Multi producatori sau comercianti introduc pe piata produse cu denumiri care induc ideea falsa ca ar fi traditionale, a declarat seful Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu, adaugand ca nu-si aminteste "ca bunica sa produca vreodata parizer", transmite Mediafax.

"De foarte multe ori, din dorinta de a se introduce pe piata unele produse traditionale, producatorul sau comerciantul vine cu tot felul de idei, iar prin denumirea pe care o da produsului respectiv incearca sa induca la consumator ideea ca acel produs este unul traditional, or un produs traditional nu este acela caruia operatorul care-l produce ii spune "parizer ca la bunica". Eu nu tin minte ca bunica sa produca vreodata parizer", a declarat miercuri Cerbulescu, in cadrul unei dezbateri avand tema concurenta si impactul asupra consumatorului.

El a aratat ca daca in Romania exista peste 4.000 de produse traditionale autorizate, la nivelul Uniunii Europene numarul acestora se ridica la doar 800.

Seful ANPC a afirmat ca autoritatea are in aceasta perioada actiuni de control pe segmentul produselor de post sau specifice Pastelui, iar amenzile vor fi "destul de consistente".

Referindu-se la carnea de miel, care va fi cautata in perioada Pastelui, Cerbulescu a atentionat consumatorii sa fie atenti de unde fac cumparaturi si daca produsul este controlat sanitar si veterinar.

"Sa fie foarte atenti si la cum se prezinta aceasta carne pentru ca ea trebuie sa fie de o suprafata rosiatica, roz, si sa nu fie lipicioasa", a mai spus Cerbulescu.