Iata cateva dintre declaratiile facute de Emil Boc:
- Eu v-as ruga sa il intrebati pe Adrian Nastase cu privire la preturile din contract, ca nu Boc a stabilit preturile din contract. Contractul a fost semnat de Adrian Nastase, cu preturile din contract ale lui Adrian Nastase.
- Autostrada Transilvania merge mai departe. In acest moment astept finalizarea negocierilor intre companie si Ministerul Transporturilor cu privire la standardele de cost si pret. Romania are acum standarde de cost pe care nu le-a avut in trecut si trebuie sa se finalizeze negocierile cu privire la pretul pe kilometrul de autostrada, pret care trebuie sa fie adaptat la ceea ce poate Romania si la standardele noastre de cost, care tin cont de ceea ce se lucreaza in Europa si in lume.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.
CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.
Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla in negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.
Saptamana trecuta, ambasadorul american Mark Gitenstein a declarat urmatoarele despre contractul cu Bechtel: "Am avut discutii ample cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, si dumneaei incearca sa gaseasca o modalitate de a plati arieratele din acest contract. Pe baza discutiilor avute cu cei implicati, vreau sa subliniez ca in contract este vorba si de o mare companie turca, nu numai de cea americana. Sunt increzator ca aceasta problema a arieratelor va fi rezolvata".
http://www.ziuadecj.ro/economie/bechtel-isi-muta-in-oman-si-kosovo-utilajele-de-pe-autostrada-transilvania--67756.html
Americanii de la Bechtel resping afirmaţiile din presă conform cărora ar pleca din România.
"Abordarea companiei noastre este aceea de a folosi eficient resursele existente. În consecinţă, câteva utilaje nefolosite în România sunt transferate la alte poiecte Bechtel Enka, unde este nevoie de ele în acest moment. Totuşi, menţinem în România utilajele corespunzătoare şi necesare astfel încât să fim în măsură să reîncepem lucrările imediat", a declarat compania americană, citată de Agerpres
Unde e adevarul?
Unde este adevarul?
Adevarul este ca acel contract contine clauze prin care Bechtel are dreptul sa creasca pretul de executie dupa bunul plac, iar beneficiarul nu poate face nimic.
Este ca si cum intr-un contract de construire a unei cladiri, constructorul poate sa ceara majorarea pretului la fiecare faza de executie, iar beneficiarul nu poate sa faca nimic altceva decat sa plateasca.
Nu stiu sa caute informatii!
Nu stiu sa vada!
Nu stiu sa auda!
Cu toate astea... vorbesc mereu!
Minte, mereu!
Dezinformeaza, mereu!
Au idei fixe (jos Basescu, sa/si dea demisia) pe care le repeta mereu (papagali?!).
Nu cumva astea sunt simptome ale unor oameni bolnavi?
Astia vor sa conduca?
Copilotii?
Adormitii?
Pisoii?
de fapt bechtel e numai numele, ei fiind intermediarii afacerii care isi primesc comisionul
si tot asa, zeci de intermediari care cer preturi mari, de o sa ajunga sa coste 10 miliarde de euro autostrada
si asta nu e partea proasta... partea proasta este ca autostrada este facuta din banii de la buget (adica din banii nostri) si dupa ce o termina o vor si taxa, ca sa scoata alti bani.
din cate stiu eu (nefiind in domeniu) exista 2 modalitati de a finanta autostrazi:
- cu bani exclusiv de la buget, si dupa terminare te plimbi in voie fara sa platesti ceva (asa au facut nemtii si francezii)
- cu bani din parteneriate publice, statul pune la dispozitie terenul, vine o firma privata si o construieste cu bani proprii, si apoi o taxeaza 10-20 ani pana isi scoate banii (asa cum au facut grecii, italienii, ungurii)
la noi s-a inventat si a 3-a modalitate:
- statul plateste complet autostrada cu bani de la buget la preturi supraevaluate, si apoi pune si taxe pe autostrazi ca sa scoata iar alti bani... ca doar na trebe sa traiasca si gura celor de la CNADNR, salariile alea de sute de milioane nu se platesc singure....
dar ce sa-i faci: asa cum nici bombonel nu va vedea puscaria pe dinauntru, nici baselu nu se va duce vreodata teama la dus.
