O asociatie de service-uri auto acuza Allianz-Tiriac de ilegalitate. Asiguratorul catalogheaza acuzatiile drept absurde
Allianz-Tiriac a fost reclamata la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), cu privire la actele si operatiunile nelegale indeplinite in cadrul activitatii sale de asigurare, in afara obiectului sau unic de activitate, la Consiliul Concurentei, referitor la actele si operatiunile anticoncurentiale derulate cu societatile de service auto independente din Romania si la Garda Financiara, referitor la operatiunile comerciale ilicite ale asiguratorului.
”Intr-o prima faza au fost demarate procedurile legale in vederea verificarii activitatii companiei de asigurare de catre institutiile abilitate, urmand sa facem in continuare toate demersurile necesare pentru a se pune capat oricaror practici constatate a fi contrare legii, anticoncurentiale sau abuzive”, a declarat avocatul Ovidiu Tibuleac, cordonatorul departamentului de asigurari de la Bostina si Asociatii, se arata in comunicatul asociatiei.
ASSAI: Piesele auto schimbate, in cazul facturilor Allianz, nu au o garantie legala, iar service-urile auto sunt fortate sa incheie conventii paguboase
Contactat de HotNews.ro, Cristian Muntean, directorul asociatiei, a exemplificat cateva din operatiunile catalogate drept ilegale.
"Allianz-Tiriac Asigurari desfasoara activitati care-i exced obiectul unic de activitate, care este cel de asigurari. Mai precis, cand un client cu polita Allianz vine cu masina in service, pentru reparatii, service-ul respectiv face doar comanda pentru piesele in cauza si Allianz le achizitioneaza si avem facturi care demonstreaza acest lucru. Prin faptul ca Allianz este titularul facturii de achizitie, clientilor nu li se poate oferi legal garantie in cazul pieselor montate, in cazul in care se constata, spre exemplu, vicii de fabricatie (cazuri destul de dese), nici de catre Allianz al carui obiect de activitate unic este cel de asigurari, nu de comercializare piese auto, si nici de catre service-ul auto", a precizat Cristian Muntean.
Acesta acuza, de asemenea, faptul ca service-urile auto sunt fortate sa incheie "conventii paguboase" cu Allianz -Tiriac, pentru a nu-si pierde clientii.
"Service-urile auto sunt obligate sa incheie o conventie cu acest asigurator de a comanda piesele doar de la anumiti furnizori de piese auto agreati de asigurator. Au introdus acest sistem ca asiguratorul sa plateasca piesele sub pretextul unei economii pentru companiile de asigurari, ca astfel sa se sara peste adaosurile service-urilor. Sunt insa situatii cand pentru aceeasi piesa cumparata de la acelasi furnizor service-urile ar fi dat 300 lei iar pe factura Allianz apare cu 1.200 lei", sustine Cristian Muntean.
Potrivit acestuia, "clientii sunt, de asemenea, manipulati, prin faptul ca atunci cand semneaza "nota de constatare" a Allianz, acestia semneaza doar pentru serviceuri partenere. Service-urile auto pentru a nu-si pierde clientii incheie astfel de conventii paguboase, neexistand negociere reala".
Allianz-Tiriac: Acuzatiile ASSAI sunt absurde
Marius Onofrei, directorul de comunicare al Allianz-Tiriac, notand ca informarea de presa a asociatiei incepe cu o afirmatie aberanta, cum ca asociatia ar fi in masura sa constate nereguli in activitatea unui asigurator, respinge categoric afirmatiile conform carora clientii nu ar avea garantie pentru piesele schimbate.
"Nu stiu cine este ASSAI si ce urmareste, iar informatiile sunt absurde. Pentru orice dauna, primul pas facut este completarea cererii de despagubire, iar in aceasta clientii au posibilitatea de a alege intre un service agreat de noi si orice alt service (caz in care Allianz ii plateste clientului despagubirile dupa ce si-a reparat masina). Nota de constatare este altceva, un document care constata avariile masinii. Clientul are de ales dintr-o lista de 743 de service-uri agreate. Clientul are garantie la piesele inlocuite, garantie oferita in cele mai multe cazuri de catre importatorul acestora", a spus pentru HotNews.ro Marius Onofrei.
