de HotNews.ro, nu au putut da detalii in legatura cu programul de restructurare a sistemului feroviar, precizand insa ca ministrul Radu Berceanu se va intalni luni cu sindicalistii.

Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
sefimea (ma refer la aia inutili, si nu putini) sau "aia care nu mai au loc prin birouri" cum spui tu, o sa ramina in mare parte neafectati. problema e ca cei care lucreaza in mod direct cu siguranta circulatiei si eu ma refer doar la cei care intretin calea ferata si fac eforturi supraomenesti sa mentina calea asta ferata pe linia de plutire (cu astia am lucrat personal si inca mai tin legatura cu multi dintre ei) sint oricum in numar insuficient. daca numarul lor va fi redus si mai mult atunci va spun eu sa va pregatiti in curind la niste evenimente de cale ferata (deraieri) cu multe pierderi de vieti omenesti. de asemenea va spun de acum ca cei care vor intra la puscarie nu vor fi cei cu adevarat vinovati care saboteaza de ani de zile calea ferata ci citiva fraieri care s-au chinuit sa isi faca datoria cu banii putini primiti de la minister.
Oricum din cate locuri pot sa dispara banii si fiind si in proprietatea statului, CFR nu poate sa fie decat o gaura neagra. Probabil la fel ca Petrom, cand in primul an dupa privatizare a avut un profit colosal de sute de milioane de euro, dupa ani intregi de pierderi.
faceti curatenie o data ca numai tine!
De cate ori vi s-a intamplat, sa va sculati, cand altii se culca??? De cate ori ati iesit pe usa casei noaptea la ora 3 si de cate ori v-ati deschis-o la 2 noaptea??? Sau daca ati avea,asa...peste 60 si ceva de ani, cum v-ati simti sa va treziti ,noapte de noapte, la ora 3 si sa nu mai puteti adormi? De ce? ptr ca ati avut timp de mai bine de 30 de ani o viata fara nopti dormite langa cei dragi, ptr ca nu ati avut sambete si duminici pe care sa le petreceti la modul sigur impreuna cu familia ...Tatal meu are 31 de ani lucrati pe locomotiva-de la abur pana la electrica si o pensie de mizerie de 1380 roni, iar eu fiica lui, cu doua diplome de licenta+ un postuniversitar la UBB Cluj, intr-un post de conducere, la CFR Marfa, muncesc ptr niste bani de mizerie, de 25 de ani.
Pot spune doar un singur lucru: "a doua armata" este distrusa iremediabil...nu ptr ca mecanicii au luat salarii mari (a se vedea "boii ingrasiti" ai caii ferate numiti revizori, instructori,etc care au salarii mai mari decat un sef divizie si deplasari mai multe decat zilele din calendar..), ci ptr ca asa s-a vrut....
-e greu de facut curatenie ,cand sunt atatia nepoti,unchi,matusi verisoare si alte rude si cunostinte(pcr-ul n-a murit)
Guvernule nu mai da oameni afara in timp de depresie economica.Oamenii astia nu au unde sa mearga decat in strada.
Uita de echilibru bugetar si FMI fa ca Americanii stimuleaza economia.
Sant atatea de facut.
Ce ar fi sa pui in aplicare un plan de canalizare la nivel national, sant atatea de facut, si numai cu lei nu $,Euro etc..
cred ca tot CFRul o sa iasa in strada... si sunt foooarte multi.
eu consider ca este foarte necesara totusi aceasta restructurare.
asta e ....
restructurarea este necesara,eliminand "trantorii" si "lipitorile",dar acest lucru il depaseste pe d-l Berceanu,numai daca se va actiona cu sprijin politic-in orice caz va fi greu,caci va trebui sa invinga inertia vechiului sistem(in care conducatorii aveau cat mai multe drepturi si cat mai putine indatoriri si se intelege de la sine ,salarii si sporuri cat mai babane,iar palmasii cat mai multe sarcini[daca se poate sa le faca si pe ale lor] si drepturi minime,ca sa nu l-i se suie binele la cap,de salarii nu mai vb.,caci din a doua armata a Romaniei am ajuns de plans,fata de alte tari;candva un cfr-ist era privit cu respect;candva "boacterii"aveau manusi albe, o uniforma impecabila si o conduita asisderea si salarii pe masura(ca sa nu mai fie nevoiti sa "completeze" de pe trenuri);l-am vazut pe bunicul vitreg intr-o poza de demult,imbracat in ceferist si ziceai ca-i scos din cutie ,ca un general,si nu era decat un simplu acar;mergea la crasma si i se dadea pe datorie (daca nu avea bani la el)fara nicio discutie,pe cand altora l-i se refuza aceasta favoare,replicandu-li-se celor in cauza ca:aista-i ceferiste(deci cand lua banii sau avea bani venea si isi platea datoriile in mod garantat);am facut aceasta paranteza ca sa vedeti ce au fost si ce au ajuns angajatii cfr-ului.atunci capul familiei daca era angajat la cfr(chiar si intr-o functie modesta)putea intretine o familie cu 4- 5 membrii,la un nivel bun de trai,dar acum daca nu lucreaza si sotia sau sa aibe si ea un venit oarecare ,nivelul de trai nu este prea ridicat, e mai aproape de satisfacator decat de bun. cu bine
Nu poate deoarece aduce fonduri pentru PARTID, indiferent ca este PDSR-PSD, PDL ori PNL bani sa iasa pentru PARTID SI CLASA POLITICA.
Deci sa nu ne mire aceste disponibilizari.
Mediocritatea....
Cei care au facut o asa zisa facultate din timpul programului la privat si care acum ocupa functii de conducere.
Si poate va intrebati unde sunt cei care au facut o facultate la vremea lor, profil de specialitate material rulant si acum sunt abandonati prin niste unitati uitate de lume.
Si daca nu esti implicat politic sau nu cotizezi macar la unul sau mai multele partide la putere, esti condus de acei sindicalisti analfabeti cica reprezentanti ai salariatilor care nu au nici macar liceul....
pt ore festive
ca nu le ajunge salariul si in special samuelenco si simandan rog spunetii la toata lumea