Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a semnat, la inceputul lunii, contractul pentru realizarea planului de marketing pentru municipiul Bucuresti in domeniul turismului, pentru perioada 2011 - 2015. Consortiul Detente Consultants SAS/Detente Consultants S.R.L. va realiza primul plan de marketing turistic pentru capitala tarii, se arata intr-un comunicat al MDRT. Vezi in articol cine este castigatorul si ce contracte anterioare a mai avut in Romania.

  • Cine este castigatorul?

Detente Consultants s.r.l. este controlat de Jamil Benabdallah, care mai figureaza ca asociat la firma Endean Inpex s.r.l., aflata in faliment. Detente Consultants, care a mai castigat in ianuarie 2010 licitatia privind realizarea studiului de fezabilitate si de marketing pentru introducerea in circuitul turistic a unor cetati antice dobrogene, are trei actionari. Si atunci, ca si acum, Detente a fost singurul ofertant. Detente a mai realizat strategia de dezvoltare a turismului balnear din Romania, in decembrie 2009.

Detente Consultants Franta a fost preluata in urma cu trei saptamani de catre un alt grup, Artelia, potrivit presei locale. Detente avea cateva zeci de angajati si o cifra de afaceri de 1,2 milioane de euro.

Contractul se va derula pe o perioada de 9 sapamani, la finalul carora compania selectata va oferi Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului un Studiu de marketing - plan de marketing pentru Bucuresti, format din doua produse: Planul strategic (care defineste strategiile generale de marketing, strategia de pozitionare, portofoliul de produse, publicul tinta, pietele geografice, distributia si modul de comunicare) si Planul operational - pentru produsele turistice cele mai importante oferite de municipiul Bucuresti ca destinatie turistica, precum si un plan operational integrat. Planurile vor specifica modul de implementare a programelor, vor include manuale detaliate de executie si vor descrie structura, precum si sistemul participativ de operare a planurilor.

MDRT va pune la dispozitia consortiului Masterplanul national pemtru turism 2007-2026, rezultatele cercetarilor si rapoartelor efectuate pentru realizarea brandului national de turism si alte informatii necesare fundamentarii planului de marketing. El va lua in considerare liniile strategice mentionate in masterplanul de turism si va stabili obiectivele, strategiile si tacticile de marketing de urmat in diferite piete-sursa, in vederea cresterii in mod substantial a numarului de sosiri de turisti in capitala.

Consortiul castigator a fost selectat pentru realizarea planului de marketing al municipiului Bucuresti in urma unei proceduri de achizitie publica (cerere de oferta), in cadrul careia a fost singurul ofertant. Valoarea contractului este de 101.952 euro inclusiv TVA. Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional, axa 5, operatiunea Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic national.