Premierul Emil Boc a afirmat, miercuri, ca lucrarile la autostrada Transilvania vor continua si ca nu stie nimic de faptul ca Bechtel si-ar reloca utilajele, transmite Agerpres. Intr-o declaratie facuta la Cluj, seful Executivului a spus ca responsabil pentru costul ridicat al autostrazii Transilvania este fostul premier Adrian Nastase. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut.

Iata cateva dintre declaratiile facute de Emil Boc:

  • Eu v-as ruga sa il intrebati pe Adrian Nastase cu privire la preturile din contract, ca nu Boc a stabilit preturile din contract. Contractul a fost semnat de Adrian Nastase, cu preturile din contract ale lui Adrian Nastase.
  • Autostrada Transilvania merge mai departe. In acest moment astept finalizarea negocierilor intre companie si Ministerul Transporturilor cu privire la standardele de cost si pret. Romania are acum standarde de cost pe care nu le-a avut in trecut si trebuie sa se finalizeze negocierile cu privire la pretul pe kilometrul de autostrada, pret care trebuie sa fie adaptat la ceea ce poate Romania si la standardele noastre de cost, care tin cont de ceea ce se lucreaza in Europa si in lume.

Marti, HotNews.ro a scris, citand o declaratie a Danielei Draghia, director general in Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, ca CNADNR a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.

CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.

Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla in negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.

Saptamana trecuta, ambasadorul american Mark Gitenstein a declarat urmatoarele despre contractul cu Bechtel: "Am avut discutii ample cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, si dumneaei incearca sa gaseasca o modalitate de a plati arieratele din acest contract. Pe baza discutiilor avute cu cei implicati, vreau sa subliniez ca in contract este vorba si de o mare companie turca, nu numai de cea americana. Sunt increzator ca aceasta problema a arieratelor va fi rezolvata".