Cele mai importante fragmente din interviu:
- Comertul online este principalul motor de crestere in ultimii ani in zona de curierat. Anul acesta vor fi doua zile de Black Friday si atunci ne vom putea organiza si mai bine. Ceea ce ne dorim anul acesta este sa respectam acelasi timp de livrare ca si cum nu ar fi niciun Black Friday si in maximum 24 de ore sa ajungem la usa fiecarui cumparator.
- Astazi cifra de afaceri a DPD Romania pe partea de online reprezinta undeva intre 30% si 40% din venit si din volumele noastre. In continuare, in Romania suntem siguri ca exista loc de crestere. In acest domeniu nu trebuie sa uitam ca in Romania vor vinde online, nu numai cei din Romania. Clientul nostru cumpara si din Europa si viceversa, adica magazinele noastre online vand si in Europa.
- In ultimii trei ani DPD a construit tot felul de solutii prin care incercam sa anuntam destinatarul cand ajungem. La anul vrem sa creem un mesaj interactiv prin care clientul poate sa spuna cand doreste sa-i fie livrat coletul, iar dupa aceea la nivel de Europa dorim sa atingem intervalul de 1 ora. Asta inseamna ca in momentul in care scanam coletul ii vom spune clientului ora la care vom ajunge la el. Ca sa se intample acest lucru avem nevoie de date complete de livrare. Cel mai mare obstacol pentru DPD in Romania este codul postal. Cand nu avem codul postal corect, intreg mecanismul se da peste cap.
- Problema este de timp si securitate. Deja livrarea cu incasarea la ramburs inseamna mai mult timp pentru curier. Deschiderea coletului la livrare va inseamna si mai mult timp. Mai bine am merge catre un sistem in care cumparatorul poate sa returneze lejer si facil coletul pentru a primi pana la urma produsul pe care si-l doreste.
Au firmele de curierat o politica clara legata de deschiderea coletului la destinatie? Daca da, curierii de ce nu aplica acest lucru. Ti-au adus coletul la usa, te pun sa semnezi si au fugit inainte sa apuci sa faci ceva.
Ce aduceti dvs, nou pe piata competitiva de altfel a firmelor de curierat? Si cand ma refer la dvs. ma refer la firma DPD, desigur!
Si nu doresc un raspuns standardizat (ca suntem cei mai buni, ca suntem cei mai rapizi samd), ci unul sincer din care sa reiasa clar avantajele fata de celelalte companii rivale...
Va multumesc si o zi frumoasa sa aveti!
2. ce crestere va va aduce acest an Black Friday?
3. cat de mari va asteptati sa fie decalajele in acest an de black friday?
4. cat de mult va focusati pe cresterea timpului de cut-off? exista concurenti, precum DHL, care au probleme serioase in aceasta privinta.
5. in afara de Bucuresti, care zone le considerati ca avand potential de crestere din punctul de vedere al businessului dvs?
6. intentionati sa lansati servicii de ServicePoint in Romania?
2. Cresterea pentru Black Friday - 40-50%
3. Nu dorim sa avem decalaje in acest an. Ne-am pregatit din timp si dorim sa pastram termenul de 24 de ore.
4. Incercam sa controlam timpul de cut-off pentru ca dorim sa pastram un termen de livrare standard si, mai mult, trebuie sa tinem cont de anotimpul in care suntem. Orice intarziere poate determina decalajele mentionate.
5. Zonele care inregistreaza crestere economica si consum.
6. Da. Ne ajuta.
Sunt administratorul unei firme si avem contract cu firma dvs, facem livrari cu DPD pe plan international.
Din pacate in ultima vreme tot mai multe probleme apar cu livrarile, iar felul cum aceste probleme sunt tratate de departamentul de "Customer Service" este sub orice critica.
In calitate de CEO ce masuri luati pentru a monitoriza activitatea departamentului si cum asigurati o rezolvare cat mai buna a problemelor?
Exemple:
1. La orice colet deteriorat in timpul transportului, se da vina automat pe ambalaj. Am avut colete care ni s-au intors efectiv in bucati, dar tot ambalajul era de vina!
2. Mailurile continand probleme, trimise departamentului "Customer Service" sunt ignorate complet! Primim raportul in clientul de mail ca cel putin 4-5 persoane au deschis mailul, dar nimeni nu raspunde! O nesimtire completa ...
3. Mailurile fiind ignorate, nu aveam alta alegere decat sa va trimitem anumite solicitari prin posta (cu confirmare de primire), ca sa avem si o dovada legala. Raspunsul de la DPD venea dupa 7 luni!!
4. Firma dvs nu respecta standardele INCOTERMS, de mai multe ori ni s-a cerut achitarea unor taxe suplimentare care clar nu pot fi atribuite livrarilor DAP.
Datorita acestor probleme consideram tot mai serios sa cautam alternative serviciilor dvs.
Va rugam mult sa incercati un nou mod de ambalare care sa respecte standardele. Putem face teste la noi in hub sa ne asiguram ca totul este ok.
Va rog sa-mi explicati de ce tarifele de curierat in cazul unor expeditii din Romania care tari din UE sunt cu mult mai mari decat cele platite la colete venite din UE in Romania (nu ma refer numai la DPD)
multumesc
evident in conditii discutate....
multumesc
"In calitate de CEO ce masuri luati pentru a monitoriza activitatea departamentului si cum asigurati o rezolvare cat mai buna a problemelor? "
In ceea ce priveste ambalarea coletelor, ele sunt cele originale, asa cum sunt aduse de alte firme de curierat din toate colturile Europei, si NICIODATA nu am avut cazuri in care coletele importate sa fie deteriorate de alte firme de curierat. Problemele cu deteriorarea coletelor apar NUMAI cand se transporta cu DPD. Deci ambalajul lor este 100% corespunzator.
am cumparat un tv de la emag in 20.12.2013 dupa care am primit mesaj de la emag ca in data de 23.12.2013 va ajunge coletul pana seara (in 21.12.2013 la ora 15:00 coletul a fost livrat de emag firmei de curierat DPD) - in seara de 23.12.2013 n-am primit inca nimic, verificand transportul am constatat ca el se afla din 22.12.2013 la depozitul DPD Sibiu (nu inteleg de ce trebuie sa stea acest colet 2 zile ... sper ca nu mai mult ... intr-un depozit in tara). Maine 24.12.2013 este ajunul Craciunului si SPER ca, coletul o sa ajunga sub brad ...
Eu am un pachet care a pornit de pe oceanul indian si a ajuns in india,deci pana acolo sa facut plata...dar ni sa spus ca fara probleme de acolo va pleca catre romania si plata va fi achitata la destinatar,...atunci eu nu inteleg de ce acea suma nu o pot plati cand imi va ajunge pachetul??se poate ca compania DPD din India sa trimita pachetul....si la destinatie sa fie platit?Va rog mult sami dati un raspuns...multumesc.
Frustarea este maxima, de aceea am sa arunc cu noroi in ei pe unde am posibilitatea..... Si eu lucrez in vanzari de cativa ani, iar pt.mine cel mai important lucru sunt clientii, traiesc din recomandari, voi cei de la Dpd ce recomandari primiti pe forumurile online?? Va injura toata lumea, nu va da de gandit lucrul acesta?