Cadbury a acceptat oferta de preluare lansata de Kraft, in valoare de 11,5 miliarde lire sterline
"Consiliului de administratie al Kraft Foods are placerea sa anunte termenii ofertei finale pentru Cadbury, iar board-ul Cadbury a recomandat, in unanimitate, actionarilor Cadbury sa accepte acesti termeni", se arata intr-o declaratie comuna a celor doua grupuri. "Noi credem ca aceasta oferta este echitabila pentru actionari Cadbury", a declarat Roger Carr, presedintele Cadbury.
Astfel, grupul american va plati actionarilor Cadbury 500 de pence si 0,1874 actiuni Kraft Foods pentru fiecare actiune a companiei britanice. "In plus, actionarii Cadbury vor avea dreptul sa primeasca 10 pence pe actiune prin intermediul unui dividend special in momentul in care oferta finala devine sau este declarata incheiata", se mai arata in comunicat.
Kraft a crescut oferta initiala facuta companiei britanice, dupa ce oficialii Cadbury au respins-o ca fiind "derizorie", iar grupul Hershey a anuntat ca pregateste o contra-oferta.
In cazul in care aceasta preluare se va realiza, compania rezultata va inregistra vanzari anuale de aproximativ 50 miliarde de dolari.
Comisia Europeana a avizat, la inceputul lunii ianuarie, achizitionarea Cadbury de catre grupul american Kraft Foods, cu conditia ca entitatea nou formata sa renunte la operatiunile Cadbury din Romania si Polonia de fabricare de produse din ciocolata.
Comisarul european pentru Concurenta, Neelie Kroes, s-a declarat multumita de conditiile impuse pentru avizarea tranzactiei, aratand ca preluarea Cadbury de catre Kraft nu va avea efecte negative asupra competitiei si consumatorilor din spatiul Uniunii Europene.
"Luand in considerare masurile corective propuse, Comisia a ajuns la concluzia ca tranzactia nu ar restrange in mod semnificativ concurenta efectiva in Spatiul Economic European sau in vreo parte importanta a acestuia", se arata intr-un comunicat publicat miercuri seara de Comisia Europeana.
Comisia Europeana a semnalat, totusi, probleme de concurenta in sectorul produselor de ciocolata din Polonia si Romania, tari in care cotele de piata ale acestor doua companii sunt extrem de ridicate, iar marcile acestora se afla in stransa concurenta.
Pentru a rezolva aceste probleme, Kraft s-a angajat sa cesioneze activitatile Cadbury legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe piata din Polonia si activitatile Cadbury in sectorul produselor de ciocolata din Romania.
Cadbury a cumparat in iunie 2007, prin fondul Vantas International, 93,2% din titlurile fabricii Kandia-Excelent din Bucuresti de la Axis Investments si Meinl Bank, pentru aproape 100 milioane de euro. Ulterior, grupul a achizitionat participatiile minoritare si a delistat compania, in mai 2008.

INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?