Alte rezultate obtinute pe parcursul renegocierii:
- Eliminarea penalitatilor de intarziere la plata acumulate de METROREX datorita achitarii cu intarziere a serviciilor de mentenanta prestate si receptionate pentru perioada 2007- 2010 in valoare de 20,6 milioane Lei;
- Conform cu rezultatul negocierii, Actul Aditional ce urmeaza a fi incheiat intre cele doua companii va intra in efectivitate la data de 1 octombrie 2011, cu aplicabilitate de la data de 1 ianuarie 2011, cu conditia achitarii de catre METROREX catre ALSTOM Transport a obligatiei restante la plata, pentru prestatiile efectuate si receptionate in perioadele: august- decembrie 2009 si august- decembrie 2010
In luna aprilie a acestui an, Metrorex a transmis informatii potrivit carora ar putea renunta la un contract de 239 milioane de euro cu francezii de la Alstom. In schimb, reprezentantii companiei Alstom s-au aratat dispusi sa renegocieze cu Metrorex preturile pentru mentenanta.
Contractul de mentenanta a fost incheiat in 2003, pe o perioada de 15 ani, timp in care Alstom trebuie sa asigure serviciile de intretinere a trenurilor petru o suma estimata la 239,75 de milioane de euro. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era Miron Mitrea.
Daca ar fi ramas valabila suma estimata initial la 239,7 milioane de euro, Alstom ar fi avut de incasat circa 16 milioane de euro pe an. Insa, la contract s-au adunat o serie de acte aditionale si, in timp, suma a crescut tot mai mult ajungand in acest moment ca Metrorex sa plateasca peste 45 de milioane de euro pe an pentru intretinerea trenurilor. Vezi in documentul atasat cum se fac calculele pentru serviciile de mentenanta si cum s-a ajuns la concluzia ca pentru 2010, suma necesara se situeaza la nivelul de 199 milioane de lei.
e o veste foarte buna pentru Romania!
Totusi, nu poti sa nu iti pui niste intrebari cand vezi ca toate contractele astea grase pe 15-20 de ani au fost incheiata in anii 2000-2004, ca vorbim de Bechtel, de Metrorex, etc. Chiar nu poate interveni Justitia, macar sa ii faca sa dea cu subsemnatul pe la DNA.??? S-au prescris toate faptele de atunci? Nu raspunde nimeni pt asta?
Ar trebui cercetate si contractele de la CFR, acolo e adevarata vaca de muls.... se mai pot renegocia ceva contracte si acolo... ca tot din banii nostrii dam....
http://www.petitieonline.ro/petitie/asfaltare_completa_dj102l_pe_valea_doftanei_intre_campina_sacele_ca_alternativa_viabila_la_dn1_si_dn1a-p58958061.html
Semneza si tu petitia ca sa ajungem cu ea la MDRT si la Elena Udrea.
Bravo!! Si mult succes ca ce este la Ministerul ala, e jale !!!!!
Daca Doamne fereste PDL va castiga alegerile in 2012 propun ca Dna Boagiu sa fie viitorul Prim Ministru!!
Sa nu mai fie Boc!!!!!!!!!
Normal ca un tren Bombardier cu osii orientabile cu profil conic la roti (ceea ce implica risc ridicat de deraiere la curbe si uzuri mari la sine, daca cautati un inginer de material rulant sau un tratat de dinamica vehiculelor de cale ferata va veti lamuri cum stau lucrurile astea) e mai greu de intretinut decat IVA noastra. Apropo de trenuri IVA, Alstom a facut reparatii capitale la trenuri din propriul buzunar, insa Metrorex refuza sa le trimita pe traseu, doar pentru a avea doar Bombardiere pe M1 si M2. De aia stam in statii 10 - 20 de minute la Crangasi (de ex.) in loc sa stam 4 - 5.
Dar ,ar fi prea multe de spus, cunosc contractul foooorte bine.Faptul ca s-a putu reduce cu 30% acest contact este dupa mine meritul lui Boagiu!!!si lasati discutiile inutile ca la Metrorex liderii sindicali le dau gratis apartamente amantelor.
De cand sunt eu nu am auzit pina acum un guvern al PSD care sa vina cu reduceri de preturi la contractele cu statul roman.
Bravo guvernului Boc ! A mai astupat o bresa in scurgerea de fonduri publice !
Ca daca nu, nu e nici o sfaraiala - eg: masina buna, revizie reprezentanta 1000 RON, revizie la coltul strazii 200 RON. Ma cert cu reprezentanta ca e scump si imi dau revizia cu 700 RON dar subcontractand la aia de la colt activitatile.
Intreb si io, nu dau cu parul...
Ce imblod sa fi avut sa-si reduca spaga cu 30 la suta
sunt sigur ca veti castiga alegerile si vom avea o alternativa credibila la actualul surfist-evazionist !
va rog frumos, haideti veniti la Constanta!!!
n.r. multumim, am modificat
(editat de HotNews.ro)
Chiar ma intrebam cind va izbucni scandalul .Eu unul as scoate Alstom din tara .
.Cine a avut sansa sa citeasca contractele lor se cruceste .
In josul paginii 1 scrie :
"Cine citeste aceste informatii este de acord cu toatele clauzele contractulale si se obliga sa nu le conteste sub nici o forma " !!!!!!!! Sah-Mat
Deci inclusiv cu cele pe care nu le-a citit inca !!!
Ex de contracte care falimenteaza , caz din Belgia .
Pt productie de cabine de cai ferate firma XX.Cca 120/an .La semnarea contractului Alstom impune ca furnizorul sa aiba pe stoc toate componentele necesare pt min 10buc/luna .Pe verificate
Dar ALSTOM comanda la XX cca 2 sau 3 buc/luna
Dupa cca 3 luni furnizorii de materiale isi cer banii pt componentele livrate firmei XX .Alstom nu vrea sa mareasca comanda la 12 .
Si uite cum apare FALIMENTUL firmei XX