Dar la fel de incredibila parea si expulzarea companiei franceze Colas sau amenzile de zeci de milioane euro date companiilor cu lucrari proaste sau intarziate.
Autostrada Transilvania e un moft pt Romania, UE nu ne-a aprobat decat autostrazile pe coridoarele europene, restul le facem "de fitze".
Adrian Nastase avea nevoie de sustinerea UDMR, maghiarii vroiau sa-si dezenclaveze bantustanul secuiesc (drumurile sunt ingrozitoare prin Harghita si Covasna, merg lunar acolo) si sa "laude" Transilvania ca are autostrazi spre Ungaria, nu spre alte regiuni romanesti.
Nastase a cumparat ci sustinerea americanilor pt NATO, dand Bechtel un contract de tip sclavagist, in care compania straina nu e responsabila de nimic, dar statul roman e bun de plata pt orice miscare.
Dar Comisia UE nu vrea la noi decat autostrazi pe coridoarele pan-europene:
-care sa lege Constanta, prin Bucuresti, de Europa centrala, se vrea un culoar intre M. Neagra si M. Nordului, Constanta-Rotterdam
-apoi Dunarea, prin Oltenia, tot de restul Europei, se face pe la Vidin-Calafat, apoi prin Banat (dar bulgarii au tot intarziat, nu le place ideea sa lege strans Romania de Timocul bulgaresc, Vidinul, sau Diu in romaneste, e regiune cu romani)
-si Balcanii, prin Bucuresti si Moldova, de Europa de est (pt a capta transportul de marfuri spre si dinspre Ucraina/Rusia/Belarus catre Turcia).
Ce mai poate Romania e sa lege coridoarele intre ele pe teritoriul national, de ex.autostrada Iasi-Tg.Mures (maghiarii nu prea sunt entuziasmati, ei sunt obsedati de "invazia moldovenilor", Tokes afirma ca Basescu are chiar un plan secret de colonizare..).
Dar UE vrea sa ne descurcam singuri cu banii, eventual in parteneriat public-privat.
Polonia spera la colaborare cu firmele chinezesti, insa s-au dovedit a face munca proasta, acum nici un furnizor polonez nu mai lucreaza cu chinezii.
Autostrada Transilvania nu e prioritara pt Romania.
Dar aia cu moldovenii care vor inunda tinutul secuiesc daca vor avea autostrada spre Tg. Mures -aia le intrece pe toate. Bag seama de aia au secuii asa drumuri catastrofale actualmente, e o strategie de-a lor ca sa nu-i cotropeasca razesii de peste munti ! Mai ai multe de astea ? Esti beton armat !
Autostrada Transilvania nu este prioritara pentru Romania, in sensul ca prioritare sunt alte proiecte care au sanse mai mari de a fi implementate. Autostrada pe coridorul european ar fi fost finantata de UE, iar in cativa ani ar fi generat bani la buget, deoarece ar fi atras investitii de-a lungul ei.
Daca ai fi de buna credinta, pentru patria ta, ai vedea ca vinovatii sunt cei care au semnt un contract dezavantajos pentru PATRIA TA!
Cum naiba sunteti atat de nepatrioti??
Inchideti ochii la grosolaniile astea, atunci cand sunt comise de cei de-ai vostri??
Daca ar fi semnat Basescu acel contract? Iti spun ca toate televiziunile lui voiculescu si vantu ar fi pus tunurile pe Base.
Toti pontacii si antonestii ar fi tunat ca Basescu este de vina...
Chiar nu puteti sa fiti patrioti si sa luptati macar ideologic pentru tara voastra? Va multumiti sa apaludati orice gafa comisa de catre ai vostri???
Si inca un lucru, ia sa ne explice d-nul Boc , ca tot ii place sa arunce cu vina dintr-o parte in alta, care mai e treba cu centura ocolitoare a clujului , cea care trebuia data in folosinta de vre-o 2 ani si al carui tata si mama ii este, sa nu mai pomenim de faptul ca la cati bani s-au bagat in ea ar trebui sa fie autostrada suspendata.
