VIDEO Emil Boc: Autostrada Transilvania nu se poate face la orice pret, sunt bani publici. Legea trebuie respectata, inclusiv de Bechtel

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 iulie 2011, 12:23 Economie | Companii


"Autostrada Transilvania nu se poate face la orice pret, sunt bani publici", a declarat, sambata, premierul Emil Boc, prezent la Cluj Napoca la inaugurarea centurii ocolitoare a municipiului. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut.

Chestionat de jurnalisti in legatura cu Autostrada Transilvania, premierul a spus printre altele:
  • Raspunsul continuarii proiectului se afla in negocierile dintre Ministerul Transporturilor si Bechtel
  • Un singur lucru trebuie sa se inteleaga: ca acest proiect este necesar, este vital pentru Transilvania si il voi sutine cu toate mijloacele posibile
  • Pe de alta parte, trebuie sa se inteleaga ca acest proiect nu se poate face la orice pret, pentru ca sunt bani publici
  • Odata ce Romania a adoptat standardele de cost, pe ceea ce inbseamana kilometru de autostrada, indiferent cine face aceasta autostrada in Romania, trebuie sa respecte aceste standarde nationale in privinta costurilor
  • Bechtel trebuie sa cada de acord cu compania CNADNR si Ministerul Transporturilor in ceea ce priveste preturile pentru ca, sunt convins, lucrarile trebuie sa continue, pentru ca, de departe, autostrada este un obiectiv al Guvernului si al coalitiei, dar cu respectarea legii, caci nimeni nu poate fi mai presus de lege, inclusiv Bechtelul
  • Ministerul Transporturilor va face o comuniocare pe acest subiect saptamana viitoare, iar eu nu vreau sa interferez cu el
  • Autostrada trebuie continuata, dar la costurile solicitate de statul roman
  • Cred ca este o relatie intre Bechteli si subcontractori care cred ca se va rezolva in perioada urmatoare
  • Pretul este cel publicat in Monitorul Oficial
  • Legea e nationala, oameni buni, nu cred ca cineva poate sa fie mai presus de lege
  • Avem o lege romaneasca care se aplica la toate firmele, din toata lumea, cu privire la costuri
  • Guvernele anterioare nu au abut standarde de costuri pe kilometru de autostrada sau drum, pentru ca asa puteau fura mai usor
  • Acum, acest Guvern, spune cat trebuie sa coste un kilometru de strada, de autostrada, de drum judetean
  • Daca erau aceste standarde cand s-a incheiat contractul din pix, de catre Nastase si Mitrea, sunt convins ca aveam alt pret si alte valoare
  • Acum trebuie sa se revina la normalitate
Vezi mai jos declaratiile lui Emil Boc:



La 8 iunie, premierul afirmase ca lucrarile la autostrada Transilvania vor continua: "Autostrada Transilvania merge mai departe. In acest moment astept finalizarea negocierilor intre companie si Ministerul Transporturilor cu privire la standardele de cost si pret. Romania are acum standarde de cost pe care nu le-a avut in trecut si trebuie sa se finalizeze negocierile cu privire la pretul pe kilometrul de autostrada, pret care trebuie sa fie adaptat la ceea ce poate Romania si la standardele noastre de cost, care tin cont de ceea ce se lucreaza in Europa si in lume".

Intr-o declaratie facuta la Cluj, seful Executivului a spus atunci ca responsabil pentru costul ridicat al autostrazii Transilvania este fostul premier Adrian Nastase.

La inceputul lunii iunie, HotNews.ro a scris, citand o declaratie a Danielei Draghia, director general in Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, ca CNADNR a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.

CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.

Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla in negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.

Tot in iunie, ambasadorul american Mark Gitenstein a declarat urmatoarele despre contractul cu Bechtel: "Am avut discutii ample cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, si dumneaei incearca sa gaseasca o modalitate de a plati arieratele din acest contract. Pe baza discutiilor avute cu cei implicati, vreau sa subliniez ca in contract este vorba si de o mare companie turca, nu numai de cea americana. Sunt increzator ca aceasta problema a arieratelor va fi rezolvata".




