Romanii sunt pesimisti in privinta sigurantei locurilor lor de munca, insa au asteptari mari pentru finantele lor personale, in trimestrul al treilea al anului 2014, releva sondajul Global privind Increderea Consumatorilor si Intentia de a Cheltui 2014, realizat de compania de informatii si masurare de marketing Nielsen.

Ingrijorarile consumatorilor in Romania vs. UEFoto: Nielsen

Romania se plaseaza in a doua jumatate a ierarhiei la nivel european, aproape jumatate din respondenti declarand ca asteptarilor lor cu privire la securitatea sau oportunitatile locului de munca nu sunt foarte bune (48%), se arata in studiul prezentat joi de Nielsen.

78% din respondentii romani considera nivelul general nu atat de bun, sau chiar rau, denotand astfel o atmosfera pesimista pe piata muncii.

In ciuda acestei raportari negative vizavi de locul de munca, asteptarile romanilor referitoare la finantele personale in urmatoarele 12 luni sunt ridicate, aproape jumatate din respondenti declarand ca se asteapta la o situatie financiara buna sau excelenta.

Perceptia asupra propriei situatii financiare viitoare, la romani, prezinta imbunatatiri considerabile in comparatie cu perioada similara a anului trecut sau cu primul trimestru al acestui an.

In Romania, siguranta locului de munca, starea sanatatii si cresterea valorii facturilor la utilitati reprezinta principalele ingrijorari ale romanilor. In ceea ce priveste posibilitatea unui razboi, romanii sunt semnificativ mai putin ingrijorati decat media europeana (12% RO vs. 18% UE).

Sondajul Global privind Increderea Consumatorilor si Intentia de a Cheltui a fost realizat in perioada 13 august ¬ 5 septembrie 2014 si a adunat peste 30.000 de respondenti cu acces la internet din 60 de tari din regiunile Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord, sustine Nielsen.