- Amenzile sunt legale, spun oficialii ANSVSA
Billa a primit amenzi de 10.000 lei, pentru manipularea produselor alimentare fara respectarea normelor de igiena, produse alimentare (oua) a caror gramaj era diferit de gramajul de pe eticheta si prezentarea de oferte promotionale neexplicite, sanctionate de comisarii ANPC cu 10.000 lei. Au fost oprite definitiv de la comercializare 398 kilograme de produse.
Gim Rom Holding (G` Market) a fost amendat cu 45.000 lei pentru comercializare de produse alimentare cu termen de valabilitate depasit, legume si fructe prezentand pete de mucegai, zone deshidratate sau putrede au fost oprite de la comercializare pentru calitate neconforma, comisarii ANPC aplicand sanctiuni contraventionale de 6000 lei, oprind de la comercializare 41 kilograme de produse.
Metro Cash & Carry Rom SRL, sector 1, a fost amendat cu 10.000 lei, pentru transportul, depozitarea, pastrarea si expunerea la vanzare a pestelui fara asigurarea lantului frigorific si au fost confiscate 21 de kilograme de peste. Totodata, au fost gasite la comercializare tablete amarui, pe baza de ulei vegetal, prezentate drept ciocolata (produs care trebuie sa contina unt de cacao) si preparate din grasimi vegetale prezentate ca frisca.
Real Hypermarket Cotroceni a primit amenzi de 45.000 de lei, pentru comercializarea produselor alimentare cu termen de valabilitate depasit si carne de pasare care prezenta arsuri de congelare. Comisarii ANPC au aplicat sanctiuni contraventionale in valoare de 13.000 lei pentru incalcarea prevederilor Ordonantei 21/1992 si practici comerciale incorecte.
Kaufland sector 2 a fost sanctionat cu 3.000 lei, pentru depasirea capacitatilor de depozitare peste limitele tehnologice aprobate oficial si pentru comercializarea de ulei din turte de masline sub denumirea de ulei de masline.
- Reprezentantii retailerilor prefera sa nu comenteze
Cora Hypermarket a fost amendat cu 8.000 de lei de comisarii ANPC, pentru practici comerciale inselatoare si incalcarea Ordonantei 21/1992.
Andreea Mihai, directorul de Marketing al Carrefour, a refuzat sa comenteze pentru HotNews.ro pe marginea rezultatelor controlului.
Surse din ANSVSA au declarat pentru HotNews ca mai mult nu se poate face, plafoanele legale fiind destul de "subtiri" in materie de amenzi. "De cele mai multe ori procesele noastre verbale sunt contestate in instanta, care le anuleaza apoi din cine stie ce motive. Asta ca sa nu spun ca legea le permite sa achite jumatate din minim in 48 de ore, ceea ce la forta lor financiara nu inseamna nimic", au spus sursele citate.
- Clientii nemultumiti sunt asistati gratuit in instanta
Sorin Mierlea, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania, spune ca singura solutie pentru consumatori este sa dea retailerii in judecata. "Am avut asemenea initiative, noi sprijinindu-le prin asistenta juridica gratuita. Media daunelor primite este de un miliard de lei vechi/consumator. Cazurile reprezinta procese pentru publicitate inselatoare, gramaj mincinos sau produse expirate", a spus pentru HotNews, Mierlea.
La magazine se pot face controale mai dese.
Si clientii pot sa reclame daca observa nereguli.
Iar "publicitatea negativa" nu costa, nu mai cumparati de la ei, asta poate fi un fel de "amenda" aplicata de clienti.
Hai sa nu mai gandim subiectiv si egoist, sa ne gandim si cum ar fi daca ni s-ar aplica noua pedepsele pe care vrem sa le aplicam la altii.
2. Rugati-l pe domnul Mierlea sa dea publicitatii exemplele de consumatori despagubiti, cu date ceva mai concrete (firma in cauza, instanta unde s-a judecat etc.).
Multumim!
prea adanci insa publicitatea este naucitoare iar raspunsul consumatorilor mai mult decat drastic, astfel incat nici real si nici kaufland nu isi pot permite sa danseze prea mult... o fac ...insa nu la modul grosolan din romania!
Pe langa amenzi ar trebui luate si alt gen de masuri - gen prezentarea magazinelor in cauza in emisiuni specializate la televiziunea publica. Tot in astfel de emisiuni se poate face si educatie, in sensul de a ni se atrage atentia la ce sa fim atenti, mai ales cand e vorba de produse prezentate ca fiind altceva decat sunt (cum sunt ciocolata, frisca si cascavalul din acest articol)..
Poate magazinele ar trebui obligate sa posteze vizibil la intrare pentru o perioada de timp ca au fost prinse cu mata in sac de fiecare data cand se intampla acest lucru.
Dar pentru asa ceva avem nevoie de legi...
Invit pe oricine sa vada cum actioneaza ANSV si sa isi faca o mica afacere, din a careror taxe le platiti salariile lor. credeti-ma ca latrati la luna atunci.
Dar cine ma crede? Ca daca ma duc sa sesizez OPC, normal ca o sa intrebe pe ce ma bazez. Si ce fac, stau sa pozez tot magazinul , sa vad la ce mai practica ei magaria asta? Nu ca ar fi prima oara in cora.
Sau am fost mai demult in nush ce hypermarket sa iau o placa video. Am ales normal in funtie de pret. Si la casa ce sa vezi? Era alt pret. M-am dus la relatii clienti sa clarific si acolo am vazut un anunt: daca pretul de raft nu corespunde cu cel platit, va returnam de 2 ori diferenta. Si ce credeti ca a zis dna de acolo? ca trebuie aprobarea managerului de magazin care logic ca nu era acolo si ei se deranjeaza doar pentru sume mari, nu pt 30 de lei sau cat o fi fost in cazul meu!!!!! Sic!
La ce foame e in ro, iti dai seama cati s-ar gasi sa verifice fiecare produs sa gaseasca ceva gresit sa se scoata de bani pentru 1-2 ani.