Concernul EADS a terminat o noua faza de expansiune a fabricii de componente aeronautice din Ghimbav, dupa o investitie de 40 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 12 iulie 2011, 11:00 Economie | Companii


Fabrica Premium Aerotec Ghimbav (imagine arhiva)
Foto: Hotnews
Premium AEROTECH, divizie a EADS, a finalizat a doua faza de constructie a fabricii de componente pentru Airbus la Ghimbav, dupa o investitie de 40 milioane euro. Compania va continua extinderea fabricii pana la final de 2012, cand in fabrica de langa Brasov vor lucra 500 de persoane, dublu fata de situatia de acum. Pentru investitia de la Ghimbav, EADS va primi in total ajutoare de stat de circa 19 milioane euro, a spus premierul Emil Boc la evenimentul de inaugurare.

Constructia fabricii gazduita din Ghimbav a inceput in mai 2010, iar productia propriu-zisa a inceput in ianuarie anul acesta. Fabrica se intinde pe 60.000 mp, iar investitia a fost de 40 milioane euro in faza a doua. Fabrica realizeaza componente metalice pentru familiile A320, A330 si A380 ale Airbus.

Premium AEROTECH va continua extinderea productiei la Ghimbav pana la final de 2012 cand la fabrica vor lucra 500 de angajati, dublu fata de situatia din prezent.

Compania a organizat un eveniment de presa cu ocazia finalizarii acestei faze de constructie, eveniment la care a participat Louis Gallois, seful Consiliului de Administratie al EADS si premierul Emil Boc.

Se va ajunge la o productie anuala de 1,3 milioane de repere, pana acum fiind produse aproape 200.000.

Premium AEROTECH are patru uzine in Germania pe langa cea de la Ghimbav. In total, compania are 7.000 de angajati si o cifra anuala de afaceri de 1,3 miliarde euro/an.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3497 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 12 iulie 2011, 11:24)

    ... [anonim]

    articolul acesta poate fi pe post de raspuns pentru cei care se intrebau ce industrie aeronautica mai exista in Romania dupa articolul despre ARCA.
  • +5 (9 voturi)    
    Ce ziceati... "moare lumea de foame"?? (Marţi, 12 iulie 2011, 12:05)

    mntsn [utilizator]

    Continental extinde centrul de inginerie din TM printr-o investitie de 20 mln EUR.
    EADS extinde fabrica de componente aero de la Ghimbav printr-o investitie de 40 mln EUR.

    Totusi, de la antenele securistului si iRTV-ul mafiotului aflam ca murim de foame, suntem izolati in lume si ruinati economic. Grav e ca prostimea e majoritara si ii crede...
    • -5 (5 voturi)    
      !!! (Marţi, 12 iulie 2011, 13:07)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mntsn

      Nu stiu care este pregatirea dumneavoastra profesionala dar cu siguranta aceste sume vehiculate sunt mici si nu sunt un exemplu pt ceea ce vreti sa exprimati.. Exista investitii mult mai mari in economia romaneasca realizate in acest moment. In principiu, aceste firme investesc in Romania pt ca aici mana de lucru este mai ieftina si in plus exista specialisti ( din aia scoliti in Romania si care fac fata cerintelor unor astfel de companii de top). Ceea ce ma deranjeaza la comentariul tau este ca incep sa cred ca voi, cei ce sustineti actualul guvern, sunteti telespectatorii Antenei3. Daca te deranjeaza atat de mult antena 3 eu iti garantez ca este mai placut sa urmaresti canale gen NG asa cum fac eu. Banuiesc ca tu si alti sustinatori ai PDL aveti discernamant.. nu poti crede ca un post de stiri cu o cota mica de piata ( de telespectatori) influenteaza marea parte a populatiei.. la Antena 3 se uita sa spunem 10% din oameni ( este mult fata de realitate) si totusi impotriva guvernului sunt cu usurinta peste jumatate din populatie... mergi in piete si vei vedea ca lumea injura guvernarea pt ca nu are acces la bunuri vitale traiului de zi cu zi si nu pt ca cine stie ce tembel guitza la antena sau la alt post TV.... la nivel national sa stii ca TVR-ul ramane o forta si totusi uite ca nu convinge in ciuda unei politici pro-guvernamentale
    • -3 (3 voturi)    
      Faci pe prostul cumva? (Marţi, 12 iulie 2011, 18:15)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui mntsn

