Rezultatul negocierilor dintre Metrorex si Alstom: Pretul serviciilor de mentenanta va fi redus cu peste 30%

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 26 august 2011, 11:51 Economie | Companii


La metrou
Foto: Hotnews
 documente
Dupa o lunga perioada de discutii aprinse si amenintari cu rezilierea contractului, Metrorex a reusit sa obtina din partea companiei Alstom reducerea pretului pentru serviciile de mentenanta cu 30% pentru anul 2011 si cu 34% raportat la toata perioada contractuala ramasa. Printre rezultatele renegocierii se afla "aplicarea noilor conditii contractuale de la data de 01 ianuarie 2011 si suprapunerea anilor contractuali peste anii calendaristici incepand cu 01 ianuarie 2011", au declarat pentru HotNews.ro surse din Ministerul Transporturilor. Pe de alta parte, potrivit negocierilor, Ministerul Finantelor va acorda un credit de trezorerie in valoare de 165 milioane lei pentru plata datoriilor restante catre Alstom acumulate in perioada 2008-2010.

Alte rezultate obtinute pe parcursul renegocierii:
      
  • Eliminarea penalitatilor de intarziere la plata acumulate de METROREX datorita achitarii cu intarziere a serviciilor de mentenanta prestate si receptionate pentru perioada 2007- 2010 in valoare de 20,6 milioane Lei;
  • Conform cu rezultatul negocierii, Actul Aditional ce urmeaza a fi incheiat intre cele doua companii va intra in efectivitate la data de 1 octombrie 2011, cu aplicabilitate de la data de 1 ianuarie 2011, cu conditia achitarii de catre METROREX catre ALSTOM Transport a obligatiei restante la plata, pentru prestatiile efectuate si receptionate in perioadele: august- decembrie 2009 si august- decembrie 2010
UPDATE Contactat de HotNews.ro, Gabriel Stanciu, director general al Alstom Romania, a afirmat ca discutiile intre cele doua parti vor fi finalizate saptamana viitoare. "Din punctul meu de vedere suntem inca in discutii cu Metrorex, dar suntem foarte aproape de finalizarea acordului (...)Am tot discutat vreo 8 luni", a precizat Stanciu. "Am inteles nevoile bugetare ale Metrorex si am cautat sa identificam solutii pentru reducerea costurilor", a mai afirmat directorul general al Alstom Romania. Potrivit acestuia, datoriile restante catre Alstom trebuie platite pana la finalului lunii septembrie.

In luna aprilie a acestui an, Metrorex a transmis informatii potrivit carora ar putea renunta la un contract de 239 milioane de euro cu francezii de la Alstom. In schimb, reprezentantii companiei Alstom s-au aratat dispusi sa renegocieze cu Metrorex preturile pentru mentenanta.

Contractul de mentenanta a fost incheiat in 2003, pe o perioada de 15 ani, timp in care Alstom trebuie sa asigure serviciile de intretinere a trenurilor petru o suma estimata la 239,75 de milioane de euro. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era Miron Mitrea.

Daca ar fi ramas valabila suma estimata initial la 239,7 milioane de euro, Alstom ar fi avut de incasat circa 16 milioane de euro pe an. Insa, la contract s-au adunat o serie de acte aditionale si, in timp, suma a crescut tot mai mult ajungand in acest moment ca Metrorex sa plateasca peste 45 de milioane de euro pe an pentru intretinerea trenurilor. Vezi in documentul atasat cum se fac calculele pentru serviciile de mentenanta si cum s-a ajuns la concluzia ca pentru 2010, suma necesara se situeaza la nivelul de 199 milioane de lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2764 vizualizari

  • +19 (23 voturi)    
    excelent (Vineri, 26 august 2011, 11:59)

    excelent [anonim]

    excelent! cu adevarat, boagiu scrie istorie la ministerul transporturilor! putin ministri de dupa '89 (si de dinainte) pot sa ii stea alaturi cu fruntea sus.

    e o veste foarte buna pentru Romania!
    • -3 (9 voturi)    
      Oare? (Vineri, 26 august 2011, 12:44)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui excelent

      O sa scada si pretul biletelor?
    • +6 (8 voturi)    
      E un pas inainte... (Vineri, 26 august 2011, 12:58)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui excelent

      .. si e de apreciat ca cineva se mai gandeste si la modul in care se cheltuie banul public.

      Totusi, nu poti sa nu iti pui niste intrebari cand vezi ca toate contractele astea grase pe 15-20 de ani au fost incheiata in anii 2000-2004, ca vorbim de Bechtel, de Metrorex, etc. Chiar nu poate interveni Justitia, macar sa ii faca sa dea cu subsemnatul pe la DNA.??? S-au prescris toate faptele de atunci? Nu raspunde nimeni pt asta?

