Conform datelor comunicate de INS, in primul trimestru din 2010, cantitatea totala de marfa transportata pe calea ferata, pe sosele, prin conducte si pe apa a fost de 56.4 milioane tone, cu 26% mai putin decat in primul trimestru din 2009, si la jumatate fata de primul trimestru din 2008, scrie Cristian Orgonas pe blogul sau.

Cel mai mult a scazut transportul rutier (-41%), in timp ce transportul pe calea ferata si cel maritim au ramas relativ stabile comparativ cu perioada corespunzatoare a anului trecut, insa daca vom compara cifrele cu cele din 2008, observam ca lucrurile stau destul de prost.

Evolutia transportului de marfuri este un indicator foarte important pentru economia unei tari, variatia sa reflectand fidel mersul economiei – nu poti avea revenire economica atat timp cat cantitatea de marfa transportata nu creste.

Pe apa si pe calea ferata sunt transportate in primul rand materiile prime, iar pe sosele se transporta marfurile deja ambalate sau componente ale acestora.

Intelegem de ce avem nevoie de o infrastructura rutiera bine pusa le punct – atunci cand mai mult de jumatate din marfuri sunt transportate cu masina, lipsa sau starea precara a drumurilor “sugruma” economia, punand piedica dezvoltarii economice.

Comenteaza peblogul lui Cristian Orgonas.