Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), reprezentanta a peste 500 de service-uri auto locale a sesizat arbitrul asigurarilor (CSA), Consiliul Concurentei si Garda Financiara "cu privire la neregulile constatate" in activitatea Allianz-Tiriac Asigurari, a anuntat luni asociatia. Cristian Muntean, directorul asociatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca asiguratorul si-ar excede obiectul unic de activitate, care este cel al asigurarilor si ca garantiile la piesele auto inlocuite nu ar fi legale, dar si ca service-urile sunt fortate sa incheie conventii paguboase cu asiguratorul. In replica, Allianz-Asigurari califica afirmatiile drept absurde.

Allianz-Tiriac a fost reclamata la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), cu privire la actele si operatiunile nelegale indeplinite in cadrul activitatii sale de asigurare, in afara obiectului sau unic de activitate, la Consiliul Concurentei, referitor la actele si operatiunile anticoncurentiale derulate cu societatile de service auto independente din Romania si la Garda Financiara, referitor la operatiunile comerciale ilicite ale asiguratorului.

”Intr-o prima faza au fost demarate procedurile legale in vederea verificarii activitatii companiei de asigurare de catre institutiile abilitate, urmand sa facem in continuare toate demersurile necesare pentru a se pune capat oricaror practici constatate a fi contrare legii, anticoncurentiale sau abuzive”, a declarat avocatul Ovidiu Tibuleac, cordonatorul departamentului de asigurari de la Bostina si Asociatii, se arata in comunicatul asociatiei.

ASSAI: Piesele auto schimbate, in cazul facturilor Allianz, nu au o garantie legala, iar service-urile auto sunt fortate sa incheie conventii paguboase

Contactat de HotNews.ro, Cristian Muntean, directorul asociatiei, a exemplificat cateva din operatiunile catalogate drept ilegale.

"Allianz-Tiriac Asigurari desfasoara activitati care-i exced obiectul unic de activitate, care este cel de asigurari. Mai precis, cand un client cu polita Allianz vine cu masina in service, pentru reparatii, service-ul respectiv face doar comanda pentru piesele in cauza si Allianz le achizitioneaza si avem facturi care demonstreaza acest lucru. Prin faptul ca Allianz este titularul facturii de achizitie, clientilor nu li se poate oferi legal garantie in cazul pieselor montate, in cazul in care se constata, spre exemplu, vicii de fabricatie (cazuri destul de dese), nici de catre Allianz al carui obiect de activitate unic este cel de asigurari, nu de comercializare piese auto, si nici de catre service-ul auto", a precizat Cristian Muntean.

Acesta acuza, de asemenea, faptul ca service-urile auto sunt fortate sa incheie "conventii paguboase" cu Allianz -Tiriac, pentru a nu-si pierde clientii.

"Service-urile auto sunt obligate sa incheie o conventie cu acest asigurator de a comanda piesele doar de la anumiti furnizori de piese auto agreati de asigurator. Au introdus acest sistem ca asiguratorul sa plateasca piesele sub pretextul unei economii pentru companiile de asigurari, ca astfel sa se sara peste adaosurile service-urilor. Sunt insa situatii cand pentru aceeasi piesa cumparata de la acelasi furnizor service-urile ar fi dat 300 lei iar pe factura Allianz apare cu 1.200 lei", sustine Cristian Muntean.

Potrivit acestuia, "clientii sunt, de asemenea, manipulati, prin faptul ca atunci cand semneaza "nota de constatare" a Allianz, acestia semneaza doar pentru serviceuri partenere. Service-urile auto pentru a nu-si pierde clientii incheie astfel de conventii paguboase, neexistand negociere reala".

Allianz-Tiriac: Acuzatiile ASSAI sunt absurde

Marius Onofrei, directorul de comunicare al Allianz-Tiriac, notand ca informarea de presa a asociatiei incepe cu o afirmatie aberanta, cum ca asociatia ar fi in masura sa constate nereguli in activitatea unui asigurator, respinge categoric afirmatiile conform carora clientii nu ar avea garantie pentru piesele schimbate.

"Nu stiu cine este ASSAI si ce urmareste, iar informatiile sunt absurde. Pentru orice dauna, primul pas facut este completarea cererii de despagubire, iar in aceasta clientii au posibilitatea de a alege intre un service agreat de noi si orice alt service (caz in care Allianz ii plateste clientului despagubirile dupa ce si-a reparat masina). Nota de constatare este altceva, un document care constata avariile masinii. Clientul are de ales dintr-o lista de 743 de service-uri agreate. Clientul are garantie la piesele inlocuite, garantie oferita in cele mai multe cazuri de catre importatorul acestora", a spus pentru HotNews.ro Marius Onofrei.

Onofrei spune ca este absurda si acuza referitoare la pretul platit pe piesele de schimb.

"Cine ar fi nebunul sa-si incarce costurile cu asigurarile, adica un plus atat de mare de bani la cheltuielile cu despagubirile? Din contra, inclusiv prin parteneriatele acestea cu service-urile auto, incercam sa controlam costurile", a declarat Marius Onofrei.

Potrivit informatiilor ASSAI, aceasta asociatie profesionala reprezinta interesele a peste 500 de service-uri auto din Romania si cu precadere interesele service-urile auto independente. Societatile reprezentate numara peste 15.000 de angajati si deruleaza anual afaceri de peste 400 milioane de euro.