Guvernul a trimis miercuri la Bruxelles noua taxa auto: pana la 90 la suta reducere pentru rable
Pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa in vigoare ar urma scada doar cu 3%. Pentru un autovehicul cu vechima curpinsa intre 9 luni si 1 ani, reducerea ar fi de 10% iar pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani taxa scade cu 15%. Acestea ar fi cateva din propunerile Guvernului. Datele publicate de Informatia de Cluj, confirmate de surse din Guvern, ar urma sa fie aprobate maine dar datele finale ar putea suferi unele modificari.
In acest moment, taxa auto se calculeaza in functie de vechimea masinii si de capacitatea cilindrica. Taxa creste cu cat o masina este mai veche si are o capacitate cilindirca mai mare. Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1800 de euro.
Vosganian: “Mi se pare corect asa”
Ministrul finantelor, Varujan Vosganian, anuntase inca din luna decembrie, intr-un interviu HotNews.ro-BBC, principiul dupa care se va calcula noua taxa auto: “viziunea pe care am propus-o si pe care primul ministru a acceptat-o, si fiindca e vorba de o taxa care se plateste o singura data, este aceea de a se plati functie de capacitatea de poluare a masinii pe durata sa de viata. Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii si atunci cred ca aceasta tema se va absorbi.”
Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile legale impotriva Romaniei din cauza taxei de prima inmatriculare a autovehiculelor. Taxa intrase în vigoare la 1 ianuarie 2007. Intre timp, a fost declansata a doua etapa a procedurii de “infringement”. Este faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeană de Justitie. Dupa mai bine de jumatate de an de corespondenta si consultari, Bruxelles-ul “s-a saturat de amanarile oficialilor romani”, dupa cum au declarat pentru HotNews.ro surse comunitare.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
Daca vrei ceva din 2003-2004, plateste tata...sau ia-ti cutia de chibrituri...
Un prim efect : in 3, 4 ani vor disparea de pe sosele daciile vechi, masini concepute in ani 60.
Si efectul pe termen lung este ca se va reinprospata parcul auto pentru ca vor scadea mult preturile masinilor si noi si rulate.
inteligent!
tin minte ca concepusera taxa asta tocmai pentru a incuraja innoirea parcului auto. acum vad ca se incurajeaza tocmai contrariul.
si mai inteligent!
nici nu comentez ca e an electoral si masura aceasta are un iz populist.
Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1200 de euro.
41%*3000=1230 eur reducere!!!
Deci taxa este 3000-1230=1770 sau aproximativ 1800 EUR.
Ca sa fie taxa 1200 eur reducerea e de 60%.
Tu ai inteles invers.
Siiiigur ca da! Si marmota impacheta de zor la ciocolata! Acum un an cand il intrebau ziaristii de ce e taxa mai mare pentru masini intre 2 si 4 ani decat pentru alea mai vechi de 6 ani o dadea din colt in colt si cauta explicatii cretine!
Mama lor de hoti, asta demonstreaza cat de ipocriti au fost si inca sunt. Puteau sa spune simplu 'asta a fost smenu nostru si noah, nu ne-o iesit'.
Nu are nimic de a face si modificarea asta o si dovedeste.
Ei vor doar niste bani in plus care sunt mult mai usor de obtinut asa decat prin reducerea fiscalitatii si comsarea taxelor.
Se bate cu pumnii in piept ca vrea taxa de poluare. My Ass. SIngura varianta de a reinnoi parcul auto este urmatoarea, poate o comentati sau inspira pe cineva care ar putea veni cu un proiect, si anume:
Sa se permita importarea oricarei masini indiferent de norma de poluare atata timp cat aduci dovada casarii unei masini cu un grad de poluare inferior celei importate. Astfel se va reinnoi parcul auto, cei care vor sa aduca masini si nu au sa caseze vechi, vor cumpara de la badea Ion Dacia de 30 de ani cu 5 milioane, astfel toti vor fi fericiti si se poate vorbi intr-adevar de o reinnoire gradata a parcului auto.
