Marina americana a contestat incercarea Disney de a inregistra marca "Seal Team 6", numele echipei sale de elita care l-a ucis pe Osama bin Laden, intr-o operatiune de comando care a avut loc in data de 2 mai, in Pakistan, scrie Fox News.

In 3 mai, Disney a depus o cerere pentru inregistrarea marcii "SEAL Team 6" pentru jucarii, jocuri video, haine, incaltaminte si chiar ornamente si globuri de Craciun.

Cererea depusa de Disney la Biroul pentru patente si marci al SUA contine trei categorii separate de produse si servicii.

Zece zile mai tarziu, U.S. Navy a depus si ea doua cereri, pentru postere si haine - "SEAL Team" - si "Navy SEAL" pentru bunuri si servicii.

Un avocat specializat in astfel de probleme apreciaza ca prioritate va avea cererea depusa de Disney, intrucat este prima.

Intrebarea este daca oficiul american pentru marci va aprecia ca acordarea terminologiilor pentru ambii solicitanti ar putea crea confuzie in randul consumatorilor. In acest caz, patentul merge la Disney, spune Thomas Wilentz, avocat din New York.

"Dar U.S. Navy ar putea argumenta ca ei sunt, de fapt, SEAL, ca ei au utilizat primii denumirea pentru a se identifica si ca folosirea acestui termen de catre Disney va crea confuzie in randul consumatorilor in ceea ce priveste sponsorizarea", continua acesta. "Si daca vor aduce Disney in fata justitiei ar putea castiga".

Robin Bren, avocat specializat din Virginia la cabinetul Oblon Spivak McClelland Maier & Neustadt, crede insa ca cererea Disney va fi respinsa.

"Pentru a preintampina un posibil refuz, Disney va trebui sa sustina ca potentialii consumatori nu vor face o conexiune cu marina", spune ea, ceea ce va fi dificil, in conditiile in care aceste trupe de elita tocmai au dobandit o notorietate globala.

O alta posibilitate ar fi ca cele doua entitati sa ajunga la o intelegere prin care sa foloseasca impreuna marca "SEAL Team 6" pentru propriile bunuri si servicii.

"Avand in vedere statutul si marimea Disney, ar putea fi o abordare atractiva pentru US Navy", explica Bren.

Poate ca oamenii si soarecii pot coexista, cel putin la nivelul unei marci comerciale, noteaza Mark Warzecha, un alt avocat specializat in astfel de cazuri la Zies Widerman & Malek, din Florida.

"Disney a aplicat la categoria divertisment. Poate vor sa faca un parc de distractii si Navy nu are activitati in acest domeniu, asa ca nu exista de fapt un conflict aici", spune el. "Daca Disney se decide sa invadeze alte tari, atunci este o problema".

"Legile legate de marci se bazeaza pe cine le foloseste primul. Daca l-ai folosit primul in comert, castigi. Sunt destul de sigur ca marina a folosit 'SEAL Team 6' cu mult timp inainte ca soarecele sa se implice".