O piata serios afectata de criza economica, leasingul ar putea sa isi revina catre finele anului viitor, un scenariu optimist indicand o crestere de cel mult 10%, totalul contractelor de leasing fiind estimat la sub nivelul inregistrat in anii 2004 – 2005, respectiv 1,4 - 1,5 mld. euro.

Care este autoturismul cel mai valoros, recuperat pentru neplata ratelor?

Claudiu Stanescu: Un model din clasa BMW, care are un pret de revanzare de 89.000 EUR. Dar analiza portofoliului de auto existent in proprietatea noastra arata ca acesta este constituit din autoturisme de clasa medie si mica.

Cu cat a crescut in cazul BCR Leasing, numarul restantierilor ?

Claudiu Stanescu: Conform datelor statistice oficiale comunicate de BNR pentru primul semestru al anului in curs, nivelul finantarilor in sistem leasing incadrate in categoria restante si indoielnice au reprezentat circa 2,8% din totalul finantarilor acordate de IFN-URI. BCR LEASING, inregistra, la aceeasi data de raportare, o pondere a acestor finantari de numai 1,3% din totalul expunerii, adica mai putin de jumatate din media pietei

Si care este suma pe care o aveti de recuperat de la clientii rau platnici?

Claudiu Stanescu: Potrivit calculelor noastre, ponderea de care va vorbeam mai inainte corespunde unei valori de aproximativ 7 milioane de euro.

V-ati reorientat catre pietele externe, asa cum au procedat majoritatea firmelor din domeniu?

Claudiu Stanescu: Orientarea catre vanzarea de bunuri recuperate catre pietele externe a reprezentat doar una dintre caile utilizate de companiile de leasing pentru lichidizarea stocurilor existente. Din perspectiva noastra, reusita procesului de revanzare a depins in mare masura de crearea de structuri specializate in cadrul companiei si de exploatarea tuturor canalelor de distributie: vanzare directa, comisionari, brokeri, dealeri etc. Astfel, lansarea site-ului dedicat, s-a bucurat de o audienta foarte mare – a generat un trafic de peste 20.000 de vizitatori unici pe luna.

Ce estimari aveti pentru piata leasingului in anul viitor?

Claudiu Stanescu: Anul 2010 se prefigureaza la fel de dificil ca anul 2009, cu mentiunea ca societatile de leasing care vor depasi anul in curs au invatat mult din noile reguli ale economiei, in conditiile crizei globale.

Un scenariu optimist?

Claudiu Stanescu: Un scenariu optimist indica o crestere de 10%, fundamentata, in principal, pe fondul incercarii timide de solutionare a unor probleme foarte vechi ale economiei romanesti, cu referire directa la problemele de infrastructura, mediu si chiar agricultura. Si in aceste conditii, optimiste, nivelul pietei de leasing in 2010 se va situa sub nivelul inregistrat in anii 2004-2005, respectiv 1,4 - 1,5 mld. euro.