Din luna aprilie si pana in prezent numeroase persoane fizice din baza de date a Romtelecom au acceptat deliberat polita de asigurare a locuintei emisa de Astra Asigurari si au fost primite deja solicitari de despagubire pe aceste polite, care vor fi onorate, a anuntat marti asiguratorul. Desi CSA a hotarat ca emiterea acestor polite a fost ilegala si a decis ca asiguratorul sa-si rezilieze toate contractele incheiate in baza acestui parteneriat, un simplu telefon la un call-center Astra Asigurari demonstreaza ca firma considera politele valide si sistemul de prelungire a politelor functioneaza in continuare.

"In data de 27 aprilie 2010, Romtelecom si ASTRA Asigurari au demarat un proiect prin care Romtelecom a transmis clientilor sai persoane fizice, o polita gratuita de asigurare a locuintei de la ASTRA Asigurari, incheiata pentru o perioada de 3 luni. Promotia a fost gandita pentru a acorda un beneficiu suplimentar clientilor Romtelecom. Acestia sunt beneficiarii politelor gratuite de asigurare a locuintei pentru 3 luni. Politele sunt oferite ca un cadou clientului, care nu are alte obligatii. (...) In cazul in care clientul nu opteaza pentru prelungirea politei de asigurare, aceasta inceteaza automat dupa expirarea celor 3 luni", se arata in comunicatul Astra Asigurari.

  • Ce nu spune comunicatul Astra Asigurari

Ce nu spune comunicatul Astra Asigurari este ca acordul mai prevedea ca daca in cele trei luni abonatii operatorului nu s-ar fi dus la magazinele Romtelecom sau nu ar fi sunat la 1930 sa refuze polita "cadou", se considera ca acestia si-au dat acordul pentru folosirea datelor personale (nume, prenume, numar/numere de telefon si adresa) de catre Astra.

De altfel, pentru acest lucru Protectia Datelor (ANSPDCP) a amendat Romtelecom cu 5.000 lei, decizie pe care operatorul telecom a anuntat ca o va ataca in instanta.

  • Cum apeland un numar esti taxat automat cu 10 euro si ti se prelungeste asigurarea Astra - Romtelecom

Polita Romtelecom-Astra
Polita Romtelecom-Astra
Foto: HotNews.ro
Un alt lucru pe care nu-l spune comunicatul Astra Asigurari este felul cel putin confuz prin care contractul de asigurare permitea prelungirea politei, prin apelarea unui numar de telefon. Mai precis in contract la modalitatea de platire a primei de asiguarare se mentioneaza ca prima rata (10 euro) aferenta primelor 3 luni de gratuitate este platita de Astra, urmand ca a doua rata sa se faca prin plata de catre asigurat sunand la un numar indicat in contract sau exprimandu-si acordul la primirea unui apel din partea unui reprezentant Astra.

In contract nu se spune insa ca apeland acel numar iti va raspunde un robot si vei fi taxat automat cu 10 euro. Unii clienti din Timisoara au dat telefon la acel numar pentru a mai cere informatii, asa cum o arata un articol din Ziua de Vest, si s-au trezit ca le-a fost automat prelungita asigurarea.

HotNews.ro a sunat marti la numarul indicat in polita Astra Asigurari si am constatat ca serviciul este in continuare functional.

Iata mesajul:

"Va multumim ca ati apelat acest numar pentru a va prelungi asigurarea de locuinta cu inca 12 luni in conditiile promotiei dedicate abonatilor Romtelecom. Prin acest apel plata dumneavoastra in valoare de 10 euro a fost inregistrata si se va regasi in urmatoarea factura Romtelecom".

  • Angajat call-center Astra Asigurari: Clientii care au primit politele nu sunt afectati de suspendarea promotiei

Desi CSA a cerut Astra Asigurari sa rezilieze contractele de asigurari incheiate anterior in urma acestui acord cu Romtelecom, un simplu telefon la un call-center Astra Asigurari pentru a cere informatii cu privire la aceasta polita arata ca asiguratorul nu a pus in aplicare decizia autoritatii de supraveghere a acestei piete.

"CSA a decis suspendarea promotiei si aceasta a fost suspendata de circa 10 zile. Clientii, persoane fizice ai Romtelecom, care au intrat insa in posesia politelor pot in continuare sa acceseze numarul de telefon pentru prelungirea politelor si nu sunt cu nimic afectati de suspendarea acestui proiect. Singura schimbare este ca nu au fost trimise noi polite. Acel serviciu (numarul de telefon pentru prelungirea automata a politei) se adreseaza clientilor care au primit polite inainte ca aceasta promotie sa fie oprita si trebuie sa aiba libertatea de a alege aceasta polita pentru ca altfel nu se mai intelege nimic", a precizat o angajata a call-center-ului Astra Asigurari contactata de HotNews.ro.

Faptul ca Astra Asigurari nu respecta decizia CSA a fost semnalata intr-un articol recent si in Jurnalul National.