Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut in primul semestru cu 4% comparativ cu perioada similara din 2009, acesta fiind primul declin din ultimii zece ani, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei GfK. Acesta mai arata ca romanii au rarit vizitele la magazin in primele sase luni si au cheltuit mai putin pe produse de ingrijire personala si pe produse pentru curatenia locuintei.

"Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%. In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarketurile", declara Raluca Raschip, consumer tracking director GfK Romania.

"Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, se observa cum produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica. Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%) - in special datorita faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori", se mai arata in studiu.

In primele sase luni ale anului, comertul modern, reprezentat de hypermarketuri, supermarketuri, magazinele cash&carry si cele de tip discount, a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009. Cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent.