"Autostrada Bucuresti-Constanta va fi data in exploatare in acest an, exceptand tronsonul de la Cernavoda la Medgidia. Eu nu am spus niciodata ca finalizam autostrazi, ci doar ca vom da in exploatare. Altceva este sa dai in exploatare, si altceva este sa fie finalizate. Pe Bucuresti-Constanta se circula acum pe doua benzi. Singura problema este Colas, care daca se hotaraste sa munceasca este binevenit, daca nu, este bine plecat", a afirmat Boagiu.
Autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.
Pe de alta parte, firma franceza Colas sustine ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului.
Anca Boagiu a mai spus ca 2013 va fi un an "extrem de important pentru infrastructura romaneasca". "Pana in 2013, Romania va avea in plus, fata de nivelul actual, 463 km de autostrada (...) Va fi anul in care vom avea 800 de kilometri de autostrada in exploatare", a mai spus ministrul. De asemenea, ar putea fi anul in care vor fi demarate lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov si la tronsonul Sibiu-Pitesti.
- "Ne-am propus sa facem, in acest an, plati de 500 milioane de euro din fonduri europene"
Ministrul sustine ca va fi mult imbunatatit gradul de absorbtie a fondurilor europene. Deja, gradul de absorbtie a fondurilor europene pe proiecte de transport a crescut de trei ori, in ultimele sase luni, de la 38 de milioane euro la 113 milioane euro. Trebuie precizat ca Romania are de atras peste 4,5 miliarde de euro.
"Ne-am propus sa facem, in acest an, plati de 500 milioane de euro, fata de 113 milioane, pana acum. Pana la sfarsitul lui 2012, vom avea o absorbtie efectiva de 2,7 miliarde euro, iar pana la finele lui 2013, de 3,6 miliarde euro, diferenta urmand sa fie platita pana la finalul exercitiului financiar", a explicat Boagiu.
Hoti, hotisori asta sinteti toti acolo, o mica adunatura de hoti.
inca ceva: in ultimii câtiva ani s-au facut reparatii al drumuri nationale prin toata tara. oare n-ai vazut pâna acum prin sate curti particulare asfaltate? oare cum de si-au putut asfalta acei oameni curtea proprietate private?
1. NU asta a oprit autostrazile de la a fi construite intr-un ritm normal (nu basculantele de asfalt si motorina furata).
2. DA, justitia ar trebui sa lucreze corect si eficient la toate nivelurile; si sa aiba grija sa-i dea numai doi-trei ani aluia care fura un rezervor de motorina si 20 de ani sau cat o fi maximul pt furt aluia care fura sute de milioane, aluia care da/ia spaga atat de mare.
Teoretic, se poate, legi sunt.
Practic, justitia e in buda de vreo 20 de ani, se misca fix ca ochiu mortului.
ne trebuie o singura autostrada de la unguri pana la constanta. in rest, daca ar functiona rezonabil reteaua de cai ferate (adica viteze medii peste 100km/h, ca in tarile civilizate) s-ar deconcegstiona imediat traficul pe drumurile nationale.
Nu e clar ca daca am iesit de pe A2 la Cernavoda, nu mai stau sa intru din nou la Medgidia ?! Cat timp pierd cu exit-urile, sunt dejain oras.
Pe de alta parte, cum adica autostrada va fi exploata fara sa fie finalizata ? Adica o sa dea drumul la masini pe un drum fara asfalt si fara indicatoare ? :)
daca fraierii de la colas nu dau spaga sa plece dupa contract daca dau vor ramane .
kilometrii de autostrada numai pe hirtie sa va fie
rusinela toti care ati trecut pe la transporturi din 90
incoace.
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/cu-avionul-pe-autostrada-arad-timisoara/cn/news-20101125-05191728
Asa titra vineri Evenimentul zilei care mai spunea:
"Ministrul transporturilor nu are bani pentru iluminarea autostrăzii A1, dar anunţă investiţii de miliarde de euro în sute de kilometri de drumuri.
Totuşi, această declaraţie(cea din articolul din HotNews) vine în contradicţie cu textul unei note trimise recent de ministrul Anca Boagiu către Parlament, prin care informează că anul acesta nu există fonduri nici măcar pentru unele lucrări de iluminare a părţii carosabile a autostrăzii A1.
Nu este pentru prima dată când, la începutul anului, sunt anunţate planuri îndrăzneţe pentru lucrările de infrastructură de interes naţional, însă Anca Boagiu susţine că de data aceasta este altfel. "Prioritatea majoră pentru anul 2011 este aceea de a demara programul de autostrăzi, iar România are la dispoziţie, pentru infrastructura de autostrăzi şi căi ferate, 5,6 miliarde de euro, bani alocaţi de Uniunea Europeană, în care intră şi contribuţia naţională, aşadar nu avem nicio problemă în ceea ce priveşte finanţarea", a precizat şefa Transporturilor, ieri, la un seminar.
Dincolo de proiectele îndrăzneţe prezentate ieri, ministrul Anca Boagiu le-a arătat parlamentarilor, luna trecută, cruda realitate: pe Autostrada Bucureşti-Piteşti, spre exemplu, şoferii vor trebui să înfrunte, în continuare, în beznă nenumăratele gropi, care se pot transforma în adevărate "capcane" ale morţii pentru cei care ar lua în serios denumirea de autostradă a drumului şi ar îndrăzni să circule cu peste 100 km/h. "
Articolul de pe Evenimentul zilei marita citit, aiurelile Dnei Boagiu din declaratiile de la seminare nu se potrivesc deloc cu informarile oficiale catre Parlamentul Romaniei, de exemplu!
Cine-i mai intelege sau crede mai bine zis pe politicenii romanii? Dar vorbaria portocalie da bine si la dl Boc si la ministrii dumnealui care se intrec in realizari marete inainte de alegerile din 2012..