Citeste mai multe despre   








6312 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    Rusinos (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 12:43)

    ali [anonim]

    Hotie pe fata cu complicitatea politicienilor nostri care nu raspund pentru ceea ce fac ,ca si-n justitie.Bataie de joc cum se cheltuie banii publici.
    • +17 (27 voturi)    
      nelamuriri (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 13:05)

      aotostop [anonim] i-a raspuns lui ali

      despre ce vorbesti ? consideri ca e hotie faptul ca s au stabilit niste standarde de cost pentru constructia de drumuri in ro ., si ele trebuiesc respectate ? sau poate numesti hotie faptul ca in 2004 , pe vremea lui bombo , au facut un contract care nu a respectat nici o regula , nici macar cea a bunului simt ? defineste te pentru ca vreau sa stiu ce iti dau , + sau - !
      • -3 (7 voturi)    
        se bate cimpii (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:23)

        Ovidiutzu [anonim] i-a raspuns lui aotostop

        Se bate cimpii cu gratie iar de la un jurist ca Boc asteptam altceva:
        1. exista un contract semnat de catre PDL-istul Dobre care nu mai are legatura cu Bombonel facut la presiunea Cotroceniului deoarece TREBUIA renegociat, si culmea s-a renegociat prost deoarece primul prevedea O VALOARE FIXA , al doilea ghici ce? are PRETURI UNITARE FIXE NU PRETUL FINAL
        2. Standaredele de care vorbeste Boc au fost facute acum PENTRU CONTRACTE VIITOARE!!!! nu pentru cele deja semnate.
        3. Cu Bechtel ne vom judeca la New unde chiar nu conteaza ce legi si ordonante da Boc
        • -1 (5 voturi)    
          in mod cert nu se bate campii (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 17:24)

          pehash [anonim] i-a raspuns lui Ovidiutzu

          Bechtel e firma americana.. acolo unde coruptia, chiar si coruperea unui guvern din Romania, se plateste extrem de scump. Cea mai eficienta arma impotriva Bechtel este sa scoata careva de la naftalina o micutza inregistrare cu bombonel&mitrea sau niste rulaje de conturi de prin paradisuri fiscale.
          Da, contractul poate fi scris in asa fel incat sa nu poata fi reziliat, dar chiar daca dovezile de mai sus nu se gasesc, guvernul mai are la dispozitie inca o arma foarte eficienta: poate sa-i faca efectiv de kko pe astia de la Bechtel la nivel european daca intr-adevar sub acoperirea contractului cer cu nesimtire bani pe care nu-i merita.
          Sa nu uitam totusi ca este o discutie la un nivel atat de inalt incat simpla mentionare a unui contract nu mai este suficienta.
          • 0 (0 voturi)    
            se stiie ce este un contract? (Duminică, 3 iulie 2011, 11:09)

            Ovidiutzu [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Nu exista bani meritati sau nemeritati ci bani contractuali sau necontractuali. E o prostie ca si cu pensiile meritate sau nemeritate. Daca e scris in contract TREBUIE sa se plateasca si punct. Banii NU SUNT EUROPENI deci a duce discutia la Bruxelles e un nonsens.
            Daca un contract e facut prost si se dovedeste in justitie, procedura e alta. Se platesc banii conform contract si se recupereaza de la cei care au SEMNAT CONTRACTUL adica de la cei din minister care si-au pus semnatura pe el. Adica de la.... Dobre nasol ca nu o sa aiba de unde sa dea.
      • -1 (7 voturi)    
        lamuriri (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:23)

        omo [anonim] i-a raspuns lui aotostop

        Pana sa explice altii cum s-au cheltuit banii in constructia de drumuri, ce-ar fi sa explice bocul cum s-au cheltuit peste 160 de milioane de euro (se va depasi suma de 200 pana la finalizare) pe centura Apahida-Valcele! Pe 24 km de sosea cu o banda pe sens! Si asta in conditiile in care alternativa refuzata de Boc ar fi costat 35 de milioane de euro si-ar fi fost gata de trei ani! Sunt atatea exemple de acest gen, chiar daca la nivele diferite de cost si amploare.
        PS: ce-ti place tie sa bravezi, ca tu esti ala care da plusuri sau minusuri, cand contul tau (cel putin asta folosit la prezenta postare) nu-ti da voie sa faci asa ceva!
  • +16 (16 voturi)    
    si cum procedam? (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 12:56)

    vlad dracul [anonim]

