Este Black Friday un motor de crestere al pietei de curierat? Este piata pregatita pentru un astfel de eveniment? Ce solicitari speciale vin din partea clientilor? Lucian Aldescu, CEO DPD Romania a discutat online cu cititorii HotNews despre semnificatia Black Friday pentru piata de curierat din Romania.

Lucian AldescuFoto: DPD

Cele mai importante fragmente din interviu:

  • Comertul online este principalul motor de crestere in ultimii ani in zona de curierat. Anul acesta vor fi doua zile de Black Friday si atunci ne vom putea organiza si mai bine. Ceea ce ne dorim anul acesta este sa respectam acelasi timp de livrare ca si cum nu ar fi niciun Black Friday si in maximum 24 de ore sa ajungem la usa fiecarui cumparator.
  • Astazi cifra de afaceri a DPD Romania pe partea de online reprezinta undeva intre 30% si 40% din venit si din volumele noastre. In continuare, in Romania suntem siguri ca exista loc de crestere. In acest domeniu nu trebuie sa uitam ca in Romania vor vinde online, nu numai cei din Romania. Clientul nostru cumpara si din Europa si viceversa, adica magazinele noastre online vand si in Europa.
  • In ultimii trei ani DPD a construit tot felul de solutii prin care incercam sa anuntam destinatarul cand ajungem. La anul vrem sa creem un mesaj interactiv prin care clientul poate sa spuna cand doreste sa-i fie livrat coletul, iar dupa aceea la nivel de Europa dorim sa atingem intervalul de 1 ora. Asta inseamna ca in momentul in care scanam coletul ii vom spune clientului ora la care vom ajunge la el. Ca sa se intample acest lucru avem nevoie de date complete de livrare. Cel mai mare obstacol pentru DPD in Romania este codul postal. Cand nu avem codul postal corect, intreg mecanismul se da peste cap.
  • Problema este de timp si securitate. Deja livrarea cu incasarea la ramburs inseamna mai mult timp pentru curier. Deschiderea coletului la livrare va inseamna si mai mult timp. Mai bine am merge catre un sistem in care cumparatorul poate sa returneze lejer si facil coletul pentru a primi pana la urma produsul pe care si-l doreste.

Scurta biografie

Lucian Aldescu este in prezent CEO al companiei de curierat DPD Romania. El si-a inceput cariera in domeniul transporturilor si logisticii incepand cu 1994, ca logistic manager, in cadrul companiei belgiene Eculine. In 1997 fondeaza, alaturi de James Gray-Cheape, Pegasus Courier, compania care a fost achizionata in 2008 de catre grupul GeoPost – Yurtici Cargo si a preluat numele de DPD. Lucian Aldescu este absolvent al programului de MBA Tiffin University si a fost presedinte al A.O.C.R. (Asociatia Operatorilor de Curierat din Romania) in perioada 2009-2011.