Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Dupa doi ani de taraganari, autoritatile au reusit sa transmita Comisiei Europene notificarea oficiala privind schema de sprijin in sectorul energiei regenerabile

Dupa o intarziere de peste doi ani, autoritatile romane au reusit sa transmita Comisiei Europene notificarea oficiala a schemei de sprijin in sectorul energiei regenerabile. Acest demers reprezinta ultima etapa inainte de punerea efectiva in practica a schemei. Legea prevede ca producatorii de energie regenerabila vor primi un sprijin sub forma de certificate verzi in functie de tehnologia folosita. Insa, stimulentele acordate pentru investitiile in energia verde vor fi suportate de toti consumatorii de electricitate. Principalele amendamente vizeaza evitarea supracompensarii pe ansamblu a producatorilor si cumulul ajutoarelor de stat din mai multe surse. Prin proiectul de ordonanta, numarul de certificate verzi va fi redus pentru anumite tehnologii. Autoritatile romane spera sa obtina o decizie favorabila din parte Comisiei Europene, pana la inceputul lunii august. Se estimeaza ca, dupa obtinerea deciziei Comisiei, de acest sistem vor beneficia aproximativ 500 de operatori economici care vor dezvolta proiecte de producere a energiei electrice din surse regenerabile.

Romania si Cehia, singurele tari din UE fara operatori mobili virtuali. Este nevoie de o interventie de reglementare? intreaba arbitrul telecom

Romania si Cehia sunt singurele tari din Uniunea Europeana unde nu sunt prezenti operatori de retele mobile virtuale. Plecand de la problemele de acces semnalate in piata, autoritatea nationala de reglementare in Comunicatii a lansat o consultare publica pentru a afla daca este nevoie de o interventie de reglementare pentru facilitarea aparitiei acestor operatori in Romania, care ar duce la o concurenta mai mare si, in consecinta, ar aduce beneficii consumatorilor. Operatorul mobil virtual este acel operator care nu detine licenta de utilizare a frecventelor radio, ori intreaga infrastructura proprie de retea, contractand acorduri cu operatorii detinatori de retele de comunicatii electronice mobile, pentru a le cumpara spre exemplu la nivelul pietei de gros minute de trafic, in scopul furnizarii de servicii de comunicatii electronice sub propria marca comerciala. In lume sunt la ora actuala aproximativ 400 de operatori mobili virtuali planificati sau operationali. Printre tarile cu cei mai multi operatori mobili virtuali operationali se numara Olanda (85), Germania (71), Franta (38) si Danemarca (15).

CNADNR a solicitat companiei Bechtel reducerea costurilor cu 35% pentru lucrarile la autostrada Transilvania

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a cerut companiei Bechtel reducerea costurilor cu 35% pentru lucrarile la autostrada Transilvania. Anuntul a fost facut de directorul general al CNADNR, Daniela Draghia. Aceasta a precizat ca nu a solicitat Bechtel rezilierea contractului, "ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister". Compania Nationala de Autostrazi are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane de euro, din cauza clauzelor contractuale.

Un roman lucreaza la un proiect revolutionar prin care incarcarea bateriei masinii electrice poate dura tot atat cat faci plinul

Un roman lucreaza la un proiect revolutionar prin care incarcarea bateriei masinii electrice poate dura tot atat cat faci plinul. Bateriile masinilor electrice ar putea fi mult mai mici si mai eficiente in viitor, daca proiectul unui institut din Statele Unite – la care un rol principal are si romanul Mihai Duduță – va deveni realitate. Proiectul prezentat propune o noua arhitectura pentru bateriile masinilor electrice, una in care particule solide sunt suspendate intr-un lichid purtator pompat in sistem. Romanul din Suceava si colegul sau Bryan Ho au publicat sub supervizarea a doi profesori lucrarea cu care spera sa revolutioneze bateriile din masinile electrice, furnizand o varianta de greutate redusa si pret scazut la jumatate. Cei doi profesori coordonatori au infiintat o companie, au reusit sa stranga 16 milioane de dolari si spera ca pana in 2013 sa aiba un prototip functional.​