Companiile care au sedii secundare unde inregistreaza mai mult de 5 salariati (la respectivul sediu secundar) nu mai depun de la 1 februarie 2011 declaratia la buget pentru acest sediul secundar, ci vor depune declaratia unica 112 numai la sediul principal inclusiv pentru salariatii de la sediul secundar, se arata in Ordinul ANAF nr. 52/2011.

Documentul reglementeaza si situatiile cand pentru perioada anterioara au fost constatate omisiuni sau se necesita rectificari ale sumelor aferente obligatiilor sediului secundar.

„Autoritatea fiscala are obligatia din oficiu sa transfere situatia electronica a depunerii declaratiilor si de efectuare a platilor aferente sediului secundar, catre sediul principal al contribuabilului”, mai mentioneaza Ordinul ANAF.

De asemenea autoritatea fiscala are obligatia sa modifice din oficiu, vectorul fiscal de la sediul principal. In plus va anula obligatia depunerii declaratiei unice de la sediul secundar.

Corectarea sumelor si erorilor aferente perioadei anterioare cu referire la obligatii avute de sediul secundar, se vor face incepand cu 01.02.2011, la sediul principal.

Declararea si corectarea unor eventuale sume omise/gresite se va face prin depunerea declaratiilor 100 si 710 si retinem aceasta ultima functionare a declaratiei 100 pentru declararea impozitului pe salarii.

Daca contribuabilul constata erori pentru aceiasi perioada atat pentru sediul secundar cat si pentru sediul principal corectarea se va face prin depunerea cumulata in declaratia 100 si 710 a sumelor, dar insotite de doua anexe la acestea in care se efectueaza defalcarea pe sedii.