Ministerul Transporturilor: Privatizarea CFR Marfa ar putea fi finalizata in urmatoarele 11 luni. Pretul efectiv de vanzare a actiunilor poate fi diferit de pretul de oferta

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 13 august 2010, 14:23 Economie | Companii


 documente
(13 Aug 2010) PDF, 161KB
Procesul de privatizare a CFR Marfa se va desfasura pe o perioada de aproximativ 11 luni, in varianta optimista, potrivit unei informatii transmise de Ministerul Transporturilor la solicitarea HotNews.ro. Privatizarea va avea loc prin licitatie cu strigare, aceasta urmand sa se desfasoare la sfarsitul lunii martie 2011. De asemenea, finalizarea procesului de privatizare ar putea avea loc pana la sfarsitul primului semestru al anului viitor, mai informeaza Ministerul Transporturior. Reprezentantii acestuia nu exclud posibilitatea efectuarii unor noi disponibilizari la CFR Marfa.

In ceea ce priveste suma pe care o va obtine statul in urma vanzarii societatii, reprezentantii ministerului spun ca urmeaza sa fie facuta o evaluare. Insa, pretul efectiv de vanzare a actiunilor ar putea fi diferit de pretul de oferta. "Una dintre principalele etape ale procesului de privatizare a "C.F.R. Marfa" - S.A. este elaborarea unui raport independent de evaluare pentru determinarea valorii societatii comerciale. In cadrul acestui raport de evaluare sau separat de acest raport, evaluatorul va realiza si o analiza comparativa cunoscuta in jurisprudenta comunitara sub denumirea de "testul vanzatorului privat in economia de piata" sau "testul investitorului privat prudent". Estimarea sumei pe care statul o va putea obtine in urma vanzarii pachetului de actiuni
detinut la "C.F.R. Marfa" - S.A. se va putea realiza numai pe baza acestui raport de evaluare, cu precizarea ca pretul efectiv de vanzare a actiunilor poate fi diferit de pretul de oferta de vanzare si se va stabili prin mecanismul licitativ ce va fi organizat conform prevederilor legale in vigoare si conform Strategiei de privatizare aprobata de catre Guvern", sustine Ministerul Transporturilor.

Noi concedieri?

Reprezentantii acestuia nu exclud posibilitatea de a fi facute noi concedieri la nivelul societatii. Ministerul
 
Estimarea sumei pe care statul o va putea obtine in urma vanzarii pachetului de actiuni
detinut la "C.F.R. Marfa" - S.A. se va putea realiza numai pe baza acestui raport de evaluare, cu precizarea ca pretul efectiv de vanzare a actiunilor poate fi diferit de pretul de oferta de vanzare.
 
 
Ministerul Transporturilor
Transporturilor ia in calcul reducerea personalului cu inca 5.000 de persoane. In primavara, au fost disponibilizate peste 6.000 persoane de la CFR Marfa din cei 17.000 angajati cati erau la inceputul anului. "Referitor la eventualele noi concedieri de persoanal de la SNTFM CFR Marfa, in prezent conducerea societatii analizeaza principalii indicatori economici. In conditiile in care se va constata necesitatea reducerii de personal, vor urma discutii cu partenerii sociali, iar rezultatele finale vor fi comunicate", precizeaza Ministerul Transporturilor.

In prezent se afla in curs de avizare, in vederea aprobarii de catre Guvern, un proiect de act normativ prin care se va aproba mandatul privind strategia de privatizare a C.F.R. Marfa. Privatizarea acesteia reprezinta unul dintre angajamentele Romaniei fata de Fondul Monetar International. Ministerul Transporturilor va vinde pachetul de actiuni reprezentand 100% din capitalul social prin metoda licitatiei cu strigare. Garantia de participare la licitatie va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare. Taxa de participare la licitatie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare.

Ministerul Transporturilor: Din cauza situatiei financiare, nu poate avea loc o vanzare pe piata de capital

Situatia financiara a societatii este precara, fiind inregistrate scaderi dramatice ale veniturilor de la an la an. "Performanta societatii s-a deteriorat in 2008 si 2009 comparativ cu anii precedenti: Cifra de afaceri a scazut cu 6,1% in 2008 si cu 38,2% in 2009, in timp ce baza de costuri fixe mari nu a permis descresterea cheltuielilor in acelasi ritm. Marja EBITDA (castiguri inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare) a devenit negativa in ambii ani. Desi cheltuielile aferente materiilor prime si consumabilelor au scazut ca procent din cifra de afaceri (de la 13,4% in 2006, la 9,9% in 2009), costul cu salariatii a insumat 52,5% din cifra de afaceri in 2009, in timp ce in 2006 a reprezentat numai 25,4% din cifra de afaceri. Veniturile financiare au scazut semnificativ, de la 16,2 milioane euro in 2006, la 1,5 milioane euro in 2009, influentata de lichiditatile mai scazute disponibile", se arata in nota de fundamentare a actului normativ privind privatizarea societatii.

