Bunurile de larg consum sunt, in medie, cu 40% mai scumpe in Romania decat in Bulgaria, iar tendinta se va mentine si in pperioada urmatoare, in ciuda faptului ca in Romania, comertul modern este mult mai dezvolatat decat in tara vecina, releva un studiu al Gfk, citat de NewsIn.

In Romania, dezvoltarea comertului modern a fost favorizat mai ales de expansiunea marilor lanturi de hipermarket-uri, precum si cea a discounter-ilor, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%.

"Dezvoltarea comerţului modern a contribuit semnificativ la trend-ul ascendent al consumului, el atingând pragul de 37% în 2007, faţă de 32% în 2006, în timp ce la vecinii noştri anul trecut ajunsese la 23%. În ciuda dezvoltării mai puternice a comerţului modern, care aduce la consumator preţuri mai accesibile, în România continuăm să plătim preţuri semnificativ mai mari pe produse de larg consum decât o fac vecinii noştri bulgari" se arată în studiul companiei de cercetări de piaţă GfK.

Acelasi studiu mai arata ca cele mai mari diferente de preturi intre Romania si Bulgaria se inregistreaza in cazul detergentilor manuali de vase, al bauturilor racoritoare carbogazoase si al iaurturilor, care sunt mai ieftine in Bulgaria. In schimb, mustarul si cafeaua instantant sunt mai scumpe la bulgari.

In ceea ce priveste anul 2006, comparativ cu 2005, iaurturile (7%), detergentii de rufe (6-7%) si pralinele (10-12%), au inregistrat aceeasi rata de crestere a pretului in cele doua tari.

In schimb, pretul sapunului, al produselor de ingrijire a parului, al ketchup-ului, al maionezei si al biscuitilor in anul 2006 comparativ cu 2005 a crescut semnificativ mai mult in Romania.