Guvernul s-a angajat fata de FMI sa creasca tarifele practicate de CFR, Metrorex si Termoelectrica

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 4 august 2010, 20:04 Economie | Companii


Guvernul s-a angajat fata de FMI ca va creste tarifele practicate de zece companii publice care inregistreaza cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Calatori si CFR Marfa, Termoelectrica, Metrorex si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, transmite Mediafax, citand scrisoarea suplimentara de intentie la acordul stand-by semnat de Romania cu FMI.

Potrivit documentului obtinut de Mediafax, "Guvernul ramane angajat in procesul de imbunatatire a performantei companiilor publice. Cele zece companii au indeplinit tinta indicativa privind pierderile operationale din trimestrul al doilea.

Autoritatile precizeaza ca arieratele acestor companii au continuat sa creasca, ceea ce sugereaza ca va fi necesara adoptarea de noi masuri pentru indeplinirea conditionalitatilor impuse de UE pentru reducerea trimestriala a arieratelor: "Guvernul intentioneaza sa implementeze masuri pentru imbunatatirea veniturilor acestor companii (prin tarife mai mari), precum si reduceri de costuri prin concedieri si restructurari".

Lista companiilor monitorizate in cadrul acordului stand-by semnat de Romania cuprinde: Compania Nationala de Cai Ferate CFR,  Societatea Nationala de Transport CFR Calatori,  Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica,  Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR, Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.

Guvernul a mai precizat ca Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului pregateste vanzarea a 18 firme mici controlate integral si cedarea participatiilor minoritare detinute la cel putin 150 companii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1511 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    da da... (Miercuri, 4 august 2010, 20:37)

    ION I [anonim]

    dupa ce ati furat si ati bagat in voi si neamurile voastre de pocniti, acum sa mariti tarifele, ca sunt conditii ... "deluxe"...

    firati voi sa fiti
  • +2 (2 voturi)    
    cum ramine cu taierea costurilor (Miercuri, 4 august 2010, 20:45)

    george [anonim]

    cum ramine cu taierea costurilor la companiile de stat sau nu ne lasa sindicatu ' ?
    Nu e mai bine sa plateasca talpa tarii, adica cei multi si prosti ...
    Si pe de alta parte parca nu s-au mai marit salariile de mult la metro ... :)
  • +3 (5 voturi)    
    Oare cine va mai merge cu CFR?! (Miercuri, 4 august 2010, 20:45)

    Andrei [anonim]

    Hmm... oare cresterea tarifelor duce automat si la cresterea veniturilor? Ma intreb oare de ce mai avem nevoie de economisti daca lucrurile sunt asa simple. Bravo FMI + Guvern! Singurul interes al FMI pentru o astfel de masura este ca aceste companii sa devina mai ieftine prin reducerea incasarilor, singurul motiv pentru care guvernul ar face asa ceva este incompetenta. Traim in Romania si asta ne.....
    • +2 (2 voturi)    
      exact (Miercuri, 4 august 2010, 21:56)

      CMihai [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Cresterea preturilor, va aduce la situatia ca oriunde te duci, treptat treptat va fi mai rentabil cu masina, chiar daca te deplasezi singur. In acest moment daca faci o tura Brasov - Cluj cu Intercity costa in jur de 140 lei. Brasov-Cluj cu motorina si masina normala costa sub 200 de lei(chiar si cu benzina daca nu te duci cu 150). Daca mergi cu cineva deja merita mai mult cu masina. Daca mai cresc biletele de tren, si calculezi sa zicem ca la Cluj te mai bagi in taxi ca sa ajungi undeva, nu mai merita trenul, e mai rentabil cu masina, si repet: asta pentru o singura persoana si nu masina plina. Unde sunt timpurile cand daca te ai deplasat la Cluj cu masina si 4 persoane era mai scump pe cap de calator decat cu trenul?

      CFR Calatori nu va devine rentabil cu majorarea tarifelor ca se vor pierde si mai multi calatori. CFR calatori va devine mai rentabil in momentul in care ori din punctul de vedere al timpului castigi sau macar egalizezi drumul cu masina (5 ore 40 de minute cu tren, 3 ore cu masina ...), si fiind mai comod sa nu conduci te duci cu trenul, ori devine mult mai rentabil sa calatoresti cu trenul decat cu masina. In momentul de fata pur si simplu nu este rentabil sa folosesti trenul. Chiar daca nu esti sofer, ajungi mai ieftin la Cluj si mai rapid cu un maxi taxi ... deci no comment.

      Daca se continua asa, ca trenurile nu se modernizeaza, nu se fac modificari la calea ferata si reabilitari pentru trenuri de mare viteza, si se mai si mareste pretul la tren, cred ca Romania va fii prima tara in care se va falimenta transportul ferovial cu calatori. Si asa avem deja multe trenuri nationale cu 2-3 vagoane ...
      • +1 (1 vot)    
        nitel exagerat (Joi, 5 august 2010, 1:01)

        Ronnie [anonim] i-a raspuns lui CMihai

        de ce compari direct masina cu Intercity? daca ai cumva un BMW atunci te inteleg dar altfel ...
        cumva Rapidul sau Acceleratul nu sunt alternative mai ieftine? mie imi place sa merg cu trenul pe distante lungi pt ca sunt multe de noapte si astfel am o zi intreaga la dispozitie - in masina obosesti mai repede, sincer acum
  • +2 (2 voturi)    
    capra trage rusinea (Miercuri, 4 august 2010, 21:54)

    gheo [anonim]

    a ajuns fmi un fel de tap ispasitor pentru toate alea;
    deci sa inteleg: nu guvernul vrea marirea preturilor, fmi ne impune?
    o sa ajunga fmi sa ne spuna si ce pret sa punem in raft la lapte?
    oare chiar nu avem destula minte sa hotaram si singuri ce-i de facut in tara asta?
    fazele astea imi aduc aminte de batranul mic si chel de-l lua la palme benny hill...
    nu mai avem mult pana acolo...
  • 0 (0 voturi)    
    Deci nu sunt profitabile? Hmmm (Miercuri, 4 august 2010, 23:51)

    Wasile [utilizator]

    Cum? Metrorex nu este profitabil? Așa ziceau sindicaliștii care cereau măriri de 30%... ah, am uitat, ei sunt profitabili peste subvenția de 60%... scuze :)

    Acum serios, soluția nu este creșterea tarifelor, ci scăderea costurilor. În Paris pe o linie nou instalată sunt fix 12 angajați pentru șase kilometrii. La noi sunt vreo 3000 pentru 40 km. Normal că nu avem salarii precum francezii la o productivitate de 37 de ori mai mică...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by