    Si mai departe... cum procedam? Lasam Transilvania fara autostrada sau bagam in puscarie hotii si renegociem contractul?
  • -7 (15 voturi)    
    nici usturoi... (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 13:07)

    belamy [utilizator]

    ce cabotin acest ipocrit...sau invers.
    • +15 (17 voturi)    
      putina claritate in gandire (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 14:18)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui belamy

      Hai sa fim cinstiti: nu Boc, nu guvernul lui a semnat acel contract care acum toata lumea spune ca e foarte dezavantajos pentru noi, romanii. Atat de dezavantajos, incat miroase a chestii penale.
      Oricat tedefecte ar avea Boc, nu e el de vina pentru acel contract!
      • -1 (9 voturi)    
        Cum nu? (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:46)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui daroc

        Nu Boc si Base sunt de vina pentru toate cele ce au fost sunt si vor fi?

        Prostia si obsesiile unora ne vor duce la sapa de lemn.
  • +8 (16 voturi)    
    cnadr (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 13:19)

    razvan_cluj [utilizator]

    nu ar fi mai rentatbil sa faca statul o companie "privata" de drumuri si sa facem noi autostrada? ca pe comunism vreau sa zic....
    • +10 (10 voturi)    
      exista si mana de lucru (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 13:43)

      Gramofonu' [anonim] i-a raspuns lui razvan_cluj

      Puscariasii + asistatii social.

      Problema cu o eventuala companie de stat e ca o sa inceapa imediat bataia - cine sa fie cei 20 de membri ai CA cu salarii de 20000 E, cine sa fie directorul care sa-si aduca toate rudele prin birouri, si faptul ca personalul administrativ o sa fie de 5-6 ori mai numeros decit cei care dau la lopata.
    • +5 (5 voturi)    
      din pacate nu ar fi bine (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 14:07)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui razvan_cluj

      Teoretic, ideea ta ar fi buna. Chiar daca n-ar fi fezabila din punct de vedere al legislatiei UE din care facem parte. (cu sau fara drept de munca in unele tari UE). Dar in practica, sa zicem ca am n-ar fi buna.
      Eu economic vorbind, sunt un nationalist (cumpar cu precadere produse romanesti), dar la capitolul sosele, dupa propria mea experienta ca sofer din ultimii 20 de ani, eu zic sa-i lasam pe straini sa ne faca soselele! Sunt satul de reparatii la sosele facute de romani si care rezista 2 luni de zile, dupa care devin si mai distruse! Reparatii facut oricum deseori cu bani mult mai multi decat meritau!
      Eu locuiest in Ardeal si am vazut acea celebra autostrada Transilvania in constructie. Poate ca Bechtel ne-a tras teapa cu banii (in stransa "colaborare" cu unii oficiali romani), dar ca si calitate, apoi aia chiar fac calitate. Lucrez in constructii (dar nu pe partea de drumuri), am vazut cand lucrau la infrastructura autostrazii, am vazut partea din sosea care atunci cand e gata nu se mai vede, "fundatia" soselei, ca sa zic asa si pot sa afirm ca aia chiar fac treaba serioasa acolo, nu-si bat joc! Si nu fac economie la bani sacrificand calitatea.
      Si pana la urma, Bechtel e Bechtel! Punct. Pentru cei care nu stiu, comania asta americana e cea mai puternica si mare companie de constructii din lume. La ce lucrari au si in prezent pe toata planeta, autostrada Transilvania pentru ei e gimnastica de dimineata, nimic mai mult.
      Imi pare rau, dar la capitolul drumuri, romanii sunt niste catastrofe: experienta mea de sofer ma indreptateste sa afirm asta. Sunt satul de drumurile bombardate nu de bombe, ci de incompetenta si lacomia drumarilor romani!
      Asa ca eu zic ca, daca tot dam 100 000 de euro pe o masina (adica daca tot luam teapa), macar masina aia sa fie un Mercedes nou si nu un Trabant second hand.
      Nu vreau cu orice pret sa-i jignesc pe drumarii romanii, dar ei mi-au "jignit" (adica distrus) suspensiile masinilor mele vreme de 20 de ani!
      • +4 (4 voturi)    
        De acord cu tine... (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:46)