Pentru cei care nu pot aduce la schimb dovada casarii unei masini mai vechi sa li se aplice taxa de prima inmatriculare, pardon, taxa lui Vosganian "de poluare".
pe de alta parte, daca s-ar aproba ideea ta ar sari imediat pretul rablelor ;)
asa ca o sa ajungi sa iei o dacie de 30 de ani cu 2-3000 de euro.
cine oricum nu are bani de masina noua ci doar 1-2 mii de euro, sa il lasam sa isi ia o mizerie veche de 30 de ani ca poate mai adunam nijte voturi.
cit despre partea cu poluarea, nenea vosganian haleste materie fecala (nepoluanta) cu polonicu. cine abia isi permite 1-2 mii de euro pt o masina, o sa o tina inca 30 de ani (sunt prin tara o circa de hirburi de pe vremea lui gheorghiu dej. pe cind cine isi permite 15-20 mii pe o masina noua, probabil isi va permite peste 3-4-5 ani sa isi ia alta noua si mai putin poluanta.
pina la urma se trezesc si europenii si vad ce au pe cap si vor da romaniei mult meritatul sut in coor.
raus din lumea civilizata, neandertalienilor.
Prefer sa emigrez.
Daca se vrea o taxa care sa reduca poluarea e simplu. Fiecare masina are un nivel de poluare care se poate masura sau care se stie din specificatiile producatorului.
In functie de asta se poate aplica o taxa la prima inmatriculare fie ca masina e noua fie ca e veche. Daca masina ta iti polueaza mult atunci platesti taxa mare, daca iti polueaza putin platesti taxa mica fara sa conteze cat de veche e masina.
dac-ar fi asa 'harburile' de la noi...
Oricum, ii doresc lui Vozganian sa-i fie la fel de bine pe cat ne face si el noua.
- taxa creste odata cu gradul de poluare al masinii si in varianta noua
- in cadrul aceleiasi grupe de poluare (ex euro2), taxa scade cu vechimea autoturismului; e foarte logic avand in vedere ca si masinile, oricat ar fi ele de volskwagen-uri, au o durata medie de viata; cu alte cuvinte, o masina mai veche mai are poate rula teoretic mai putin decat una mai noua, inca o data, cu acelas grad de poluare(euro2 ex); continuand rationamentul, cineva care achizitioneaza o astfel de masina mai veche, va putea rula deci o perioada mai mica de timp (de ex inca 6 ani in loc de 8) si deci va polua mai putin (6 ani in loc de 8) deci ar fi normal sa plateasca mai putin; nota bene taxa se plateste O SINGURA DATA, pentru toata perioada de viata a masinii, atata cat a mai ramas
- in al treilea rand, m-as bucura f mult sa vad clasa media romaneasca ca traieste mai bine, si nu sunt foarte interesat de cei "cu bani"; noua forma a taxei le da posibilitatea primilor sa schimbe un harb (Dacie sau orice ar fi) cu ceva mult mai nou si mai bun, mult mai sigur pe drumurile noastre; nu va ganditi numai la cei tineri, asa zisi "vitezomani", ganditi-va si la ceilalti, asa zisi "sunday drivers, soferii de duminica" pt care elementele de siguranta sunt pe primul loc in alegerea unei masini;
- si ar mai fi si alte lucruri pozitive care se vor simti probabil in timp ca o consecinta a acestei masuri
- de un singur lucru imi pare rau, dar asta e, si anume ca d-nul prim-ministru a confundat statul cu firmele domiei sale si a condus guvernul ca un om de afaceri, care ia orice masura pentru ca afacerile lui personale sa prospere in dauna sa-i zicem romanului de clasa medie-low
Mesajul lui Cristea este scris perfect din punct de vedere al gramaticii. Si nu numai...
Deci: cine scrie una sau alta, cred ca iti dai seama ca sta muuult mai bine cu gramatica decat tine.
Veste "buna" pentru Varu Jean: o alta instanta a dispus inmatricularea fara taxa ilegala - Tribunalul Mures, sentinta civila nr. 525 din 14 noiembrie 2007, dosar nr. 3287/102/2007.
De cand taxa auto e in lei? Si pe deasupra doar 420 lei. Macar is RON?
Ceva e putred.
rable sunt rabele cu care dau zapada pe strazi si ikarusurile galbene din bucuresti.
