Ministrul Transporturilor Anca Boagiu va semna maine la Budapesta, impreuna cu omologul sau, ministrul Dezvoltarii Nationale, Pal Volner, acordurile interguvernamentale romano-ungare privind conexiunea autostrazilor intre Arad - Nadlac (Romania) si Csanadpalota- Mako- Szeged (Ungaria) si intre Cluj Napoca- Santaul Mare (Romania) si Nagykereki-Szolnok (Ungaria). Portiunea Arad-Nadlac face parte din Coridorul Pan-european IV, pentru acest tronson fiind incheiate recent contractele de proiectare si executie. In schimb, Cluj Napoca- Santaul Mare face parte din Autostrada Transilvania, proiect inceput de peste sapte ani, constructorul fiind Bechtel.

Ministrul Boagiu va discuta cu oficialii unguri şi despre dezvoltarea şi modernizarea coordonată a infrastructurii drumurilor secundare de interes comun, care traversează frontiera româno ungară, despre reabilitarea liniilor de cale ferată care traversează frontiera româno-ungară şi despre colaborarea dintre România şi Ungaria la nivelul Uniunii Europene.

In cadrul proiectului autostrăzii Arad-Nădlac, s-au semnat, recent, contractele cu cei doi constructori, lucrarea fiind împărţită în două tronsoane:

  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei

Ungaria tocmai a inaugurat recent autostrada care leagă Szeged de Mako, tronsonul de la Mako la frontieră urmand sa fie terminat anul viitor.

Potrivit oficialilor Ministerului Transporturilor, Arad-Nădlac se va lega la autostrada din estul Ungariei în 2013.