UE nu reprezinta altceva decat modalitatea minimala de a asigura cel putin o legatura rutiera decenta intre statele membre. Dar nu inseamna ca reteaua de autostrazi din Romania ar trebui sa se reduca la atat. Prioritatea asta e judecata absolut subiectiv in cel mai pur stil romanesc: mie sa-mi fie bine iar pe ceilalti da-i dreaq. Altfel nu se intelege de ce cei din Constanta, Ploiesti sau Sibiu ar avea un drept mai mare sa mearga pe o autostrada decat cei din Oradea, Cluj sau Bacau.
Problema nu e prioritatea ci modul dezastruos in care a fost facut acest contract cu Bechtel. Iar sansele de a se obtine finantare UE ar fi fost cu totul altele daca acest contract s-ar fi licitat si nu atribuit direct.
2. Unde vezi tu legatura cu tinutul secuiesc? Uita-te pe o harta daca nu stii geografie si vezi unde e Tg Mures si unde e Covasna si Harghita. In plus daca autostrada Iasi-Tg Mures ti se pare ok sa fie facuta, de ce ti s-ar parea normal ca de la Tg Mures sa nu mai nicio autostrada?
Se vehiculeaza ideea ca turcii ar fi mult mai instruiti decat romanii sa lucreze corect, dupa normele "militare", avand in vedere ca in Turcia sunt construite de ani buni baze NATO destul de avansate tehnologic.
Daca noi am acceptat ca SUA sa dea cadouri turcilor, pe banii nostri, suntem prosti, lucrarea in cauza este una civila!
Nu numai atat, turcii la randul lor au prostul obicei de a lucra exclusiv cu materiale turcesti, de foarte proasta calitate si la preturi astronomice si sa subcontracteze pe preturi de nimic catre romani partea de manopera bruta, prost platita (munca necalificata de regula).
Avand in vedere ca in Romania sunt multe zone active seismic si ca in Turcia, de fiecare data au fost probleme extreme in aceast domeniu, EXISTA RISCUL REAL, AS SPUNE DOVEDIT, ca la prima zgaltaiala sa avem si pierderi umane nu numai materiale sau financiare! Asta daca nu cascam ochii cat cepele si nu verificam fiecare porcarie pe care o pun in opera turcii (calitatea materialelor, si asa zisele certificate de calitate care nu au nici o legatura cu rigorile din UE!) .
Am insa mari indoieli ca ambasadorul spune tot adevarul, aruncarea dezinvolta a pisicii taman in perioada intetirii negocierilor cu Bechtel suna cam a dezvinovatire si nu ar mira sa existe si o implicare ori de natura personala a actualului ambasador ori a unei alte foste oficialitati... poate ceva actiuni sau subcontractari, oricum chestiuni foarte greu de verificat cand vine vorba de o tara orientala...
Romanii nu au inventat coruptia, cel mai probabil stilul "balcanic" devine cateodata o optiune interesanta, nu ?
In 2004-5 a venit alianta DA, care a zis din campanie ca o sa rezilieze contractul dat fara licitatie. S-au chinuit si pierdut 2 ani in care au constatat ca baietii destepti ai Bechtel au facut un contract care nu poate fi reziliat fara plata unei sume ce echivala cu costul a jumate de autostrada. Si asa s-au pirdut 2 ani, pana in 2007 cand era deja boom-ul in constructii si preturile materialelor, manoperei, etc au crescu vertiginos. La reluare, reface o parte din lucrarile sistate si conservate si trage tare inainte cu...pietrele de moara legate de guvernul Tariceanu, adica bani cu taraita. Normal ca au crescut costurile initiale(poate nu cat zic ei, dar au crescut!). Si uite asa peste problemele financiare s-au mai adaugat cateva probleme pe teren si....s-au terminat doar 54 km cu eforturile unui guvern aflat in criza, plus alte lucrari de arta si terasamente f costisitoare.
