Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) a facut cateva modificari asupra procedurilor de atribuire a contractelor pentru patru tronsoane de autostrazi: Lugoj-Deva, Nadlac-Arad, Orastie-Sibiu si Timisoara-Lugoj. In primul rand, a efectuat modificari asupra criteriilor de calificare, iar in al doilea rand a amanat cu doua saptamani termenele de depunere a ofertelor. Criteriul de calificare modificat se refera la media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani. Potrivit unor informatii detinute de HotNews.ro, printre cei interesati de constructia acestor autostrazi se afla grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache. Vezi in text care sunt noutatile referitoare la licitatiile pentru cele patru autostrazi.

  • O alta noutate este ca un consortiu format din DIWI Consult International/ Roughan & O`Donovan Consulting Engineers/ iC Consulenten Ziviltechniker, a depus o Contestatie la Tribunalul Bucuresti asupra procedurii de atribuire a contractelor pentru autostrazile Nadlac-Arad, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu.

In ceea ce priveste criteriile de calificare, a fost modificata o nota referitoare la situatia economico-financiara care trebuie cuprinsa in "Fisa de Date a Achizitiei". Mai exact, face referire la media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani.

Initial, nota avea urmatorul continut: In scopul indeplinirii criteriilor de calificare mai sus mentionate, lucrarile din domeniul infrastructurii de transport rutier (constructie noua si/sau modernizare si/sau reabilitare si/sau largire aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor) ce vor fi luate in considerare exclud lucrari de tipul: asternere covor asfaltic, ranforsare sistem rutier, reciclare, lucrari de intretinere periodica, consolidare versanti si altele asemenea aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor.

Dupa modificare, arata asa: In scopul indeplinirii criteriilor de calificare mai sus mentionate, lucrarile din domeniul infrastructurii de transport rutier (constructie noua si/sau modernizare si/sau reabilitare si/sau largire aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor) ce vor fi luate in considerare nu exclud lucrari de tipul: asternere covor asfaltic, ranforsare sistem rutier, reciclare, lucrari de intretinere periodica, consolidare versanti si altele asemenea aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor.

Practic, in urma modificarii, vor avea mai mari sanse de calificare firmele care isi bazeaza activitatea pe asfaltari si lucrari de intretinere.

  • Pentru Timisoara-Lugoj, media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de 260 de milioane de lei in cazul executiei primului lot si 600 de milioane de lei in cazul celui de-al doilea lot.
  • Pentru Orastie-Sibiu, media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de 650 de milioane de lei (primul lot), 570 de milioane de lei (al doilea lot), 610 milioane lei (al treilea lot) si 525 milioane lei (al patrulea lot).
  • Pentru Lugoj-Deva, media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de 850.000.000 Lei.
  • Pentru Nadlac-Arad, media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani trebuie sa fie mai mare de 480 de milioane de lei in cazul executiei primului lot si mai mare de 500 milioane lei in cazul construirii celui de-al doilea lot.

Vezi alte modificari in documentele atasate.

Potrivit unor informatii detinute de HotNews.ro printre companiile interesate sa participe la licitatii se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri. Potrivit unor surse din domeniu, Romstrade intentioneaza sa participe in asociere cu o companie italiana. Vezi aici lucrarile derulate de Romstrade. Alte companii interesate sa participe la licitatii sunt:

  • Astaldi- companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor. Vezi aici.
  • FCC Construction- companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.
  • Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.
  • Aktor (Grecia)- a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.
  • Strabag (Austria)-Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

Termenele de depunere a ofertelor si de deschidere a acestora pentru cele patru autostrazi au fost prelungite cu doua saptamani.

"Termenul a fost prelungit ca urmare a inregistrarii unui numar mare de solicitari de clarificari referitoare la documentatia de atribuire venite din partea potentialilor ofertanti, CNADNR SA neavand posibilitatea de a transmite raspunsul in termenul stabilit.

Numarul ridicat de clarificari la documentatia de atribuire a fost determinat de complexitatea si valoarea procedurilor de achizitie publica (valori cuprinse intre 200.000.000 euro si 700.000.000 euro/procedura). Licitatiile au atras interesul firmelor de constructii si proiectare atat din Romania, cat si din strainatate, numarul intentiilor de participare fiind de patru ori mai mare decat in cazul procedurilor derulate pana in prezent de Companie", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

  • Pentru autostrada Timisoara-Lugoj, termenul limita de depunere a ofertelor era 14 februarie, iar sedinta de deschidere a ofertelor era programata pe 16 febuarie. In urma amanarii, termenul de depunere a ofertelor va fi 28 februarie, iar deschiderea lor va avea loc pe 1 martie.
  • Pentru Orastie-Sibiu, termenul limita de depunere a ofertelor era 14 februarie, iar sedinta de deschidere a ofertelor era programata pe 16 febuarie. In urma amanarii, termenul de depunere a ofertelor va fi 28 februarie, iar deschiderea lor va avea loc pe 2 martie.
  • Pentru Lugoj-Deva, termenul limita de depunere a ofertelor era 14 februarie, iar sedinta de deschidere a ofertelor era programata pe 15 febuarie. In urma amanarii, termenul de depunere a ofertelor va fi 28 februarie, iar deschiderea lor va avea loc pe 2 martie.
  • Pentru Nadlac-Arad, termenul limita de depunere a ofertelor era 14 februarie, iar sedinta de deschidere a ofertelor era programata pe 15 febuarie. In urma amanarii, termenul de depunere a ofertelor va fi 28 februarie, iar deshiderea lor va avea loc pe 1 martie.
  • Contractele vor fi semnate pe 4 si pe 5 aprilie.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.