¬Pierderile operationale la companiile de stat aflate in subordinea Ministerul Transporturilor si monitorizate de FMI au fost in primul semestru al acestui an cu 23% mai mici decat tintele asumate, informeaza Ministerul Transporturilor dupa intalnirea ministrului Anca Boagiu cu delegatia FMI, Comisiei Europene si Bancii Mondiale. In ceea ce priveste procesul de privatizare a 20% din actiunile CFR Marfa si Tarom, Boagiu a precizat ca actele normative necesare au fost deja pregatite si vor fi aprobate in cursul lunii august.

Ministrul a spus reprezentantilor delegatiei ca in ceea ce priveste introducerea managementului privat la companiile de stat, procesul de modificare legislativa coordonat de Ministerul Justitiei va fi finalizat in curand. In acest sens, ministrul transporturilor a precizat ca "ramane un suporter puternic al introducerii managementului privat in companiile de stat odata cu modificarea legislatiei".

In legatura cu problema stingerii arieratelor companiilor de cale ferata catre bugetul de stat si catre agenti economici privati, Boagiu a convenit cu oficialii FMI, CE si BM asumarea unor masuri de reforma astfel incat sa nu mai fie generate arierate suplimentare fata de cele existente.

Concluziile intalnirii dintre ministrul Boagiu si reprezentantii FMI, CE si BM au fost ca planurile de restructurare si eficientizare a companiilor de stat au inceput sa produca efecte pozitive, mai precizeaza Ministerul Transporturilor. Potrivit acestuia, un exemplu este reducerea pierderilor cu 42% in primul semestru la CFR SA.

Ministerul Transporturilor mai spune ca reprezentatii delecatiei au apreciat faptul ca rata executiei bugetare a fost 87% in primul semestru pentru investitii. "Nu in ultimul rand, reprezentantii FMI, CE si BM au apreciat eforturile MTI pentru renegocierea unor contracte paguboase pentru bugetul de stat, asa cum este cel pentru Autostrada Brasov-Bors, gestionat de CNADNR, dar si cel pentru mentenanta metroului, gestionat de Metrorex", mai precizeaza comunicatul Ministerului Transporturilor.