Consiliul pentru IMM-uri: Modificarea legislatiei privind procedurile fiscale duce la cresterea cheltuielilor firmelor si a birocratiei
Printre acestea, Ovidiu Nicolescu a mentionat cresterea birocratiei si a efortului administrativ al IMM-urilor in domeniul platii impozitelor taxelor si contributiilor, competente excesive pentru Garda Financiara, dar si faptul ca modificarea Codului de procedura fiscala si a Codului Fiscal se face fara respectarea conditiilor de forma si procedura.
Presedintele CNIPMMR a spus ca "o parte din eforturile administrative din sarcina statului sunt transferate in ograda sectorului privat, prin eliminarea posibilitatii platii unice. Acum ne intoarcem de la trei ordine de plata lunar la 12". El a mai precizat ca in acest fel vor creste si sumele pe care IMM-urile vor trebui sa le plateasca bancilor comerciale drept comisioane.
"Costul anual in ceea ce priveste plata comisioanelor aferente contributiilor datorate bugetului de stat creste cu 300% dupa intrarea in vigoare a ordonantei, fiind cuprinse intre 576 de lei si 1.440 de lei, ceea ce reprezinta un efort financiar mult prea mare, tinand cont de contextul economic actual, in care agentii economici cauta solutii pentru reducerea cheltuielilor", a declarat Ovidiu Nicolescu.
Acesta a estimat ca, la nivelul mediului de afaceri, intre 259,2 milioane de lei si 648 milioane de lei vor fi cheltuiti suplimentar pentru plata acestor comisioane.
In ceea ce priveste modificarea competentelor Garzii Financiare, Nicolescu a spus ca astfel se incalca principiul separatiei puterilor in stat. Astfel, Garda Financiara, care se afla in subordinea ANAF, va incheia, in urma controalelor efectuate, acte de control pentru stabilirea starii de fapt fiscale, pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor, precum si pentru constatarea imprejurarilor privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala. Principiul separatiei puterilor in stat este incalcat deoarece aceste acte constituie mijloace de proba.
Natura juridica a proceselor verbale de control a fost astfel modificata, aceasta avand efecte asupra exercitarii dreptului de contestare a acestora. Procesele verbale nu vor mai fi acte administrative in sensul Legii contenciosului administrativ, neputanf fi deci contestate in contencios administrativ.
Alte nemultumiri ale CNIPMMR se refera la anularea facturarii electronice dupa doi ani de aplicare. "Ne intoarcem de unde am plecat. Ce se va intampla?! Se pierd banii pe programe si training si apoi se introduce o alta facturare electronica, cu programe de la alti baieti", a spus Nicolescu.
Presedintele Consiliului pentru IMM-uri a aratat ca modificarea Codului de procedura fiscala si a Codului Fiscal se face fara respectarea conditiilor de forma si procedura. Acesta a spus ca potrivit legii, Codul Fiscal si Codul de Procedura Fiscala se modifica numai prin lege, promovata, de regula, cu sase luni inainte de data intrarii in vigoare a acesteia. De asemenea, orice modificare intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege.
Consiliul National pentru IMM-uri a cerut astfel Consiliului Economic si Social sa acorde aviz negativ Proiectului de Ordonanta de Urgenta in sedinta din data de 11 mai, insa actul normativ a fost adoptat de Guvern in data de 13 mai.

Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
INTERVIU Un an de la primul caz de COVID-19 în România / De ce a scăzut drastic numărul îmbolnăvirilor în ultimele 2-3 luni și ce ne așteaptă: Al treilea val nu va fi de intensitatea celui de-al doilea / Testele rapide ar trebui distribuite gratuit medicilor de familie, am ști clar numărul real de cazuri
Coerect era sa ramana ambele modalitati de plata: si in cont unic dar si plata cu directie clara.
La ce foloseste plata cu directie clara? Pai fiti destepti mai inainte sa macaniti.
Subsemnatul am din 20 milioane datorie de plata 90 milioane. Cum asa? Penalizari si dobanzi.
Deci, daca as incepe sa platesc in rate in cont unic, baietii veseli de la fisc ar stinge penalizarea si baza ar produce penalizari mai departe.
Asa macar pot achita ce trebuie , adica baza .
Dar la Forfetar nu au facut NIMIKA !
totul e invers in tara asta !
Se lauda ca ajuta initiativa privata si ca vor sa reduca birocratia. Au promis masuri anti-criza si reducerea multitudinii de taxe (macar prin comasarea lor).
Si au facut: au introdus masuri pro-criza, prin care lovesc in initiaitva privata. Au introdus tot mai multe masuri prin care cresc birocratia si costurile oricarei afaceri. Desi recunosc sincer ca nu m-am asteptat la asta: pseudo-finantistii PD-L sunt cei mai slabi dintre toti pe care i-a avut Romania de la revolutie incoace. Culmea ironiei, PSD-isti au dat cei mai bine pregatiti finantisti si au ajutat cel mai mult initiativa privata, Vosganian era pafarist, dar macar a avut bunul simt sa se recunoasca ca atare si sa nu umble pe la Codul fiscal decat extrem de putin. De la Revolutie sunt anti-Iliescu si anti-FSN/PSD, am votat mereu cu Dreapta si n-am crezut vreodata ca o sa ajung sa ii regret.
Eu cred ca vor sa restranga la maximum numarul de firme, sa ramana cateva, de ordinul sutelor, pentru a se putea da contracte mai usor, sa nu mai existe atatia imbogatiti peste noapte care sa isi ceara si ei drepturile... S-ar crea astfel un club select, departe de multime, intr-un cuvant, o oligarhie!