Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a lansat o noua licitatie pentru reabilitarea drumurilor judetene in cadrul Programului National de Dezvoltare a Infrastructurii. De data aceasta este vorba de reabilitarea a 549,2 km de drumuri judetene si 837,4 km de drumuri comunale din judetele Covasna, Brasov, Caras Severin, Mehedinti, Braila, Galati, Tulcea si Constanta. Valoarea estimata a lucrarilor este de circa 1,78 miliarde de lei. Ministerul Dezvoltarii a mai lansat, in urma cu doua saptamani, o licitatie pentru reabilitarea a 347 km de drumuri din judetele Suceava si Botosani.

  • Aceste investitii sunt incluse in subprogramul privind modernizarea a 10.000 km de drumuri judetene si de interes local.
  • Programul se refera la investitii in infrastructura de interes local in valoare de 4 miliarde de euro pe componentele gestionate de Ministerul Dezvoltarii si de aproape un miliard de euro pe componentele gestionate de Ministerul Mediului.

Drumurile reabilitate prin acest program au fost propuse la finanţare de autorităţile publice locale şi sunt preluate în administrare de MDRT pe perioada realizării proiectelor.

  • Valoarea estimată pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru judeţele Covasna şi Braşov este de 474,9 milioane lei fără TVA (Covasna-219.919.354 lei, fără TVA şi Braşov-254.988.709 lei, fără TVA).
  • Valoarea estimată pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru judeţele Mehedinţi şi Caraş-Severin este de 432,6 milioane lei fără TVA (Mehedinţi - 191.324.193 lei, fără TVA şi Caraş-Severin - 241.267.741 lei, fără TVA).
  • Valoarea estimată pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru judeţele Brăila şi Galaţi este de 377,9 milioane lei fără TVA (Brăila - 178.675.000 lei, fără TVA şi Galaţi - 199.313.709lei, fără TVA).
  • Valoarea estimată pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru judeţele Tulcea şi Constanţa este de 495,1 milioane lei fără TVA (Tulcea - 216.699.193 lei, fără TVA şi Constanţa - 278.393.548 lei, fără TVA).

La realizarea lucrărilor se vor respecta standardele de cost stabilite de MDRT pentru aceste categorii de investiţii din fonduri publice. Pentru realizarea investiţiei nu sunt necesare exproprieri. Criteriul de atribuire al contractului este preţul cel mai scăzut. Nu se acceptă subcontractarea în integralitate a lucrărilor.

Durata contractului de achiziţie publică include durata prevăzută pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor solicitate (3 ani) şi perioada de rambursare a creditului (maxim 7 ani) dar nu mai târziu de 2020. Durata de garanţie a lucrărilor este de 2 ani de la semnarea recepţiei la terminarea lucrărilor. În vederea reducerii costurilor se acceptă folosirea unor soluţii alternative, fără a se afecta caracteristicile prevăzute în normele tehnice.

Cum se deruleaza programul

Desi programul se va desfasura in perioada 2011-2015, platile catre constructori vor fi facute abia din 2013. Pana atunci, executantul va trebui sa asigure din surse proprii costul lucrarilor.

In ceea ce priveste finantarea proiectelor, aceasta incepe sa se deruleze din 2011 si urmeaza sa finalizeze in 2015 lucrarile de constructie. Plata proiectelor se deruleaza pe intervalul 2011-2020. Finantarea proiectelor se asigura din sume alocate anual, cu aceasta destinatie din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, de la bugetele ministerelor de resort, precum si din alte surse legal constituite.

  • Constructorii vor contracta lucrarile si le vor incepe din fonduri proprii sau din imprumuturi bancare garantate de stat. Incepand din 2013, autoritatea contractanta va incepe sa achite contravaloarea acestor lucrari pe masura ce sunt finalizate.

HotNews.ro a prezentat pe largcum ar putea lasa Ministerul Dezvoltarii si Ministerul Mediului viitoarelor guvernari o nota de plata de 5 miliarde de euro prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii.