Scandalul cablegate: Boeing a acuzat Airbus ca voia sa mituiasca Guvernul Romaniei in 2008 pentru un contract cu Tarom
Telegrama, semnata de fostul ambasador Nicholas Taubman, relateaza o discutie cu reprezentantul regional Boeing, Monte Frazier. Acesta i-ar fi impartasit ambasadorului zvonurile potrivit carora Airbus ar fi fost dispus sa ofere mita unor oficiali din Ministerul Transporturilor si din cabinetul premierului.
Frazier a mai spus ca managerii Tarom ar fi inclinat sa accepte oferta Boeing (avioane tip 737), dar, in timpul unei intilniri in afara Romaniei, ar fi spus ca oficialii guvernamentali romani ar fi fost mituiti de EADS (actionarul majoritar al Airbus).

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
De vreme ce "Airbus ar fi fost dispus sa ofere mita unor oficiali din Ministerul Transporturilor" citez din articol, se poate ca cineva sa o fi cerut.
Pentru intrarea in Schegen tot cu EADS s-a facut contract asa ca ascundeau mai multe acolo.
Ce daca era in 2008 si Tariceanu era Prim-Ministru, Basescu e de vina pentru coruptie, el, Basescu, l-a numit pe Tariceanu Prim-Ministru (conform protocolului cu PNL).
Tot Basescu e de vina si pentru biletul scris de Tariceanu in favoare lui Patriciu. De ce l-a facut public?
2. A lipsit foarte putin ca intelegerea cu Airbus sa fie parafata. Problema cea mai mare a fost ca personalul Tarom e instruit pentru Boing si este un efort enorm sa schimbi de pe Boeing pe Airbus si unul si mai mare sa le ai pe amandoua.
Sa nu-mi povestesti de A310, ca aia e o problema moarta de mult.
si asta este un singur exemplu.
tu faci niste afirmatii fara acoperire, eu iti spun ce a declarat fotomodelul asta ca are.
fix biroul ei notarial era cel mai bun sa perfecteze afacerea.
da da, un mil de euro a incasat atunci blonda lui tariceanu.
si voi veniti sa ne spuneti de mafia portocalie??? voi???
nu v-ar fi rusine...
Oricum, Boeing cat a dat pana la urma?
Este cunoscut valoarea comisionului, de aproximativ 10% din valoarea comenzii.
O mana de oameni, putini la numar, hotarasc soarta uneor contracte deseori de miliarde de euro. Constructorul depinde 100% de aceste comenzi: primirea comenzii inseamna prosperitate pentru multi ani, ratarea comenzii inseamna lupta pentru supravieturie.
In asemnea conditii, mita este generalizata in aviatie, fie ca vorbim de Romania, Franta, Marea Britanie, SUA sau oricare alta tara. Dar naivii pot sa continue sa creada in Mos Craciun, este cat se poate de legal!
Apropo, TOT timpul s-a descoperit si s-a pedepsit.
Si la noi tot timpul s-a descoperit dupa 90 dar doar in timpul guvernului Boc de la cazul Voicu s-a facut mai mult decat sa se descopere..
la noi e invers, se acopera.
ceea ce conform legii noastre se incadreaza la "trafic de influenta" si "mita"
Lobby-ul se face pe fata si cineva este desemnat si platit sa faca lobby adica sa promoveze o anumita companie si produsele ei argumentand. Si cel platit nu este cel ce ia decizia desi este o persoana importanta.
Pe cand mita si traficul de influenta e subversiv, pe ascuns , banii, mita ajunge in mainile celui ce ia decizia.
.... Dar prosti sunt multi..
De aceia e RO unde e ca prea multi prosti o impanzesc.
Mai si ganditi.
Rusine, Dinu Patriciu!
Dumnezeule Mare, pina unde poate ajunge timpenia portocalie....
Pai pentru Airbus pana si Mitterand a facut presiuni - asupra lui Iliescu!
Nu mai vorbesc despre atitudinea jegoasa a lui Lagardere in, d.ex. povestea cu Evenimentul Zilei, prin 2003, daca nu ma insel...
Hai, ca asta fu tare! Vreo "noutate" de pe vremea lui Pazvante, nu aveti?
mita este ilegala , loby-ul este legal in state .
asa se lucreaza peste tot in lume nu mai faceti haz de necaz,
precis loby-ul boeing este mai mare de 3 %
O alta diferenta e ca pentru lobbying trebuie sa fii legal inregistrat si are ca obiect influentarea politicienilor in vederea agendei legislative, nu a contractelor cu statul.
Ceea ce e mentionat in articol se numeste kickback si e ilegal.
Deci te rog nu mai folosi furculisioane englezesti daca nu stapanesti limba - in articole despre _oeing sau Air_us pentru ca o sa creada lumea ca esti un _ou.
cele 4 airbuse 318 ale taromului au fost comandate de Rodica Odobescu, cumnata lui nastase, directoarea de atunci a taromului
si cele 3 vechi 310, din care LCC picat la balotesti, din 1992, sunt de pe vremea lui roman
cu boeing, or fi fost "astialaltii" cine stie
cand e de luat spaga pe "achizitii" toti sunt o apa si un pamant
la astia si avioanele cargo erau b 747. luau jumate de magazie la un plin :-)
e una din cele mai serioase companii din lume.
plecau intodeauna cu cala de marfuri plina. pentru china, australia, noua zeelanda plus japonia.
o placere sa lucrezi cu managementul japonez.
n'am auzit de mita.
am lucrat pentru jal si finair, cargo export. in ambele cazuri, cinstea si promptitudinea erau lege.
Cand ea se opune intrarii noastre in Schenghen tocmai din cauza coruptiei generalizate de care suferim si pe care trebuie s-o eradicam mintenas?
Nooo, nu cred asa ceva, e dezinformare.
Apropo, cat a fost comisionul Boeing?