      Ar trebui cercetate si contractele de la CFR, acolo e adevarata vaca de muls.... se mai pot renegocia ceva contracte si acolo... ca tot din banii nostrii dam....
  • +3 (3 voturi)    
    Petitie pentru asfaltare DJ102L Campina - Sacele (Vineri, 26 august 2011, 12:22)

    Ionut [anonim]

    Putem avea un trafic decent intre Bucuresti si Brasov, chiar si fara autostrada, prin asfaltarea DJ102L Campina - Sacele pe Valea Doftanei, prin pasul Predelut.

    http://www.petitieonline.ro/petitie/asfaltare_completa_dj102l_pe_valea_doftanei_intre_campina_sacele_ca_alternativa_viabila_la_dn1_si_dn1a-p58958061.html

    Semneza si tu petitia ca sa ajungem cu ea la MDRT si la Elena Udrea.
  • +5 (13 voturi)    
    bravo dna Boagiu!!! (Vineri, 26 august 2011, 12:43)

    costica [anonim]

    ceva, ceva parca se misca la Transporturi de cand e Boagiu!!
    Bravo!! Si mult succes ca ce este la Ministerul ala, e jale !!!!!
    Daca Doamne fereste PDL va castiga alegerile in 2012 propun ca Dna Boagiu sa fie viitorul Prim Ministru!!
    Sa nu mai fie Boc!!!!!!!!!
  • +13 (15 voturi)    
    ciudat (Vineri, 26 august 2011, 12:47)

    alex [anonim]

    - o scadere de 30-34% a preturilor intr-un contract, este uluitor , nu poti sa iti pui decit o singura intrebare = CINE PE CINE FURA
    • +1 (1 vot)    
      mai precis (Vineri, 26 august 2011, 14:08)

      realnick [anonim] i-a raspuns lui alex

      intrebarea si mai grea este: cat de mult a putut fi umflat contractul cu alstrom incat sa se reduca cu 30% si sa fie profitabil? 30% este enorm...e vorba de zeci de milioane de eur pe termen lung.Cine a semnat contractul cu astia?
  • +3 (5 voturi)    
    bravo (Vineri, 26 august 2011, 13:28)

    traiang [utilizator]

    Este remarcabil ce a facut Boagiu in mandatul ei si trebuie salutat (culoar 4,bechtel,Moara Vlasiei,Cernavoda) Prefer un astfel de om decat guraliva de Udrea dupa care nu se vede nimic Pacat ca e un caz singular si in rest avem consuli dupa nu stiu ce prestatii,tamplari si altele
  • 0 (4 voturi)    
    Trenuri (Vineri, 26 august 2011, 13:37)

    Ing. [anonim]

    Vad ca toti o laudati pe tovarasa Boagiu... v-ati gandit vreodata de ce a crescut costul intretinerii trenurilor? Cine a fost cel care a adus primele trenuri Bombardier care erau si sunt in continuare neconforme cu infrastructura noastra? Da, a fost tovarasul Udriste, actual director la Metrorex. Coleg de partid cu Boagiu si Base si care mai pregateste un tun cu alte trenuri de metrou (desi la licitatia asta a mai venit un ofertant - CAF - cu un pret mai mic decat Bombardier, dar nu va castiga).
    Normal ca un tren Bombardier cu osii orientabile cu profil conic la roti (ceea ce implica risc ridicat de deraiere la curbe si uzuri mari la sine, daca cautati un inginer de material rulant sau un tratat de dinamica vehiculelor de cale ferata va veti lamuri cum stau lucrurile astea) e mai greu de intretinut decat IVA noastra. Apropo de trenuri IVA, Alstom a facut reparatii capitale la trenuri din propriul buzunar, insa Metrorex refuza sa le trimita pe traseu, doar pentru a avea doar Bombardiere pe M1 si M2. De aia stam in statii 10 - 20 de minute la Crangasi (de ex.) in loc sa stam 4 - 5.
    • +1 (1 vot)    
      Excelent punctat (Sâmbătă, 27 august 2011, 11:50)

      cititor hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Ing.

      Directorul General Gh.U.este adus driste a fost si in anii anteriori dir.general fiind dat afara pentru coruptie si multe ilegalitati.Preluat si "spalat "de Videanu la Primaria Generala a Capitalei,a devenit omul de casa al pdl si gastii Videanu-Berceanu-Basescu,.La Primaria Capitalei unde iar s-a tinut de ilegalitati,acte de coruptie etc.este dat afara de Sorin Oprescu,si recuperat de Berceanu,aducandu-l din nou director la Metrorex,unde face afaceri cu firmele pdl-iste incepand de la ,deratizarea subteranelor,prin asa zisa combatere a sobolanilor pe milioane de euro,contracte de asistena juridica ale firmelor pdl-iste,spatiile comerciale din subteran etc.etc.In schimb SC Metrorex nu plateste nici dupa 20 de ani pe terenurile ocupate de ilegal de la proprietari nici chirie si nici preturi corecte pentru expropiere.Aici la SC Metrorex exista cele mai mari afaceri de coruptie si ilegalitati strigatoare la cer,conduse de gasca pdl-ista,condusa de Gh.Udristesi sustinuta deVideanu-Berceanu-Basescu-Anca Boiangiu.,fara ca nimeni sapiata interveni.Dupa caderea actualei guvernari,se vor auzi multe lucruri grave,daca se doreste sa se faca lumina in subteranele metroului.
      • 0 (0 voturi)    
        Bombardier (Duminică, 28 august 2011, 19:26)

