Grupul de automobile Mahindra & Mahindra, cel mai mare constructor indian de masini 4x4, a semnat marti un acord definitiv de preluare a constructorului sud-coreean Ssangyong Motor, aflat in faliment, au anuntat cele doua parti.

Potrivit Bloomberg, Mahindra va plati 377 de milioande de dolari pentru pachetul majoritar de la Ssangyong.

Producatorul de automobile va dobandi o participatie de 70% din actiunile companiei sud-coreene.

Mahindra intentioneaza sa introduca in piata trei noi modele Ssangyong in urmatorii patru ani pentru a contribui la revigorarea vanzarilor producatorului coreean de SUV-uri.

Creditorii Ssangyong au ales pe 12 august oferta Mahindra si au decis sa poarte in continuare discutii doar cu grupul indian. Intial au fost sapte companii interesate de Ssangyong, inclusiv Renault - Nissan, dar in finala au ramas doar trei.

Ssangyong este din februarie 2009 sub reorganizare judiciara, dupa ce chinezii de la Shanghai Automotive care detineau pachetul majoritar de actiuni, au refuzat sa mai vina cu bani.

Anul acesta vanzarile Ssangyong au crescut, de la circa 13.000 de masini vandute in sapte luni din 2009, la peste 43.000 in 2010. Marca are totusi nevoie de investitii masive deoarece gama de modele este invechita si trebuie lansate si masini de dimensiuni mai mici.

Pe de alta parte, Mahindra e unul din cei mai mari producatori auto indieni, insa are ambitii mari si vrea sa intre pe mai multe piete mondiale, iar achizitia Ssangyong ar fi exact ce isi dorea. Compania e cunoscuta si prin faptul ca produce Logan in India si recent a renuntat la colaborarea cu Renault, urmand sa scoata pe piata o versiune mai scumpa si mai ieftina a masinii low-cost.