2. n-avem norme - alea o sa apara abia cand o sa fie alegeri si se vor aplica la sfarsitul anului ,,,, cand vor fi alegeri sa se bata cu pumnu in piect
3. e an electoral
4. e an electoral
vom avea mari surprize ... e an electoral
Succes la platit impozite
- nenea tariceanu are prieteni care ii sufla in ceafa "baga bai taxa auto ca o sa murim de foame, nu ne mai cumpara romanii masinile"
Un exemplu ce DOVEDESTE ca taxa e bagata la ordinul clientelei politice, e faptul ca guvernul nu stie ce sa faca cu banii stransi pana acum din taxa auto, nu au niciun plan, NIMIC!! se vor evapora acei bani.
-voi chiar credeti ce zice la TV, cand acum te incurajeaza sa cumperi masini vechi, E CLAR, nenea tariceanu NU VREA sa ne aducem masini noi si bune din occident.
- Dar stiti ce e mai trist ? faptul ca e asa totul pe fatza, adica 90% reducere taxa pentru masini de 20 ani, si 3% reducere pentru masina cu euro4 ??
E atat de evident, NE PROSTESC PE FATZA, ungurii ies in strada si devasteaza budapesta cand nu le convine ceva, iar noi stam si inghitem rahaturile altora...
Off unde esti tu Tzepes, unde esti mai tata, intoarce-te si fa ordine
problema insa ramane ca romanilor in general le place mai mult sa se planga si sa palavrageasca decat sa faca ceva util in privinata asta - (ex: demonstratii in fata guvernului, pichetarii de sedii, aparitii tv etc pana cand acesti ministrii/ guvern / taxa pica....) ca pe afara in strainatatzuri dar na asta e afara nu la noi....
JOS
BASESCU
Pe prima Alfa spider, de altfel, geamul stânga spate, se vede si sigla rallyului ...
Succes la comentarii :)))
cat despre protejarea mediului, invocata de guvern, dar cusuta cu atat de multa ata alba, incat pare o rochie de mireasa, o scurta vizita la mica publicitate auto (interna si externa) si veti putea observa ca o masina adusa de afara ( cu taxa platita cu tot) comparativ cu una similara vanduta in tara la aceiasi bani cu prima, e mai noua cu 3-4 ani de obicei. asta e, poate, un efect al taxei, insa e de luat in calcul. practic, ajungem la indeplinirea dorintei guvernantilor: cu 7-8.000 de euro iti iei fie un logan, fie un mondeo din 2000 si asta doar pentru ca ti-e lene sa iti aduci de afara unul din 2002 - 2003.
Imi place ca stam ca pokemonii si plangem pe forumurile de profil in loc sa iesim dracu in strada...
1-Alfa mea nu este RABLA!!!
2-nu ati acoperit nr. de inreg!!
3-fotografia are copyleft. All right?!
Ilustrarea articolului "Guvernul aproba miercuri noua taxa auto: pana la 90 la suta reducere pentru rable" semnat
de D.T. HotNews.ro si publicat
Marţi, 8 ianuarie 2008, consideram ca este lipsita de profesionalism si o jignire adusa la adresa comunitatii colectionarilor de vehicule istorice din Romania care nu sunt niste rable. RETROMOBIL CLUB ROMANIA www.retromobil.ro este un organism UNESCO, membru al Federatiei Internationale a Vehiculelor Istorice www.fiva.org si desfasoara o activitatea cultural sportiva care are ca scop conservarea patrimoniului tehnic. In fotografia prezentata de Dvs apar masinile membrilor, membri, sigla clubului, bannerul unui dintre sponsori cat si placheta Raliului International CARPATI RETRO. Prezentarea acestei fotografii intr-un alt context decat cel real, o competitie sportiva, consideram ca aduce grave prejudicii de imagine RETROMOBIL CLUB ROMANIA. In aceasta situatie ne vedem nevoiti sa va solicitam eliminarea de urgenta a fotografiei respective si publicarea acestui mesaj ca drept la replica. Multumim.
Asa ca a scos bagheta magica si incearca sa mai faca o vrajeala...dar nu tine ca stim cu toti si vede si un copil din clasa I vrajeala asta!
Ce spun am reduso!....dar cat au reduso?
Ce sa mai vorbim nesimtire pe fata....sincer ma scarbeste atitudinea si felul in care explica ei existenta acestei taxe!
In primul rand e ilegala.....cat ar reduceo ei tot ilegala ramane....daca vor sa faca o taxa pentru masinile aduse din import ...sa faca domnule,cum e si in alte state ....sa fie de cateva sute de euro si sa nu difere in functie de vechime sau norma de poluare!Si uite asa nu s-ar mai creea confuzii si nici nu ar mai fii discriminatorie!