      Firmele in cauza platesc salariul minim pe economie pentru muncitorii de pe linie, adica 150 Euro. Asta nu e nici macar jumatate din valoare ajutorului de somaj din orce stat EU15, adica 400 Euro. In Ro se moare de foame muncind pe branci pentru multionationale si pentru putzoi cocotati la carma fara nici-o competenta si pregatire - in afara de jefuirea romanului de rand. Esti penibil.
      • +3 (3 voturi)    
        esti pe langa! Cu mult pe langa! (Marţi, 12 iulie 2011, 22:34)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Observer

        Eu am lucrat in 3 multinationale si nici un muncitor nu lucra sub 200 euro in mana!
        Sub 200 de ero este doar perioada de proba care poate poate fi extinsa de catre compania angajatoare la 6 luni. Din pacate muli opereatori nu stiu ca de fapt perioada de proba reala intr-o companie multinational este de fapt de 6 luni.
        Cei care sunt complet pe din afara "ZBOARA" dupa maxim 3-4 luni. Cei care rezista 6 luni vor avea invariabil salariul in jurul sumei de 8 milioane in mana.
        Inteleg ca faci o comparatie cu EU15, dar noi nu suntem parte din EU 15! Poate cu exceptia Portugaliei la salariile pt inginerii seniori si manageri. Portugalia nu este insa un benchmark corect pentru ca este totusi parte din PIIGS.
        Oricat ne-am plange de mila, adevarul este ca se prefera producti si investitia in Romania din 2 motive.
        1) Salarii mai mici sau cel mult egale cu cele din China. Stiu ca suna prapastios, dar pt anumite industrii din China salariul operatorului este deja la 350de euro iar cel al supervizorului este deja la 1000 de euro.
        2) Pretul logisticii si timpul de livrare. Una este sa livrezi cu un lead time de 5-6 saptamani si preturile aferente unui cargobot care vine din China si alta este sa livrezi in 2, maximum 3 zile cu un camionl.
        In momentul in care guvernul asta va reusi sa conecteze Portul Constanta la o autostrada care va traversa Romania, practic vom avea oportunitatea sa preluam jumatate din traficul de marfuri din Europa Centrala si de Est.
        faza ca mergem la mare pe autostrada sa ne bronzam este strict o chestie extra.
        Partea cu adevarat interesanta si cu adevarat folositoare pentru industria Romaniei este ca am deveni cu adevarat o poarta a Europei pentru marfuri si materiile prime ale Europei.
        Avem ditamai bibeloul de port si nici o autostrada sau cale ferata rapida care sa-l lege de reteaua de transport europeana.
        Ceea ce ste cu adevarat PENIBIL este ca nici un guvern nu a fost in stare sa se gandeasca la asta.
        Eu as investi pt legaturile la acest port!
  • -4 (6 voturi)    
    intrebare retorica (Marţi, 12 iulie 2011, 12:29)

    remusachis [utilizator]

    ce industrie e aia cu 250 de lucratori?
    • +1 (1 vot)    
      stalin educat (Marţi, 12 iulie 2011, 13:04)

      ady [anonim] i-a raspuns lui remusachis

      economia de piata reprezingta economia ce aloca resurse prin decizii descentralizate a firmelor si gospodariilor..astfel oamenii aleg ce cumpara si pt cine lucreaza ,iar firmele aleg ce produc si pe cine angajeaza...
      -----
      Si raspunsul la intrebarea ta:
      Diminuarea produsului marginal:
      Ex: Intr- o firma pe masura ce sunt tot mai multi oameni angajati ,fiecare muncitor angajat in plus contribuie din ce in ce mai putin la realizarea produsului finit deoarece firma are un nr limitat de echipament tehnologic
    • +3 (3 voturi)    
      una care exista ! (Marţi, 12 iulie 2011, 13:29)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui remusachis

      in care se produce ceva, in care oamenii iau salarii si isi pot hrani familia si nu numai.
    • +3 (3 voturi)    
      @remusachis (Marţi, 12 iulie 2011, 13:33)

      @remusachis [anonim] i-a raspuns lui remusachis

      e o industrie in care se folosesc predominant masini CNC si in care un stergator de parbriz (de avion de pasageri cu reactie) de exp costa cat o jumatate de masina mai ieftina iar o paleta de motor cu reactie costa cat un Mercedes.
      • -1 (1 vot)    
        la pomul laudat (Marţi, 12 iulie 2011, 23:11)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui @remusachis

        stiu ca sunt o "caruta" de oameni care se extaziaza cand aud de masini CNC.
        O masina de prelucrat CNC nu este absolut nimic iesit din comun!
        Este ceva normal in industria din ziua de azi sa ai intr-o fabrica de scule sau repere/subansamble de precizie cateva masini CNC.
        Incepand de la ultimul "jaf" de telefon mobil la care ai cateva masini de placement (o sa razi, dar sunt tot masini CNC pt ca lucreaza in coordonate) care iti pun componente electronice SMD cu o toleranta mai mica de 50 de microni (0.05mm) si pana la niste yale unde ai cateva freze care (culmea, sunt tot CNC) prelucreaza butucul incuietorii si pana la un nenorocit de armament de infanterie (chiar daca este vechi conceptul de 100 de ani) ktot vei folosi o masina CNC daca nu ti-ai dezvoltat echipamentul/sculele necesare.

