Markus Wirth, manager Holcim Romania: "Organizarea proiectelor de infrastructura nu este optima. Inainte de a incepe lucrarile trebuie rezolvate exproprierile"

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Luni, 1 martie 2010, 15:42 Economie | Companii


Markus Wirth, country manager al companiei Holcim in Romania a declarat pentru HotNews.ro/EurActiv.ro ca principala problema a Romaniei, din punctul sau de vedere ca om de afaceri elvetian, este infrastructura. Acesta a spus ca pregatirea proiectelor de transport rutier dureaza prea mult, comparativ cu alte tari si ca nu este bine gandita ordinea activitatilor. "Daca incepi lucrarile inainte de exproprieri, proiectul se opreste, costurile fixe cresc si pana la urma platesti o multime de bani fara finalitate".
Declaratiile au fost facute cu ocazia lansarii Raportului Ambasadei Elvetiei la Bucuresti privind investitiile elvetiene in Romania.

  • Markus Wirth a declarat pentru HotNews.ro/EurActiv.ro ca "daca infrastructura nu se dezvolta, investitorii nu vor veni in Romania. Daca ai o fabrica la Brasov, spre exemplu, iti trebuie 9 ore, sau 12 ore sau chiar 30 de ore ca sa ajungi in alta tara. Aceeasi problema este si cu obiectivele turistice, iti trebuie poate zece ore sa ajungi acolo si inca pe-atat sa te intorci. Investitiile in productie si in turism ar putea fi doua directii principale pentru Romania pentru ca are multe de oferit"

  • La intrebarea - de ce, in opinia sa, proiectele de infrastructura dureaza atat de mult in Romania, Markus Wirth a raspuns ca organizarea acestor proiecte nu este una optima.
"Spre exemplu, inainte de a incepe licitatia pentru un proiect de autostrada ar trebui rezolvata partea cu exproprierile. Nu poti incepe lucrarile daca nu s-a rezolvat inca preluarea terenurilor. Daca incepi lucrarile inainte de exproprieri, proiectul se opreste, costurile fixe cresc si pana la urma platesti o multime de bani fara finalitate".

  • Referitor la durata proiectelor, Wirth a explicat ca, in alte tari sunt mai scurte perioadele de cand se lanseaza ideea construirii unui drum pana cand se finalizeaza acel drum: "Proiecte a caror pregatire dureaza trei ani in alte tari, spre exemplu, in Romania dureaza cinci. Este mult loc pentru a imbunatati acest proces".

  • Intrebat care sunt planurile Holcim pentru 2010: "veti pastra toate capacitatile de productie, tot angajatii sau vor fi restructurari?" Markus Wirth a raspuns:
"Desigur, nu pot oferi nicio garantie, tot ceea ce pot spune este ca prioritatea o reprezinta necesitatile clientilor, sa onoram cererile din partea acestora. Speram sa mentinem structura de la finalul anului trecut sa sa incheiem cu bine acest an".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1173 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Cartelul cimentistilor (Luni, 1 martie 2010, 15:59)

    Cimentul Medgidia 2-0 [anonim]

    Iuteala de mana si nebagarea de seama .noroc ca s-au turnat intre ei . Cu privire la mentalitatea de afaceri tip cartel de la Holcim ce e de zis ????
    "Primii care au cedat si s-au conformat deciziei Consiliului Concurentei au fost elvetienii de la Holcim, singurii taxati cu doua amenzi (una pentru cartel si cealalta pentru incalcarea restrictiilor impuse de autorizarea conditionata a concentrarii economice realizata prin preluarea fabricii de la Alesd). La cateva zile dupa sanctiune, Holcim a platit cele doua sume, 290,044 miliarde lei si 52,735 miliarde, fara prea multe comentarii si fara actiuni in instanta.
    De asta se plang ei ?da legea de ce nu o respecta ?
    • 0 (0 voturi)    
      guvernanti, you sucks !!! (Luni, 1 martie 2010, 18:01)

      cc [anonim] i-a raspuns lui Cimentul Medgidia 2-0

      In loc sa accepte greseala si sa ia masuri sa o indrepte pe viitor, grija autoritatilor e sa plateasca pe cineva(a se vedea comentariu parinte) sa atace pe comentator. Unde se cred cei de la putere ? In Somalia printre prosti ? Autorul articolului a spus un adevar, cei care ajung in pozitii importante(de care depinde miliarde de euro) sunt numiti politic si nu conform capacitatilor intelectuale. La proiecte de miliarde nu este permis sa gresesti ordinea operatiilor in acest mod. Greseala tipului aluia din minister, probabil numit politic, care nu si-a dat seama ca trebuie sa faca mai intai expropierile, a costat Romania miliarde de euro, odata ca s-a scumpit costul autostrazii si odata ca a suferit economia fara acea autostrada....
  • -1 (1 vot)    
    swiss (Luni, 1 martie 2010, 16:05)

    demaGOGU [anonim]

    Expropiate the expropiators!
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare infantila (Luni, 1 martie 2010, 16:07)

    Bercovici [anonim]

    de reporter roman care a primit un raspuns elvetian : Desigur, nu pot oferi nicio garantie, tot ceea ce pot spune este ca prioritatea este o reprezinta necesitatile clientilor, sa onoram cererile din partea acestora".
    Muncitori sant doar un mijloc de a se realiza o productie nu un scop in sine . fabrica exista nu pentru muncitori ci pentru clienti .Problema omului e ca da ciment la sosele si nu da cat ar vrea el . si da muncitori afara . economie de piata .
  • +1 (1 vot)    
    sau... (Luni, 1 martie 2010, 16:48)

    Ion I [anonim]

    " Inainte de a incepe lucrarile trebuie rezolvate exproprierile" sau:
    - nu se lucreaza pe unde e mult de expropriat, fiindca au intervenit intre timp "baietii smecheri" care au cumparat pe acolo fiindca le-a soptit o pasarica lor ceva..
  • -1 (1 vot)    
    Sa-si recupereze (Luni, 1 martie 2010, 17:46)

    ionut [anonim]

    intai "colaboratorul" de la Tripoli, dupaia sa vin sa dea lectii.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by