In nota de fundamentare se mai precizeaza ca din perspectiva pe termen lung, situatia financiara a societatii este foarte expusa la influente externe, cum ar fi cursul valutar, costul de capital si elementele de impozitare. Toate acestea pot afecta valoarea CFR Marfa si deformeaza metoda de privatizare spre o vanzare comerciala, nefiind posibila aplicarea unei oferte publice initiale derulata pe piata de capital.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2609 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    De ce vrea FMI privatizarea... (Vineri, 13 august 2010, 14:31)

    BEDE [anonim]

    FMI vrea privatizarea pt ca statul roman este cel mai prost administrator din cati am vazut pana acum. CFR Marfa e intotdeauna in pierdere, pe cand alti transportatori pe cale aferata - privati insa! - realizeaza profituri. De ce oare, daca nu pt ca se fura foarte mult?
    Atunci, ca sa nu mai fie atate pierderi, ce sa zica FMI decat sa ceara privatizarea? Pt ca FMI nu are cum sa ia masuri ca sa nu se mai fure in comaniile de stat.
    • +2 (4 voturi)    
      pt ca... (Vineri, 13 august 2010, 15:31)

      dark [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      ...asa lucreaza FMI. Creaza problema in timp cu ajutorul politicianilor locali corupti, falimenteaza principalele societati de stat si la final ei vin cu solutia "salvatoare". Asa au facut si in America de Sud si prin alte parti, Asta e rolul lor de...asasini economici. Iar la privatizare va veni vreo firma gen Bechtel care nu va face decat sa creeze datorii si mai mari, o gaura mereu descoperita de inghitit bani. Bani pe care guvernanti inconstienti le platesc cu fonduri luate imprumut de la dragutii de FMI. Si uite asa cumperi o tara, o indatorezi pana nu mai poate plati si te-ai ales cu cateva milioane de sclavi moca.
      • -2 (2 voturi)    
        Vindem CFR ca sa-ngrasam purceaua pensiilor (Vineri, 13 august 2010, 15:46)

        criza PSD-nl de 20 de ani [anonim] i-a raspuns lui dark

        In ce ha ne-au adus PSD si PNL pe criza !
        • +2 (2 voturi)    
          funny (Vineri, 13 august 2010, 16:45)

          sandraAAA [utilizator] i-a raspuns lui criza PSD-nl de 20 de ani

          tu ai ramas blocat???? :)))))
          • 0 (0 voturi)    
            A rezolvat cineva Criza lasata de PSD-nl ... (Vineri, 13 august 2010, 20:33)

            criza PSD-nl de 20 de ani [anonim] i-a raspuns lui sandraAAA

            .

            ... In fondul de pensii ?

            daca nu s-a rezolvat, pe tine nu te intereseaza CAT NE COSTA pe fiecare plata acestor pensii ?

            ca ele se platesc azi din banii nostri -

            daca nu te intereseaza, inseamna ca faci parte dintre cei care-au provocat criza, si ar fi decent sa nu mai ceri socoteala oamenilor despre CE anume ii intereseaza sau nu, ca nu esti olguta vasilescu
    • 0 (0 voturi)    
      of of of... (Sâmbătă, 14 august 2010, 9:40)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      of of of Romanie, ce-ai ajuns...
  • +3 (3 voturi)    
    cfr marfa (Vineri, 13 august 2010, 14:40)

    AsmVax [anonim]

    Lucratura pe fata.
    Falimenteaza compania dupa care o vand pe nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      :))))))))))) (Marţi, 17 august 2010, 15:16)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui AsmVax

      iar dupa ce o vand pe nimic o refac cu fonduri europene nerambursabile si uite asa avem reteta multimilionarilor parveniti, care mai apoi devin concurenta de pe piata...
  • +1 (5 voturi)    
    indatorare (Vineri, 13 august 2010, 15:14)

    anonim [anonim]

    "sunt doua metode de a cuceri si de a inrobi o natiune, una este prin sabia, a doua prin indatorare" John Adams . Noi romania suntem deja inrobiti prin a doua metoda, vor altii (FMI) asa, vor altii sa vindem, vor altii sa cumpere, Noi nu existam aici am ajuns si asta ne e soarta, "suntem un popor de cacaciosi" exact cum a zis regretatul Petru Tutea..............
    • +2 (2 voturi)    
      va mai aduceti aminte? (Vineri, 13 august 2010, 17:20)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Prin anii '90 era la moda lozinca "noi nu ne vindem tara!". Din pacate mai tarziu a devenit "noi nu ne vindem tara! Noi o furam!"
  • 0 (0 voturi)    
    Bani de furat (Vineri, 13 august 2010, 21:41)

    Mihai [anonim]

    Vor gasi ei o metoda sa o scoata cu o valoare cat mai mica iar cei implicati in licitatie sa ia spaga de cateva ori pretul licitatiei, doar exista experienta gen petrom, bcr, romtelecom.
  • 0 (0 voturi)    
    MULTI TAMPITI IN TARA ASTA (Vineri, 13 august 2010, 22:14)

    VALER [anonim]

    cfr marfa este deja privatiozata !!de firmelew capuse peste 50 la numar din care cea mai mare gfr
  • 0 (0 voturi)    
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/economie/b (Vineri, 13 august 2010, 22:16)