Oricum imi e sila de guvernul asta si cu toate ca nu prea le am eu cu politica si nu prea am fost la vot...ma ambitioneaza ca pe viitor sa merg la ca sa nu mai avem asemenea oameni in guvern ...in parlament...si in senat!
Am si eu o intrebare pentru ei......nu le e rusine sa se uite in oglinda dimineata ....cand stiu ca fac rau la o tara intreaga?.....din partea me RUSINE SA VA FIE!
De ce trebuie sa platesc o taxa de 500 euro pentru o masina euro 5? Ar trebui sa fie 0 .
In fosta taxa nici nu aveau optiune pentru euro 5, nu exista in norme decat maxim euro 4...
Si de ce au redus taxa in functie de pretul masinii?
Astfel devine o taxa pe valoarea masinii, fara nici o legatura cu poluarea...
E doar un mod de mai aduce niste bani la buget. Probabil ca sa aiba bani de unde sa acopere gaurile datorate santajelor PSD..
Cu alte cuvinte, o masina polueaza la fel de mult, sau la fel de putin (in functie de norma de poluare - non-euro, euro 1, euro 2, euro 3, euro 4, euro 5), indiferent daca are 1 luna sau 20 ani...
Sau mai pe intelesul ministrului vosganian:
o masina cu vechimea de 5 ani si norma de poluare euro 4 polueaza mai putin decat o alta masina cu vechimea de 1 an, insa cu o norma de poluare de grad inferior (non-euro, euro 1, euro 2 sau euro 3)
Abia astept sa ajunga Romania la CE, sa vad cum argumenteaza guvernul decizia de a pastra aceasta taxa a rusinii, a incompetentei, a relei-vointe...
Haideti sa auzim si ce parere are CE...
Nimeni n-o sa-si aduca o masina mai proasta decat cea pe care o are deja. Daca se scoate taxa, rablele alea din 80 legate cu sarma nu vor mai valora NIMIC. Deocamdata, o asemenea masina se vinde cu 4-500 de euro, pentru ca saltul de pret la o masina mai buna e foarte mare, din cauza acestei taxe! Daca toti cei cu posibilitati mai reduse care astazi conduc dacii din 80 legate cu sarma si-ar lua masini euro 2, ar fi un mare progres dpdv al poluarii.
Noi suntem demult o groapa de gunoi, mai rau de atit nu cred ca se poate.
Dar cum nu facem nimic, ne meritam soarta.
Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
2) Comisia Europeana
Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/
Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
- taxa nu este de prima inmatriculare, ea mai fiind deja platita odata pentru masinile second-hand;
- este mult prea mare pentru nivelul de trai al romanilor;
- economia tarii trebuie facuta functionala, nu impuse biruri pe te miri ce;
- este aberant sa dublezi, triplezi valoarea unei masini printr-o suprataxa, care, de altfel nu se justifica;
- poporul roman sa traiasca la el acasa, dar nu se poate in asa conditii, suprataxa auto fiind si ea o cauza;
- de ce am mai intrat in UE daca nu ne bucuram de niste privilegii si anume de a avea o masina buna si mai ieftina sau un loc de munca in strainatate;
- tranzitia a durat asa de mult si va mai dura, se pare, incat am pierdut vremea si viata in desisul istoriei de trecere din rau in mai rau; asa nu se mai poate!
PROPUN SA PUNEM DE O GREVA. As vrea sa ne organizam mai multa lume, sa autorizam un mars, nu se mai poate asa, fratilor! In caz ca nu mi se alatura nimeni, voi cumpara o masina de dincolo, cu euro 2, voi circula catva, 3 luni, parca, dupa care o voi parca in fata Guvernului SI VOI DECLARA GREVA FOAMEI! Este revoltator cum isi bat joc politicienii de noi. Unde sa plecam? Cine ne mai apara, daca nu ne aparam noi drepturile? Pentru cine are ceva de spus impotriva suprataxei auto, il astept la jos_taxa_auto@yahoo.com E dreptul nostru sa ne impotrivim la legi care sunt in defavoarea noastra, ele fiind propice doar celor din clanul porcilor care s-au ingrasat si se ingrasa de pe urma tranzitiei la economia de piata si a tranzitiei la UE. Sa traim bine... ?! Nu traim mai bine cu vorbe populiste, ci in conditii de trai decent. Inca o data, JOS SUPRATAXA AUTO!
