CFR Calatori a inregistrat in primul semestru pierderi de 117 milioane de lei, in vreme ce traficul a scazut cu 13,1%, ca urmare a lucrarilor realizate pe tronsoanele Bucuresti-Constanta si Campina-Predeal si a crizei financiare, potrivit NewsIn. Compania arata ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto.

"Cauzele care au dus la diminuarea traficului de calatori au fost, pe de o parte, lucrarile de reabilitare a infrastructurii feroviare pe tronsoanele Bucuresti Nord – Constanta si Campina – Predeal, care au generat prelungiri ai timpilor de parcurs ale trenurilor de calatori si intarzieri in circulatia acestora. Pe de alta parte, efectele crizei economice s-au reflectat prin incetari partiale si chiar totale ale activitatilor unor intreprinderi, ceea ce a dus la reducerea numarului de calatori" se arata in bilantul activitatii companiei pe primele sase luni ale anului.

CFR Calatori considera ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto, care are si cele mai mici tarife, desi compania nu a mai modificat tarifele din septembrie 2007.

"In aceste conditii, veniturile totale realizate in semestrul I 2009, reprezinta 98,1% fata de perioada precedenta, iar veniturile din transportul public de calatori 88,1%. Pentru a asigura continuitatea activitatii de transport feroviar public de calatori in conditii de siguranta a circulatiei, s-au inregistrat in semestrul I 2009, cheltuieli totale in proportie de 103,1% fata de semestrul I 2008", conform bilantului companiei.

CFR Calatori a continuat in primele sase luni programele de modernizari si achizitie de material rulant demarate in anii anteriori, fiind achizitionate 26 de vagoane noi de calatori si modernizate 61 de vagoane de calatori si 12 locomotive LE si LDH.