"Anuntul de campanie electorala a scaderii salariale cu 25%, facut intr-o vineri, a produs in saptamana care a urmat o scadere de 40% in consum. Oamenii au inceput sa se teama pentru veniturile lor viitoare si sa isi piarda increderea in viitor. Si au inceput sa taie din consum", a declarat creatorul brandului Bergenbier, Mihai Ghyka, director general al InBev. El a mai aratat ca pentru a rezista acestei scaderi masive, producatorii si retailerii au trecut la promotii agresive.

"Cum au reactionat companiile? Au trecut la promotii disperate ca sa incurajeze consumul. Pentru ca asta inseamna acele promotii: o tentativa disperata de a relua consumul. Tuturor celor din industrie ne-am trezit cu scaderi ale profitului pana la limita", a explicat Ghyka. El a mai afirmat ca Romania este singulara in privinta acestor scaderi in consum, fiind comparabila doar cu Ucraina. "In 2009, piata a scazut cu 15% in medie. Sapunul, detergentii, pasta de dinti au scazut cu mult mai mult, unele cu 30%.

Singurul lucru care a crescut este industria cinematografica. Doar Ucraina a scazut mai tare decat Romania", a mai spus Ghyka. In ceea ce priveste urmatorii ani, seful InBev spune ca vom asista la o tendinta care deja incepe sa se materializeze: pentru acelasi salariu sau aceeasi pensie, se va munci mult mai mult decat in prezent. "Romania va inregistra o crestere economica, fara indoiala.

Dar vom asista la o scadere a populatiei. Daca coroborati aceste date cu faptul ca populatia imbatraneste inseamna ca singura posibilitate ramane aceea de a munci mai mult in viitor si ca in continuare cresterea va veni dinspre sectorul privat, a conchis Ghyka.