        marcel [anonim] i-a raspuns lui daroc

        ... in ceea ce-i priveste pe drumarii romani. "Autostrada" Bucuresti-Pitesti sta marturie in acest sens. Dar calitate mai fac si altii, la preturi mai mici decat Bechtel. E drept ca e vorba de un colos mondial, dar ceea ce se aude despre ei in lume nu e neaparat de bine:
        http://www.cdca.it/spip.php?article107
        • +3 (3 voturi)    
          da (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 16:34)

          daroc [utilizator] i-a raspuns lui marcel

          "Dar calitate mai fac si altii, la preturi mai mici decat Bechtel", afirmi tu. Complet de acord cu tine.
          Doar ca, oricare dintre acestia "si altii", ar fi procedat la fel. Pe scurt, problema e coruptia, sau potentiala coruptie a inaltilor oficiali romani implicati in semnarea acelui contract, nu companiile astea.
          Ca sa dau un exemplu banal. Tu sa zicem ca ai o firma. SI ai nevoie de o masina second hand pentru firma. Ii dai sarcina angajatului tau, Vasile, sa cumpere o masina second hand, buna si la pret corect.
          Eu sa zicem ca am o masina de vanzare. Stau de nebun cu ea in targ si cer 5000 de euro pe ea, stiind ca as da-o si cu 4000 de euro. Vine Vasile al tau la mine si ma intreaba cu cat o dau. 5000 de euro, stimate domn. La care Vasile al tau, ma ia deoparte si-mi zice: "Auzi, sefu, eu sunt de la firma X si iti dau 15 000 de euro pe ea, daca din astia 15 000 imi dai matale inapoi 1000 de euro, dar sa nu stie nimeni". Ma prind imediat care e miscarea, dar as fi idiot sa nu accept oferta. Adica eu speram sa iau 4000 de euro pe masina, si primesc 14 000 de euro (ca 1000 ii dau la Vasile pe sub mana). Cum sa refuz?
          Tu te trezesti cu masina in curtea firmei, iti place masina dar te scandalizezi de pret! Logic! Te intreb, tu ce faci? Vii si ma iei pe mine de gat? Ca de ce am vandut masina cu asa pret? Sau il iei pe Vasile de gat? Daca vii la mine sa-mi faci scandal iti spun sincer ca eu de fapt cu 4000 de euro o dadeam, dar cu ce-s eu de vina ca un angajat de-al tau e talhar? Oricum, contractul e beton si n-ai ce sa-mi faci mie! Deci cine e de vina? Eu sau Vasile? Sau tu, ca ai dat drept de semnatura in firma ta unei asemnea persoane?
          • 0 (0 voturi)    
            escroc (Luni, 4 iulie 2011, 10:30)

            luxian [utilizator] i-a raspuns lui daroc

            Pai si ala care da mita e vinovat, nu numai cel care ia.
            Deci si tu esti escroc, nu numai Vasile.
            Daca ar reusi sa gaseasca dovezi ca s-a dat/luat mita, poate ar reusit sa scape de contractul cu Bechtel.
    • 0 (0 voturi)    
      tot ce face statul (Duminică, 3 iulie 2011, 12:03)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui razvan_cluj

      iese in paguba din cauza coruptiei si incompetentei. Tine minte ca singurul lucru bun de la stat e pensia ca nu poate disparea cu ea.
  • +5 (7 voturi)    
    Constructia in regie proprie (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 13:40)

    K.Samuel [utilizator]

    a obiectivelor de interes national ma gandeam si eu ca ar fi o solutie. Pe langa faptul ca ai o executie mai rapida si mai usor de gestionat, lucrezi doar cu romani, nu cu turci cum face Bechtel, renunti si la marjele de profit ale companiilor private. Ceea ce se intampla in China este posibil doar cu companii nationale de constructii.
  • +7 (7 voturi)    
    Contract Bechtel (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 13:51)

    costel [anonim]

