Cele mai bune 19 firme din comertul traditional cu bunuri de larg consum participa joi, 15 noiembrie 2012, la Finala Nationala a Premiilor Comertului Traditional, concurs anual organizat de revista Piata si compania METRO Cash & Carry Romania, ajuns la editia a VII-a.

Premiile Comertului Traditional Foto: webPR.ro

Finalistii sunt castigatorii premiilor si mentiunilor din etapele regionale - Muntenia - Dobrogea, Oltenia - Banat, Moldova si Transilvania , cel mai bine apreciati dupa criteriile: gamei de servicii suplimentare, marketingului si layoutului. Performantele la aceste capitole sunt analizate de un Juriu compus din 7 specialisti in comertul cu bunuri de larg consum, in marketing, comunicare si merchandising.

Premiile Comertului Traditional au ca obiectiv impulsionarea modernizarii si eficientizarii operatorilor din acest segment, prin descoperirea si mediatizarea exemplelor de succes din comertul traditional si prin oferirea de indicatori de performanta in domeniu. Castigatorii premiilor sunt recompensati cu vouchere de cumparare valabile in reteaua magazinelor Metro Cash & Carry

Romania, cu valori cuprinse intre 3.500 lei si 7.500 lei.

Potrivit datelor detinute de revista Piata, in Romania activeaza aproape 50.000 de firme mici (sub 50 de salariati) de comert cu amanuntul de bunuri de larg consum, in scadere abrupta fata de anul 2008, cand se inregistrau peste 85.000. Dintre acestea, mai putin de 100 au afaceri anuale de cel putin un milion de euro. In total, firmele din comertul traditional realizeaza circa 55% din vanzarile de bunuri de larg consum, ponderea lor in total piata scazand in ritm rapid atat ca urmare a vulnerabilitatii crescute la criza financiara, cat si din cauza expansiunii rapide a formatelor mari de magazine.