Ambasadorii Marii Britanii si Olandei au discutat cu ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, despre posibilitatea unei colaborari in vederea maximizarii potentialul portului Constanta in regiune, astfel incat acesta sa devina al doilea port din Europa, informeaza Ministerul Transporturilor. "Intre temele atinse in cadrul discutiilor, subiectul dezvoltarii portului Constanta ca poarta de intrare estica in Europa a suscitat un interes major pentru ambasadorii Marii Britanii si Olandei", se arata in comunicatul Ministerului Tranporturilor.

Potrivit acestuia, ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris, a afirmat ca portul Constanta are un potential important pentru dezvoltarea economica a regiunii. Insa, pentru maximizarea acestui potential, Romania trebuie sa modernizeze infrastructura feroviara si rutiera spre portul Constanta. In acest context, ministrul Anca Boagiu a spus ca pana la sfarsitul lui 2011 va fi posibil sa se circule pe autostrada pe intreaga ruta Pitesti-Bucuresti-Constanta si pe linia feroviara Bucuresti Nord-Constanta.

Harris a mai spus, potrivit Ministerului Transporturilor, ca Romania este vazuta ca un partener important si apropiat al Marii Britanii.

In cadrul discutiilor cu ambasadoarea Olandei, Tanya Van Gool, subiectul dezvoltarii portului Constanta a fost atins din perspectiva parteneriatului cu portul Rotterdam. "Cele doua parti au discutat despre elaborarea unui memorandum de intelegere intre cele 2 porturi prin care sa fie urmarite o serie de obiective clare, urmand a fi transmise propuneri din partea Portului Rotterdam. Ministrul Anca Boagiu a reamintit ca abordarea europeana in domeniul politicii navale are in vedere asigurarea unor conexiuni rapide intre porturi si a punctat Strategia Dunarii si Via Carpatia ca doua instrumente prin care Romania poate maximiza potentialul portului Constanta in regiune, astfel incat acesta sa devina al doilea port din Europa dupa Rotterdam ca dezvoltare", se mai arata in comunicat.