    Cred ca guvernul trebuie sa sesizeze DNA pentru anchetarea semnatarilor contractului.Sunt convins ca atunci cind cei care au semnat contractul se vor vedea chemati la DNA,pretul o sa scada.
    • 0 (4 voturi)    
      care contract??? (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:59)

      lulu [anonim] i-a raspuns lui costel

      Despre care contract se tot vorbeste aici? Despre cel incheiat pe vremea lui Nastase (tardiv, comisioanele s-au dat si mancat deja) sau despre cel renegociat dupa venirea la putere a PDL (aflat in vigoare la aceasta data).
  • +3 (3 voturi)    
    cred ca ar trebui... (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 14:29)

    M [anonim]

    ...definit un deviz standard pe km: cat costa in amanunt fiecare etapa a lucrarii: excavatii, materiale, combustibil etc. Nu cred ca este o mare filosofie sa se standardizeze costurile.

    La acest cost s-ar mai adauga expropierile, unde treaba este mai volatila, dar aici este deja treaba statului, firma contractoare nu are responsabilitati in aceasta directie...

    Se mai adauga probabil un procent legat de eventuala inflatie, dar nu poate influenta decisiv costul, asa cum se intampla acum..
  • +3 (3 voturi)    
    Made in Romania. (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 14:33)

    haiducul [anonim]

    Regi ai asfaltului au incasat banii dar sosele si autostrazi nu avem,
    Ce este asa de greu ca se termine cu coruptia organelor care ar trebui sa se autosesizeze si sa ia din urma chiar din 1990 la control toate firmele de apartament si nu numai sa vada unde sunt bani evental confiscat indiferent pe numele carui-a ar fi,un mic exemplu de unde a avut matusa Tamara acele milioane.
    Nu am nimic impotriva oamenilor de afaceri cinstiti pentru ca o tara capitalista fara ei ar fi o tara saraca.
  • -1 (7 voturi)    
    a mai inauguat 4km ? (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:23)

    tot_eu [utilizator]

    bravo, cel mai bun guvern! cand inaugureaza noile semafoare de la colt?
  • +3 (5 voturi)    
    toti sunt un o apa si-un pamant (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 15:41)

    andrei [anonim]

    imi vine sa ma urc pe pereti cand vad rumanii impartiti in portocalii si trandafirii, acuzandu-se unii pe altii. Toti politicienii sunt o apa si-un pamant, pdl si psd se trag din fsn care era continuarea pcr. Contractul cu bechtel s-a semnat in 2003 de nastase (fara licitatie) la un pret de 2,2 miliarde, a demarat in 2004 (odata cu venirea pdl la putere) daca inmultim cei vreo 300 si ceva km ramasi cu 16 milioane ies vreo 5 miliarde, insa orice crestere de pret are la baza acte aditionale, celebru este primul document de acest fel semnat de ministrul transporturilor din 2006 , pe numele sau radu berceanu. In niciun caz fsn nu este solutia iesirii noastre din rahat (mai tineti minte cum ii spunea base lui nastase in 2004 in campania prezidentiala ca e vai de tara care trebuie sa aleaga un presedinte din doi comunisti ?)
  • -3 (7 voturi)    
    De rasul lumii. (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 16:19)

    guru [anonim]

    A avut grija regimul actual sa se fure baban in ultimii 7 ani si acuma ne dau noua lectii despre respectarea legii si cinste.Nu-i asa ca sunt penibili ? Traiasca tandemul Basescu-Udrea.
    • 0 (0 voturi)    
      Un guru mincinos? (Duminică, 3 iulie 2011, 12:57)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui guru

