PepsiAmericas Romania a decis sa construiasca fabrica de la Dragomiresti deoarece unitatea de productie din Bucuresti nu avea capacitatea, echipamentele si spatiul necesar pentru a sustine cresterea cererii de pe piata romaneasca, a declarat Mike Holmes, presedintele PepsiAmericas Romania, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Noua fabrica va produce aproximativ 60 milioane de baxuri pe an cand va functiona la capacitate maxima, bauturile fiind destinate doar pietei romanesti.

Reporter: De ce a ales PepsiAmericas sa investeasca in aceasta fabrica in plina criza?

Mike Holmes: Investitia a fost planificata inainte de criza economica. Eram in cel mai inalt punct de crestere cand am planificat aceasta investitie. Motivul principal este acela ca nu aveam capacitatea de a satisface cererea pe care o estimam noi pentru viitor. La fabrica din Soseaua Viilor nu avem capacitatea, echipamentele si spatiul necesar pentru a ne extinde activitatea. Deci, motivul este acela ca aveam nevoie de spatiu si de capacitatea de productie care sa satisfaca cresterea cererii.

Aceasta fabrica a fost construita pentru a produce doar pentru piata romaneasca. Nu a fost construita pentru a produce pentru export. Exista insa posibilitatea ca la un moment dat sa colaboram cu alte companii din grup pentru a produce pentru alta tara. Va fi insa un acord reciproc, ei vor face un produs pentru noi, iar noi unul pentru ei, pentru a fi cat mai eficienti.

Probabil la sfarsitul anului 2011 fabrica va functiona la capacitate maxima. In acel moment vom putea produce aproximativ 60 milioane de baxuri pe an, cu aproximativ 35% mai mult decat in prezent.

Reporter: Aceasta inseamna ca veti inchide fabrica din Soseaua Viilor?

M.H: Da, dar dupa o anumita perioada de timp. Acea fabrica este situata intr-o locatie nu foarte buna si nu poate fi extinsa. Cu timpul vom scoate toate echipamentele din aceasta fabrica pentru a le aduce in noua locatie.

Reporter: Veti concedia angajatii de acolo?

M.H: Nu. Suntem foarte norocosi. Majoritatea angajatilor, daca nu chiar toti, au accepat sa se mute la fabrica din Dragomiresti. Noi ne-am extins, asa ca a trebuit chiar sa angajam oameni din comunitatile din vecinatatea acestei fabrici.

Reporter: De ce ati ales Romania pentru aceasta fabrica?

M.H: In primul rand din cauza cresterii mari pe care am inregistrat-o in Romania. Daca vrei sa ai o afacere puternica, si asta se vede si la competitorii nostrii cu cateva exceptii, trebuie sa produci local. Acesta este conceptul de afaceri.

Reporter: Cum v-au ajutat autoritatile locale?

M.H: Cel mai mare ajutor pe care ni l-au dat a fost cu termenele limita. Au fost o multime de reglementari pe care a trebuit sa le indeplinim pentru a finaliza proiectul, iar autoritatile au fost foarte intelegatoare si ne-au ajutat sa obtinem toate certificatele de care aveam nevoie pentru fi in legalitate.

Reporter: Care a fost impactul crizei economice asupra PepsiAmericas?

M.H: Am fost afectati de scaderea economica, precum cele mai multe industrii. Lucrul pozitiv este ca in Romania PepsiAmericas a crescut mai mult decat media pe industrie. Am fost capabili sa inregistram cresteri peste cele din industrie pe cele mai multe segmente ale pietei. Suntem siguri ca la un moment dat economia isi va reveni, si noi de asemenea. Evident, industria nu are o evolutie la fel de buna precum in ultimii zece ani, insa este inca o industrie vibranta. Atata vreme cat vom creste mai mult decat majoritatea competitorilor nostrii, vom fi destul de multumiti.

Reporter: Care au fost produsele cele mai afectate de criza?

M.H: Cea mai mare cota de piata o detin bauturile carbonatate, astfel incat acestea au fost probabil cele mai afectate. Au existat insa si categorii care au inregistrat cresteri ale vanzarilor. De exemplu, vanzarile de ceaiuri au continuat sa creasca foarte rapid, asa cum se intampla de 5-6 ani. De asemenea, segmentul sucurilor de tip nectar si cel al apei minerale au inregistrat vanzari mai mari, in ciuda mediului economic dificil. Apoi avem categorii in categorii. In segmentul bauturilor carbonatate avem produse precum Mountain Dew, care este de neoprit, creste in fiecare an. Din fericire avem produse care, in ciuda crizei economice, continua sa creasca.

Reporter: Care credeti ca va fi evolutia pietei bauturilor racoritoare in 2009 si 2010?

M.H: E foarte greu de spus. Este legata de evolutia economiei in ansamblu. Eu sunt optimist si cred ca in al patrulea trimestru din 2010, adica peste ceva mai mult de un an, vom vedea rate de crestere precum cele din ultimii ani.