Industria aeronautica anunta noi reguli care recomanda reducerea dimensiunilor bagajelor de mana in incercarea de a elibera spatiu in compartimentele de deasupra scaunelor, informeaza The Guardian. International Air Transport Association, o organizatie comerciala internationala a companiilor aeriene, a prezentat saptamana trecuta noi recomandari care, desi nu sunt obligatorii, vor duce probabil treptat la diminuarea bagajelor de mana acceptate de companiile aeriene.

Noul Terminal Plecari al Aeroportului International Henri CoandaFoto: Agerpres

Desi detaliile cu privire la modul in care vor fi implementate aceste recomandari sunt neclare, si ar putea varia de la o companie la alta, masurile ridica posibilitatea ca multi pasageri sa fie nevoiti sa puna in cala aeronavei bagajele care pana acum erau acceptate cu ei.

In cele din urma, calatorii se vor vedea probabil nevoiti sa cumpere genti de dimensiuni mai mici sau sa plateasca taxa pentru bagaj de cala, precizeaza The Guardian.

Recomandarile IATA sugereaza ca bagajul de mana optim are 55 cm lungime, 34 cm latime si 19 cm inaltime, mai putin decat dimensiunile maxime permise la ora actuala de majoritatea companiilor mari.

Spre exemplu, American Airlines, Delta Air Lines si United Airlines permit la ora actuala bagaje de mana cu dimensiuni de pana la 56cm x 35,5 cm x 23 cm.

"Inca o data, companiile aeriene gasesc un mod princare sa faca din problema lor, problema pasagerilor - si vorbim de o problema scumpa", a declarat pentru The Guardian Henry Harteveldt, consultant specializat pe calatorii.

Lipsa de spatiu pentru bagajele de mana este cauzat de faptul ca companiile aeronautice inghesuie prea multe scaune in avioane si ii taxeaza pe pasageri pentru transportul bagajului in cala, a adaugat Harteveldt.