Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Comisia Europeana a declansat procedura de infringement impotriva Romaniei cu privire la acordul cu Rusia in domeniul serviciilor aeriene

Comisia Europeana a declansat procedura de infringement impotriva Romaniei, cu privire la acordul incheiat cu Rusia in domeniul serviciilor aeriene. Comisia este ingrijorata de faptul ca acest acord ar putea compromite tratamentul egal al companiilor aeriene din Uniunea Europeana si ar putea denatura concurenta. Aceasta constituie prima faza a procedurii de infringement. Potrivit Comisiei Europene, acordurile bilaterale privind serviciile aeriene incheiate intre un stat membru al Uniunii si o tara terta trebuie sa contina o "clauza de desemnare a Uniunii Europene". Prin aceasta se recunoaste ca termenii respectivelor acorduri se aplica in egala masura tuturor companiilor aeriene din Uniunea Europeana, nu doar celor ale statului membru in cauza. Rusia este una dintre putinele tari din lume care nu recunoaste faptul ca toti transportatorii aerieni din Uniune trebuie tratati in mod egal si ca orice acord bilateral trebuie sa includa "clauza de desemnare a Uniunii". In acest caz au fost trimise deja scrisori de notificare oficiala catre 25 de state europene.

Comisia Europeana a transmis Romaniei un aviz motivat privind siguranta cailor ferate

Comisia Europeana a transmis Romaniei un aviz motivat privind siguranta cailor ferate. Oficialii europeni au solicitat unui numar de noua state membre, printre care si Romania, sa implementeze directiva care vizeaza imbunatatirea sigurantei cailor ferate europene. Romania, Austria, Germania, Lituania, Luxemburg, Olanda, Polonia, Suedia si Marea Britanie nu si-au aliniat inca legislatia nationala la directiva respectiva, desi aveau obligatia de a face acest lucru pana in decembrie anul trecut. Comisia le-a acordat acestor state membre un termen de doua luni pentru remedierea situatiei, iar in caz contrar poate transmite cauzele respective Curtii de Justitie. Directiva Comisiei Europene spune ca, inainte ca un vehicul feroviar sa primeasca autorizatia de functionare, trebuie identificat organismul responsabil cu intretinerea acestuia. In cazul vagoanelor de marfa, responsabilul cu intretinerea trebuie sa certificat in conformitate cu un sistem elaborat de Agentia Europeana a Cailor Ferate. O dispozitie importanta a directivei prevede ca certificatul acordat entitatii responsabile cu intretinerea este valabil in intreaga Uniune Europeana.

Santierul naval Daewoo Mangalia a primit o comanda de 400 milioane dolari de la grupul israelian Ofer Global Holdings

Santierul naval Daewoo Mangalia a primit o comanda de 400 de milioane de dolari de la grupul israelian Ofer Global Holdings. Santierul va construi astfel patru nave, in baza unui contract care precizeaza optiunea de suplimentare cu alte patru nave, potrivit Mediafax. Constructia navelor va fi realizata pana la sfarsitul anului 2013. "Comanda lansata catre santierul naval Daewoo Mangalia reprezinta doar o parte din investitia de 2,4 miliarde de dolari operata de catre Ofer in zona Europei Centrale si de Est", se arata intr-un comunicat al companiei israeliene. Compania activeaza in domeniul transporturilor maritime internationale si in domeniul imobiliar.

Renault, gasita vinovata si la apel pentru sinuciderea in 2006 a unui angajat francez care nu voia sa fie detasat in Romania

Compania Renault a fost gasita vinovata si la apel in cazul unui angajat din Franta care s-a sinucis in 2006, dupa ce aflase ca va fi detasat in Romania. Curtea de Apel din Versailles a conchis ca Renualt se face vinovata de “eroare impardonabila” fiindca a supus angajatul unor presiuni pe care acesta nu le-a mai putut suporta, scrie presa franceza. Un informatician al companiei s-a aruncat de la etajul cinci al cladirii in care lucra, iar sotia sa a dat in judecata compania, acuzand-o ca i-a supus sotul unor presiuni greu de suportat si ca acesta fusese trimis sa lucreze in Romania impotriva dorintei lui. Femeia sustine ca sotul sau se temea ca nu va face fata exigentelor tot mai crescute impuse de viitoarele misiuni. Curtea de Apel din Versailles a mentinut decizia instantei inferioare si acuzatia de “eroare impardonabila”, precizand ca Renault era constienta de presiunile la care isi supunea angajatul in ceea ce priveste sarcinile de serviciu. Renault spunea in 2009 ca sinuciderea a fost o drama care a socat pe toata lumea, dar adauga ca a adus la dosar dovezi care arata ca elementele incriminabile nu au fost stabilite.