    TYTR [anonim]

    CINE FURA ARE PARTE CINEI FRAIER ROADE OASE 19:19 | 4 AugustVALIcum fura mecanicii de locomotiva motorina si nu sunt prinsi
    ---------------------
    1)fura civilizat cand este prins in flagrant sa ars ca nu are ce imparti !!!
    2)fura de stinge in asociatie (cu sefii binenteles iar in caz ca lau
    prins in flagrant are ce imparti cu politia si justitia
    dar asta costa!!
    trife uzuale
    A):2-300 ron/luna pentru cel care ... Mai multRăspunde
    cum fura mecanicii de locomotiva motorina si nu sunt prinsi
    ---------------------
    1)fura civilizat cand este prins in flagrant sa ars ca nu are ce imparti !!!
    2)fura de stinge in asociatie (cu sefii binenteles iar in caz ca lau
    prins in flagrant are ce imparti cu politia si justitia
    dar asta costa!!
    trife uzuale
    A):2-300 ron/luna pentru cel care face programarea echipelor
    {alegi mecanicul ajutor el mai da 50% din tariful mecanicului
    B)-50 ron LA SEFUL DE TURA(UN FEL DE OFITER DE SERVICIU) pentru a primi tren bun (lung parcurs si probabilitate mare
    de a nu fi anulat
    -100 ron daca iti da serviciu in locul unui coleg mai fraier
    50 ron operatorului de tractiune pentru a ti permite
    sa prelungesti timpii de mers adica sa circuli mai incet pentru a putea fura mai mult
    C)20 RON SAU 5-10 LITRI MOTORINA POLITISTULUI DIN GARA CA SA STEA IN BIROU CAND VII TU SI LIVREZI MARFA
    D 1500-3000 RON SEFULUI DE DEPOU CARE VA IMPARTI CU SEFII MAI MARI
    daca ai furat in mod total nesimtit si ai depasit consumul normat de motorina sperand
    ca nu o sa te prinda seful ca ,cu cei care citesc diagrama te descurci MAI IEFTIN
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    ACUM SA VEDEM CUM SE PROCEDEAZA PRACTIC
    - trebuie sa ai scule adica una bucata cheie fixa 18-19 una 20-22(SAU CHEIE FRANCEZA0
    -MAI TREBUIE UN FURTUN DE MINIM 1.5 M si 8- mm grosime
    -SACI DE PLASTIC PUSI IN SACI DE RAFIE PENTRU A NU SE SPARGE{40 L/PE SAC}
    (6 SACI SE UMPLE LA 100KM PARCURSI PE LINIE RELATIV DREAPTA MAI PUTIN D
  • 0 (0 voturi)    
    Mai "misca' ceva si pe la Transporturile.... (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:10)

    lili [anonim]

    Dlui Berceanu ??!! As fi crezut ca e-ntepenit rau Ministerul asta..... Calea ferata din Romania maine poimaine risca sa fie dezafectata in lipsa investitiilor si intr-o delasare totala......Iar Dl Berceanu este unul dintre cei mai longevivi ministri, de neinlocuit de cate ori ajunge PDL la guvernare....
  • 0 (0 voturi)    
    cacofonie in titlu (Sâmbătă, 14 august 2010, 19:56)

    baba [anonim]

    "ar putea fi finalizata"??
    Asta suna a cacofonie...
    Titlul putea cuprinde exprimarea "as putea sa fie finalizata"...
  • 0 (0 voturi)    
    Cata prostie, minciuna si cata umilinta... (Duminică, 15 august 2010, 15:41)

    karenina [anonim]

    1. Cand repeti o greseala, se numeste deja prostie;
    2. Suntem condusi de hoti care ne mint cu multa nerusinare. Nu ati promis cumva domnilor guvernanti ca nu mai privatizati nici o intreprindere de stat? Ati facut ceva pe promisiunea asta..., si pe noi...
    3. Traiesc umilinta de a vedea cum hotii acestei tari mai au putin si vand Romania cu totul.

    Exista o singura solutie pentru a scoate Romania din criza - NATIONALIZAREA !!!.
    • 0 (0 voturi)    
      ADEVARAT (Sâmbătă, 28 august 2010, 23:35)

      SMEADU [anonim] i-a raspuns lui karenina

      sa stii ca suna a comunism dar in conditiile de azi pt unu ce a trait si pe acele vremuri poate face diferenta si ar fi poate o solutie dar cu atatia tradatori in tre politicienii de azi nu prea avem sperante ca ar fi cea mai buna solutie ar fi o chestie interesanta reintroducerea pedepsei cu moartea pt toti cei care au tradat de la revolutie incoace si au guvernat si 100% ca nu ar mai fi necesara nationalizarea de li s-ar confisca averile si conturile din strainatate pt adevaratul genocid pe care l-au practicat fata de propriul popor merita sa moara mi-ar place sa belesc de piele un asemenea individ fara pic de mila pe cuvint copii nostri si cine mai stie cita generatii de acum incolo i-au distrus prin politicile aplicate dobitocii naibii de nerusinati


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by