        Maria [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

        Contractul cu Alstom a fost negociat cu suma fixa pe perioada celor 15 ani si in eur (pe vremea lui Iliescu) .Costurile erau pe vagoane si o data cu Bombardier au disparut multe din reviziile care trebuiau efectuate la vechile trenuri.Problema este ca in anul 2006 s-a renegociat partea de inflatie desi contractele in eur, conform legii nu aveau dreptul sa beneficieze de pretul inflatiei.Dar s-au facut anumite modificari in contract si astfel s-a putut calcula si inflatia care este mult mai mare decat contractul in sine.Francezii au fost destepti in anul 2004 si au putut sa prevada si indicele de inflatie.
        Dar ,ar fi prea multe de spus, cunosc contractul foooorte bine.Faptul ca s-a putu reduce cu 30% acest contact este dupa mine meritul lui Boagiu!!!si lasati discutiile inutile ca la Metrorex liderii sindicali le dau gratis apartamente amantelor.
  • +1 (3 voturi)    
    Deci se poate !! (Vineri, 26 august 2011, 13:59)

    calinsab [utilizator]

    Deci avea dreptate Boc cand spunea ca a gasit nereguli in contractele cu statul... Si iata ca se poate !

    De cand sunt eu nu am auzit pina acum un guvern al PSD care sa vina cu reduceri de preturi la contractele cu statul roman.

    Bravo guvernului Boc ! A mai astupat o bresa in scurgerea de fonduri publice !
  • +2 (2 voturi)    
    Mda, si unde-i realizarea? (Vineri, 26 august 2011, 15:27)

    Ghita Contra [anonim]

    Scrie undeva ca raman parametrii tehnici identici? Ca pana acum, sa fim sinceri, n-au prea fost accidente.

    Ca daca nu, nu e nici o sfaraiala - eg: masina buna, revizie reprezentanta 1000 RON, revizie la coltul strazii 200 RON. Ma cert cu reprezentanta ca e scump si imi dau revizia cu 700 RON dar subcontractand la aia de la colt activitatile.

    Intreb si io, nu dau cu parul...
  • +2 (2 voturi)    
    ciudat (Vineri, 26 august 2011, 16:08)

    cristian [anonim]

    Ciudat
    Ce imblod sa fi avut sa-si reduca spaga cu 30 la suta
    • 0 (0 voturi)    
      Expunerea publica a contractului (Sâmbătă, 27 august 2011, 7:30)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui cristian

      Si un mic santaj : Ori reducem sumele, ori aratam tuturor calculele economice care arata cat de mult furati !
  • +1 (3 voturi)    
    Doamna Boagiu (Sâmbătă, 27 august 2011, 11:02)

    ion [anonim]

    va rog, veniti la Constanta si candidati pentru postul de primar!
    sunt sigur ca veti castiga alegerile si vom avea o alternativa credibila la actualul surfist-evazionist !
    va rog frumos, haideti veniti la Constanta!!!
  • 0 (0 voturi)    
    limba romana (Sâmbătă, 27 august 2011, 15:49)

    aiurici [anonim]

    "mententanta"? de doua ori chiar?

    n.r. multumim, am modificat
    (editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Alstom gropar de firme si in UE (Sâmbătă, 27 august 2011, 18:52)

    ogi [anonim]

    Cine nu stie ALSTOM are o reputatie "excelenta " de gropar , tepar de firme si in occident prin "manevrele "contractuale pe care le face la nivel politic si apoi economic .E o capusa gigant .Ca nici Metrorex nu e biserica e altceva .
    Chiar ma intrebam cind va izbucni scandalul .Eu unul as scoate Alstom din tara .

    .Cine a avut sansa sa citeasca contractele lor se cruceste .
    In josul paginii 1 scrie :
    "Cine citeste aceste informatii este de acord cu toatele clauzele contractulale si se obliga sa nu le conteste sub nici o forma " !!!!!!!! Sah-Mat
    Deci inclusiv cu cele pe care nu le-a citit inca !!!

    Ex de contracte care falimenteaza , caz din Belgia .
    Pt productie de cabine de cai ferate firma XX.Cca 120/an .La semnarea contractului Alstom impune ca furnizorul sa aiba pe stoc toate componentele necesare pt min 10buc/luna .Pe verificate
    Dar ALSTOM comanda la XX cca 2 sau 3 buc/luna
    Dupa cca 3 luni furnizorii de materiale isi cer banii pt componentele livrate firmei XX .Alstom nu vrea sa mareasca comanda la 12 .
    Si uite cum apare FALIMENTUL firmei XX


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by