      Nu cred ca nu stii ca Nastase a platit si a incasat in avans comisionul pentru toata lucrarea.A fost conditie pentru semnarea contractului de catre A.Nastase.Cred ca ai ceva cu Adrian Nastase si vrei sa-i faci rau ,altfel nu vad de ce provoci niste dicutii din care Nastase poate iesi foarte sifonat.
  • +5 (5 voturi)    
    pai la acelasi pret.. (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 16:42)

    danarad [anonim]

    pe km, chinezii au construit un tren cu sustentatie magnetica, ca sa vezi....noroc, ca nu traiesc in China cei care au semnat contractul cu bechtel, ar fi fost premiati cu cite un glont...
    • 0 (0 voturi)    
      Contractul este semnat de A.Nastase. (Duminică, 3 iulie 2011, 13:00)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui danarad

      Si probabi ca sa nu-l impuste chinezii si-a mobilat casa(una din cele 7 case),cu mobila adusa din China,plus draperii si alte giuvaeruri.
  • +1 (1 vot)    
    legea in romanica... (Duminică, 3 iulie 2011, 10:02)

    cristian [anonim]

    Citat din Boc:
    " lucrarile trebuie sa continue, pentru ca, de departe, autostrada este un obiectiv al Guvernului si al coalitiei, dar cu respectarea legii, caci nimeni nu poate fi mai presus de lege, inclusiv Bechtelul"
    Dar atunci de ce nu aplica Legea salarizarii cadrelor didactice facuta tot de ei in 2008 ? Sa intelegem ca Guvernul este deasupra legii ?
  • 0 (0 voturi)    
    Tot mandatul sau... (Duminică, 3 iulie 2011, 12:09)

    John M. [utilizator]

    Ludovic Orban a stat zi de zi la Antene. Cum dr. sa faci autostrazi cu un ministru care n-a iesit o data pe teren de teama sa nu-si murdareasca de noroi pantofii Armani?!
  • +1 (1 vot)    
    :-D (Duminică, 3 iulie 2011, 12:11)

    msk [anonim]

    Transilvania are nevoie de autostrada asta ... iar politicienii nostrii ar trebui sa stea putin mai drept in fata americanilor - astia au baze in Romania, au scutul antiracheta la noi, samd - iar noi nu avem nici vize si nici puterea de (re)negociere a unui contract incheiat pe o spaga uriasa ... cat despre Bombonel si gashka de nesimtiti, cineva de aici a spus bine - glontul ! ... sau puscarie pe viata ptr subminarea statului roman !
  • +1 (1 vot)    
    cand primesti (Duminică, 3 iulie 2011, 14:41)

    ploiesteanu [anonim]

    18 milioane de dolari pe luna stationarea utilajelor n-ai nici un interes sa schimbi datele contractului. Negocierile cu bechtel pot dura si 5 ani, Nimen nu-i obliga sa schimbe contractul. Orice tribunal international le da dreptate. Contract care s-a renegociat chiar de berceanu parca prin 2004-2005, dar boc nu-si mai aminteste acest amanunt. De ce n-a pus Berceanu atunci tarifele pe Kilometru ? Si pana la Brasov cu ce ajunge bucuresteanu? Cu IC-ul?
    Parerea mea, ori anulezi contractul, cu repercusiunile de rigoare, ori faci un sacrificiu, rupi 2 miliarde de la BNR si termini treaba. Nugocierile trebuiau facute in 2004. Oricum Bechtel trebuie sa renegocieze cu subcontractorii ceea ce dureaza.
  • 0 (0 voturi)    
    a 4-a varianta (Miercuri, 13 iulie 2011, 7:44)

    eulgo [anonim]

    Ar mai fi o varianta... in drept, in principiu, un contract presupune ca ambele parti sa fie multumite si se presupune ca prestatiile reciproce o sa asigure satisfactia acestora. Este adevarat ca, in principiu, regulile nu se scimba in timpul jocului dar daca contractul a fost vadit defavorabil unei parti putem lua in discutie premeditarea si putem vorbi de o potentiala infractiune de INSELACIUNE. In spetza noastra, Guvernul Romaniei, semnatarul contractului, nu este reprezentat de o persoana inamovibila iar actiunile acesteia pot fi luate in discutie. Spre exemplu putem incerca sa probam ca contractul in cauza a fost semnat cu incalcarea vadita a intereselor Romaniei in scopul obtinerii unor avantaje personale sau de grup....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version