Pe 30 mai am socotit cum in 30 de ani o firma cu o cifra de afaceri de 100.000 de euro si o crestere de 10 procente pe an ajunge una cu o cifra de afaceri de 1.000.000 si o crestere de 2 procente pe an. Doar ca din punct de vedere economic nu e suficient, scrie Dan Selaru pe blogul sau.

Cine crede ca timp de 30 de ani firma cea mare nu observa concurenta e naiv, o sa scada preturile si o sa scoata de pe piata firma cea mica. Tendinta spre monopol e naturala, cei mai vechi, mai capitalizati si mai productivi scot de pe piata firmele noi daca segmentul de piata este comun si cel mic nu are alte avantaje.

Care este solutia. Noi produse, noi tehnologii avand ca scop produse finite. Nu componente, nu lohn, doar produse finite care incorporeaza inteligenta. Sa zicem ca avem o firma care produce componente auto, pleaca firma care produce masini, producatorul nostru de componente moare. La producatorul de componente sunt folositi baieti inteligenti dar acestia nu incorporeaza nicio inteligenta proprie in munca lor. Totul e de-a gata.

Avem nevoie de inteligenta locala si de facilitati. Facilitatile vin de la sistemul fiscal, inteligenta vine din sistemul de educatie. Capital propriu nu prea avem asa ca trebuie sa-l suplinim cu inteligenta. Asta n-a priceput nimeni niciodata din toata clasa noastra politica. Cu o exceptie, Varujan Pambuccian.

Citeste continuarea si comenteaza pe blogul lui Dan Selaru.