        Asta este mai mult ca replica pt "desteptul" ala de politician roman care zicea in '90 ca industria romana este un morman de fiare vechi.
        Acum este pentru ca vreo 10-15 ani nu au miscat nici un deget sa o ajute sa se mentina. Si nici acum nu o sustin imbecilii!

        Scuze pt limbaj, dar este cumplit de greu sa vad cum se ignora industria romaneasca si este ingropata si se importa tot felul de "pocnitori" cu reclama buna sau cu "ungere" monetara la purtatorul de decizie.
    • +5 (5 voturi)    
      E una eficienta si cu mare productivitate (Marţi, 12 iulie 2011, 13:34)

      John [anonim] i-a raspuns lui remusachis

      De ce capitalistii aia rai s-au dezvoltat, iar comunismul s-a prabusit: pentru ca o fabrica de automobile din Franta sau Germania are 2-3000 de salariati si face 300.000 de masini pe an, noi faceam pe vremuri 60.000 de Dacia cu 25.000 de salariati. Cu 250 de salariati poti sa faci productie de miliarde de euro, e suficient, daca ai utilaje performante. Asta e industria de azi, nu sa tii mii de oameni care sa plimbe cate o scandura prin fabrica, ca protectie sociala...
    • +1 (1 vot)    
      vorbim de standardul AS9100 :) (Marţi, 12 iulie 2011, 22:59)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui remusachis

      daca nu stii trebuie sa-ti faci temele sau intrebi pe cineva.
      AS9100 este standardul de management al calitatii pentru industria aero-spatiala.
      Pentru cei care au mai lucrat in industrii cu cerinte de conformare la standarde dure, nu ar fi absolut nimic special. Doar o idee mai tare decat ISO 9100.
      In realitate, standardele AS9100 (industrie aerospatiala) si ISO13485 (industrie medicala) sunt cu MUUUUULT inferioare unui standard ISO/TS16949 (industrie automotive).
      Pt carcotasi:
      - cand mai injurati un Logan sau alta masina care vi se pare ieftina, sa stiti ca acesta/aceasta este construit/construita la niste cerinte de asigurare de calitate cu mult peste cele cerute pentru productia unui aparat RMN sau de dializa care va gaseste voua cancerul sau va mai da cativa ani de viata pana se gaseste un donator de rinichi sau peste cerintele de asigurare a calitatii pt piesele de la un Airbus sau un Boeing cu care voi va avantati la 10000 de metri de altitudine si sunteti convinsi ca nu va aveti prabusi.
      Am lucrat si lucrez in cele 3 standarde si asta este adevarul. ISO/TS 16949 este unul din putinele standarde care merge la extrem atat cu performanta declarata a produselor cat si cu performanta si repetabilitatea proceselor de manufacturiere.
      Una din caracteristicile industriei aero-spatiale este conservatorismul (straniu, nu?).
      Suna ciudat, dar ideea este ca odata calificat si facuit contractul cu un furnizor, acesta si-a asigurat pe o perioada lunga (ani de zile) o cerere constanta de produse. Are de lucru pe intreaga perioada de exploatare a aparatelor pentru care construieste piesele de schimb.
      Deci, daca avem o indjustrie calificata AS9100 si are cateva contracte asigurate si daca nu face rabat de la calitate si preturile sunt de bun simt, practic au pus mana pe o afacere cu desfasurare pe ani de zile.
      In concluzie, este o veste foarte buna!
  • -3 (3 voturi)    
    Asa invetitii... (Marţi, 12 iulie 2011, 13:48)

    gogu [anonim]

    "dupa o investitie de 40 milioane euro"..."EADS va primi in total ajutoare de stat de circa 19 milioane euro" deci EADS cit a bagat?
    Asa investitii mai bine nu.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu-i chiar rau pentru AEROTECH (Marţi, 12 iulie 2011, 14:01)

    FIRY [anonim]

    Nu-i chiar rau pentru AEROTECH.................
    va primi in total ajutoare de stat de circa 19 milioane euro

    Nu-i de colo


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by