CFR: 200 de trenuri sunt anulate, ca urmare a scaderii numarului de calatori
"Avem probleme cu adaptarea la trafic, iar acest lucru s-a constatat in urma unor statistici din luna ianuarie, cand am observat ca fluxul de calatori a scazut cu pana la 8% fata de aceeasi luna a anului trecut. Ca urmare, am facut o analiza si, in februarie, am recurs la anularea temporara cu aproximativ 5% a unor trenuri", a declarat Adrian Vlaicu.
Potrivit sursei citate, este necesara mentinerea unui grad minim de eficienta a serviciului. Acesta a subliniat faptul ca foarte multi calatori sunt descoperiti fara bilet.
"Nu intentionam sa majoram tarifele biletelor la CFR Calatori, deoarece in conditiile in care s-ar produce o astfel de majorare pe segmentul de calatori ar insemna practic o sinucidere. In conditiile crizei nu intentionam sa facem nici o astfel de majorare", spunea, in ianuarie, subsecretarul de stat in MTI, Constantin Axinia.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a anuntat vineri sindicatele ca va reduce numarul personalului la CFR Calatori si filialele ei cu 2.545. Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial (FNFMC) a anuntat ca se opune categoric disponibilizarilor de personal si va uza de toate formele legale de protest pentru a mentine locurile de munca.

Guvernul cu o singură femeie ministru a numit doar patru femei în funcția de prefect
11 lucruri pe care poate nu le știai despre femeile românce
Sir Alex Ferguson, frica de singurătate, mintea care-ți joacă feste și întrebarea firească: "Ce se întâmplă atunci când mori?"
FOTOGALERIE Lacul Plumbuita din Sectorul 2 este sufocat de gunoaie / Cum se plimbă locuitorii din Colentina într-un parc plin de deșeuri
Ca sa concluzionez (avantajele masinii):
1) timp mai putin pe drum
2) pret mai mic
3) ma odihnesc si mananc o masa buna la un restaurant bun
De ce as alege CFR?!?!
CFR-ul e in general ptr cei multi care nu au masina ....
Ar tb sa inteleaga lumea ca daca azi mergi cu "nashu" maine la fel uite ca poimaine nu mai ai tren cu care sa mai mergi ca tocmai s-a anulat ca "nu sunt calatori"...
De fapt, nu sunt calatori platitori ....
Prin calitate si facilitati la preturi (de ex, abonamente anuale pt calatorii nelimitate, dar care sa nu fie de forma precum cel de la CFR ce are un pret de cateva ori mai mare ca in Cehia) si rute cat mai multe cu trenuri dese (acum ai mari sanse sa astepti o legatura si cate 6 ore) atragi din ce in ce mai multi calatori.
Din ce in ce mai multi calatori, inseamna din ce in ce mai multe incasari, care duc la randul lor la investitii in infrastructura, ce aduc la randul lor si mai multi calatori.
Se cheama "cerere indusa".
Ce face CFR (si Min. Transporturilor) acum? Exact opusul: rute din ce in ce mai putine, trenuri din ce in ce mai rare (deci timpi mai mari de asteptat o legatura), viteza de deplasare din ce in ce mai mica, vagoane la fel de jegoase, dar preturi marite.
Pun pariu ca numarul calatorilor va continua sa scada, iar peste 1-2 ani vom vedea o noua astfel de "eficientizare" si tot asa pana la falimentul total.
Parca prin 2012? (sau 2014?) se liberalizeaza total transporturile feroviare. Sper sa avem atunci rute operate de companii feroviare serioase.
Sa va fie rusine !
Daca nu te-ai prins pana acum: infrastructura aduce investitii. Noroc de cea a ungurilor, ca altfel si vestul tarii ar fi fost in paragina (si daca ar fi fost forta de munca insuficienta in aceasta zona, atunci Clujul nu mai pupa investitii).
oricum, cine sa mearga cu trenul cand vorba aia.. faci 6-7 ore de 3 ani pana la mare, aveti intarzieri aiurea si comfortul in trenuri este inexistent..
s-au reconditionat (credeti voi) vagoane si nu poti sa iti sui geamantanul ca nu are loc .. se folosesc vagoane de la Personal la Accelerat etc...
investiti fratilor in infrastructura si o sa aveti clienti.
eh, inca nu mi-am pierdut credinta in moralitatea unora si sper ca (la un moment dat) sa se rezolve situatiile astea..
De exemplu, cu 160 km/h, un INTERCITY Cluj-Napoca --- Bucuresti Nord (cu max 10 statii intermediare) ar ajunge in 4 ore si astfel ar face (la pretul de azi = 80 Lei) o concurenta imbatabila transportului rutier sau aerian low-cost pe aceasta ruta. La fel intre toate orasele cu peste 150 mii locuitori.