Comisia Europeana a transmis autoritatilor din Bulgaria si Romania evaluarea propunerii de achizitionare a lanturilor de magazine Plus de catre grupul german Lidl. În urma unei investigării prealabile, Comisia a constatat că tranzacţia propusă ar afecta concurenţa de pe pieţele locale de bunuri de larg consum din cele doua tari.

Potrivit Comsiei Europene, Plus România şi Plus Bulgaria comercializează cu amănuntul bunuri de larg consum. Lidl le achiziţionează de la grupul german de comerţ cu amănuntul Tengelmann, in conditiile in care Lidl este el însuşi un lanţ german de magazine de tip discount care aparţine grupului Schwarz, grup german de comerţ cu amănuntul care deţine peste 9 000 de magazine în 23 de ţări din Europa, inclusiv în România şi în Bulgaria.

Bulgaria şi România solicitasera Comisiei transmiterea către autorităţile proprii de concurenţă a unui punct de vedere, susţinând că tranzacţia afectează concurenţa de pe pieţele lor naţionale.

Investigaţia prealabilă efectuată de Comisie a confirmat faptul că tranzacţia propusă ar afecta concurenţa de pe mai multe pieţe locale de bunuri de larg consum din Bulgaria şi România. Aceasta crede că autorităţile de concurenţă din Bulgaria şi din România sunt mai bine plasate pentru a investiga efectul tranzacţiei asupra pieţelor lor locale respective. Tranzacţia nu a ridicat probleme în ceea ce priveşte concurenţa în alte ţări ale Uniunii Europene. Aceasta a fost notificată Comisiei la 5 mai 2010.