Si in sfarsit scopul autostrazii- legatura cu autostrada de la Dbrecen. EU a criticat aceasta autostrada pentru ca nu s-a facut licitatie, nu pentru ca nu e nevoie de ea! Cine zice ca nu-i nevoie si de autostrada Buc-Ploiesti-Predeal-Brasov-Tg Mures-Cluj-Oradea????????In Romania? Ha,ha,ha
Ce putea sa mai faca Nastase in contractul asta, daca deja semnase anterior in numele Guvernului ca este de acord sa plateasca oricand si oricat cere Bechtel???
Ce perfidie... incerci sa acreditezi ideea ca daca ar fi fost nastase la putere, ar fi rezolvat el contractul, dar cei care au urmat la guvernare nu au reusit??
Daca era un roman bun, Nastase nu ar fi semnat un asemenea ccontract dezavantajos pentru tara lui, pentru tara ta, pentru tara noastra!!!
Poate nu o fi fost el bun roman dar nici prost nu cred ca era sa isi lege o piatra de moara la maini si la picioare.
Ca intotdeauna, adevarul e undeva pe la mijloc. O sa tot bajbaim prin intuneric sa-l gasim in timp ce unii rad de noi de se prapadesc...
1 - daca ai dovezica a furat -> baga-l la inchisoare
2 - daca nu ai dovezi ca a furat, taci din gura!!!
3 - sa vedem cat costa autostrazile facute de voi, ca nu am vazut o scadere drastica a pretului autostrazii
eu personal m-am saturat de acuza aruncate in vand, fara DOVEZI!!!
ori ai dovezi si actionezi in jsutitie ori TACI!!!
ceea ce face box este sa acuze un om ca ar fi facut ceva, pentru a-l discredita pe el si partidul in fata alegatorilo...
daca nu are dovezi inseamna ca acesta calomniaza, daca are dovezi inseamna ca e complice. oricum ai da-o bc tot prost iese (asta evident daca nu ai ochelari de cal si incerci sa gandesti putin).
nu stiu daca nastase a furat sau nu (probabil ca da... toti au furat), dar totusi declaratia lui boc e populista si neconstructiva.
PS: nu tin cu psd (consider ca toate partidele sunt lafel... de varza).
Si inca un lucru, ia sa ne explice d-nul Boc , ca tot ii place sa arunce cu vina dintr-o parte in alta, care mai e treba cu centura ocolitoare a clujului , cea care trebuia data in folosinta de vre-o 2 ani si al carui tata si mama ii este, sa nu mai pomenim de faptul ca la cati bani s-au bagat in ea ar trebui sa fie autostrada suspendata.
Presedintele PD a mai spus ca ar mai fi cel putin doua probleme legate de contractul cu Bechtel. "Nu cred ca guvernul are resursele financiare pentru a plati o garantie anuala de 300 de milioane de euro asa cum cere Bechtel. Conform legislatiei noastre, nu putem sa cumparam utilajele necesare pentru lucrari, iar apoi acestea sa ramana in proprietatea Bechtel. "Daca am face asa ceva ne-ar rade Curtea de Conturi", a explicat liderul democratilor, precizand ca, probabil, potrivit uzantelor internationale, s-ar putea realiza un astfel de lucru, insa la noi nu este posibil. In opinia sa, pentru achizitionarea acestor utilaje, pentru ca mai apoi, acestea sa ramana la compania americana ar trebui modificata legislatia. Reprezentantii companiei americane Bechtel si cei ai Ministerului Transporturilor au astazi o noua runda de discutii pe marginea contractului pentru Autostrada Transilvania.
De la 1 septembrie, peste 500 de muncitori de la Autostrada Transilvania vor fi disponibilizati din cauza blocarii finantarii proiectului Autostrazii Transilvania. Valorea totala a proiectului Autostrada Transilvania este de 2,2 miliarde de euro.
Firmele straine care vor pomeni, sa astepte guvernarea PSD
Practica pesedista a peschesurilor pentru firmele internationale ca un instrument de lobby al diplomatiei romanesti pe langa marile puteri a fost ieri aspru criticata de catre presedintele statului, Traian Basescu, in cadrul intalnirii cu reprezentantii corpului diplomatic. El a avertizat ca actuala putere nu este dispusa
Acum suntem pe cale sa repetam greseala , sa votam orice sa scapam de portocalii.
Si uite asa de 20 de ani, ne amagim in democratie.