Onofrei spune ca este absurda si acuza referitoare la pretul platit pe piesele de schimb.
"Cine ar fi nebunul sa-si incarce costurile cu asigurarile, adica un plus atat de mare de bani la cheltuielile cu despagubirile? Din contra, inclusiv prin parteneriatele acestea cu service-urile auto, incercam sa controlam costurile", a declarat Marius Onofrei.
Potrivit informatiilor ASSAI, aceasta asociatie profesionala reprezinta interesele a peste 500 de service-uri auto din Romania si cu precadere interesele service-urile auto independente. Societatile reprezentate numara peste 15.000 de angajati si deruleaza anual afaceri de peste 400 milioane de euro.

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Daca refuzi service-ul agreeat, asiguratorul iti deconteaza numai o parte din reparatii sau deloc...
In sfarsit, sa vedem cum trateaza subiectul "organele abilitate".
Important de retinut este ca Asiguratorul, cf. Legii, despagubeste nemijlocit daunele produse in urma unui accident.
Deci: alegi service-ul care-ti convine, fiindca nu iti iei Renault sa ajungi la service no name, si, prezinti factura de reparatii direct Asiguratorului ! Fara sa platesti anticipat contravaloarea daunei produse.
Daca cei de la service iti spun ca-ti retin masina, pana la efectuarea platii, tu le spui ca este tulburare de posesie... mai departe nu te intereseaza !
ai un link undeva sa vedem si noi legea ?
Multumim mult :)
Aici s-a spart buba :
asiguratorul nu mai da acceptul daca piesele de inlocuit costa mai mult decat le poate aduce el, prin alte cai.
Asta nu convine deloc service-urilor !
Ca asiguratorul aduce piese prin firmele lui, este normal, atata vreme cat sunt mai ieftine.
Nu vreau sa-ti spun mai mult, dar au inceput sa trimita masini la reparat in Ungaria la costuri de 2-3 ori mai mici !
O sa ajungeti someri cu totii pentru ca asiguratorii isi vor duce masinile avarite sa fie reparate in Bulgaria, Ungaria. Sunteti prea lacomi si hulpavi : o sa ajungeti someri cu totii daca nu acceptati conditiile lor.
Am avut o dauna ( de inlocuit un spoiler de plastic spart ) si pentru aceasta service-ul Radacini a facut un deviz de 3000 lei in care erau trecute si 4,5 ore de manopera! Pretul spoilerul era la magazin 670 lei , iar cu vopsitul si montatul m-ar mai fi costat 300 - 400 lei peste cei 670 lei. Deci de aproape 3 ori mai putin decat la voi in service. Mai mult : am asistat la operatiile de demontare si montaj : fix 45 minute ! Pana la 4,5 ore este hotie oameni buni !
S-a terminat cu aranjamentele dintre voi si agentii constatatori !
Si Omniasig-ul a inceput sa faca acelasi lucru ca Alianz, asa ca la munca service-uri daca vreti sa traiti !
nu spun ca nu au dreptate cei de la asociatie, dar comentariu tau nu are legatura cu subiectul..
Acesta este adevarul.
Iar comentariul meu de care tu zici ca este "pe langa subiect " subliniaza de fapt aceste adevaruri.
Daca vrei sa crezi, bine , daca nu , la fel de bine ! Oricum jumatate din service-uri vor da faliment daca nu accepta regula asiguratorilor.
Cristian Muntean, directorul asociatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca asiguratorul si-ar excede obiectul unic de activitate, care este cel al asigurarilor si ca garantiile la piesele auto inlocuite nu ar fi legale, dar si ca service-urile sunt fortate sa incheie conventii paguboase cu asiguratorul.