Ministrul Transporturilor dupa discutiile cu FMI: Legislatia privind vanzarea a 20% din actiunile CFR Marfa si Tarom va fi aprobata in august

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 26 iulie 2011, 16:21 Economie | Companii


¬Pierderile operationale la companiile de stat aflate in subordinea Ministerul Transporturilor si monitorizate de FMI au fost in primul semestru al acestui an cu 23% mai mici decat tintele asumate, informeaza Ministerul Transporturilor dupa intalnirea ministrului Anca Boagiu cu delegatia FMI, Comisiei Europene si Bancii Mondiale. In ceea ce priveste procesul de privatizare a 20% din actiunile CFR Marfa si Tarom, Boagiu a precizat ca actele normative necesare au fost deja pregatite si vor fi aprobate in cursul lunii august.

Ministrul a spus reprezentantilor delegatiei ca in ceea ce priveste introducerea managementului privat la companiile de stat, procesul de modificare legislativa coordonat de Ministerul Justitiei va fi finalizat in curand. In acest sens, ministrul transporturilor a precizat ca "ramane un suporter puternic al introducerii managementului privat in companiile de stat odata cu modificarea legislatiei".

In legatura cu problema stingerii arieratelor companiilor de cale ferata catre bugetul de stat si catre agenti economici privati, Boagiu a convenit cu oficialii FMI, CE si BM asumarea unor masuri de reforma astfel incat sa nu mai fie generate arierate suplimentare fata de cele existente.

Concluziile intalnirii dintre ministrul Boagiu si reprezentantii FMI, CE si BM au fost ca planurile de restructurare si eficientizare a companiilor de stat au inceput sa produca efecte pozitive, mai precizeaza Ministerul Transporturilor. Potrivit acestuia, un exemplu este reducerea pierderilor cu 42% in primul semestru la CFR SA.

Ministerul Transporturilor mai spune ca reprezentatii delecatiei au apreciat faptul ca rata executiei bugetare a fost 87% in primul semestru pentru investitii. "Nu in ultimul rand, reprezentantii FMI, CE si BM au apreciat eforturile MTI pentru renegocierea unor contracte paguboase pentru bugetul de stat, asa cum este cel pentru Autostrada Brasov-Bors, gestionat de CNADNR, dar si cel pentru mentenanta metroului, gestionat de Metrorex", mai precizeaza comunicatul Ministerului Transporturilor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1486 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Cine? (Marţi, 26 iulie 2011, 16:55)

    D@N [utilizator]

    Sunt curios cine o sa dea banii pe 20% dintr-o companie care este pe pierdere (masiva) dar fara a avea posibilitatea de a se implica in restructurarea acesteia.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa e! (Marţi, 26 iulie 2011, 21:47)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui D@N

      Ai perfecta dreptate!
    • 0 (0 voturi)    
      asta (Miercuri, 27 iulie 2011, 10:30)

      asta [anonim] i-a raspuns lui D@N

      asta ar fi o nimica toata daca statul roman si-ar respecta macar propriile reguli. dar are o apetenta extraordinara pentru abuzuri, in special in domeniul economic.

      statul este frustrat de propria lui incompetenta si, ca si un jucator nepriceput dar orgolios, faulteaza.

      cred ca economia este domeniul in care incompetenta statului roman... straluceste.
    • 0 (0 voturi)    
      definitia prostiei (Miercuri, 27 iulie 2011, 14:11)

      bionica [anonim] i-a raspuns lui D@N

      Numai prostul persista in greseli! Dupa ce a furat-o in incercarea de vanzare actiuni OMV guvernantii vor sa o mai fure odata prin vanzarea unui procent din CFR Marfa. Oricum A.B. va anunta cu surle si trambite fiecare pas facut pana la scoaterea la vanzare a actiunilor, iar dupa un eventual esec se face ca ploaua ori uita sa mai comenteze situatia.
  • 0 (0 voturi)    
    TAROM=furaciuni, incompetenta si nepotism (Joi, 4 august 2011, 21:18)

    Mermoz [anonim]

    Nu stiu cum Tarom are cu 23% mai putin pierderi decit previziunile pe anul 2011, cind in prima jumatate a anului are deja pierderi de peste 40 de milioane de euro! Ce estima de pierderi s-a facut pe anul acesta?!
    Din surse interne Tarom are peste 400 de angajati la marketing, care taie frunze la ciini si nu aduc venituri companiei! In aceste conditii cum vreti sa mearga treaba?! Degeaba se dau peste cap toti ceilalti angajati daca astia de la marketing nu sunt in stare sa aduca pasageri! Nu mai vorbim aici de furaciuni, incompetenta si nepotism... asta e TAROM!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by