Pentru cei care vorbesc de rable am un singur sfat, sa ia un manual de drept comunitar si sa-l citeasca, rable sau nu, suntem in comuntatea europeana si trebuie sa respectam leagea.
Au numit-o taxa ecologica pentru incurajarea "mersului pe bicicleta" si folosirea mijloacele de transport in comun.
Un exemplu: Peugeot 307 ajungea in 2006 la 37.000 EUR in Danemarca.
Culmea ii ca si-au dat seama ca au gresit, si acum nu mai pot sa renunte la ea pentru ca a devenit o problema sociala.
Banii nu se pot returna inapoi datorita sumei imense incasate de la populatie iar actualii proprietari nu vor putea sa-si mai vinda masinile(sau sa le returneze in leasing).
Deci nu avem voie sa cedam, scrieti cui trebuie , in engleza, hai sa ne mobilizam.
Ce naiba, noi i-am pus acolo, noi ii dam jos!
Parerea mea este ca nici taxa existenta si nici cea care se doreste nu sunt corecte.
Ea ar trebui sa fie calculata dupa norma de poluare si nr de kilometri efectuati.
Daca o masina cu eur4 face 100.000 km/an polueaza mai mult ca si una cu eur2 care face 5-10.000 km/an. Corect? Dar din pacate nr de km nu se pot controla.
Apropo de durata de viata, aceasta este relativa. Pot sa am masina eur2 si sa mai circul mult si bine cu ea sau sa iau una noua, platesc taxa mare si se intampla sa fac accident (nu doresc nimanui). Se mai returneaza banii? Sau efectiv nu mai circul cu ea (deci nu mai fac ITP).
Daca chiar se doreste sa se schimbe parcul auto sa faca aceasta taxa sa fie platita la efectuare verificarii periodice obligatorie, adica o data la 2 ani, astfel vei plati doar pe durata aprox exacta (+-max 2 ani) de viata a masinii si in functie de gradul de poluare. Astfel vor disparea Daciile si alte masini f poluante iar taxa nu s-ar simti asa tare la bugetul celui care achizitioneaza o masina, indiferent ca e noua sau second hand. In acest fel nu mai poate fi vorba nici de discriminare iar banii ar putea fi folositi intr-adevar pt protectia mediului.
Voi ce credeti?
"Daca o masina cu eur4 face 100.000 km/an polueaza mai mult ca si una cu eur2 care face 5-10.000 km/an. Corect? Dar din pacate nr de km nu se pot controla."
Daca o masina Euro4 face 100.000 km/an, consuma1.5 tone benzina. La fel si cea cu Euro2, care parcurge numai 10.000 de km, consuma 0,15 tone benzina.
Din pacate pt rationamentul tau, in pretul benzinei este deja inclusa o taxa de mediu.Faci km multi=>consumi mai multa benzina=>platesti mai multa benzina deci si taxe pt poluare.
Propunerea ta nu face decat sa impoziteze de doua ori acelasi lucru,iar asta e ilegal oriunde in Europa sau in lumea civilizata.
Taxa de inmatriculare functie de valoarea de iata a masinii, si impozit anual functie de nivelul de poluare. Ai masina noua,care polueaza putin-impozit anual mic. Ai rabla cu motor mare si poluant-4000 de euro impozit anual.
Scurt! Si fiecare isi cumpara masina in functie de impozitul anual. Nu stiu cati vor zice ca renteaza sa cumperi o rabla de 1500 de euro,chiar daca taxa de inmatriculare e mica, dar sa plateasca valoarea masinii an de an, la impozitul anual.
Si vor cumpara romanasii nostrii masini rezonabile si ca vechime,dar si ca poluare, si nu mai are nimeni de ce sa se planga!
corect este sa se faca un catalog cu valoarea fiscala a masinilor in functie de model si an...
si sa stabileasca un procent fix...din valoarea fiscala..(gen spania)..e simplu...
dar cine sa gandeasca...????reducere 41%,10%,15%...e perioada de solduri..
Si nu este o taxa de mediu. Tampenia aia cu nr. anilor de functionare nu tine in RO, unde baietii ruleaza rable cu piese SH (provenite din cimitire de masini) si cate 25 de ani.
Este corect sa se puna o taxa de mediu pentru prima inmatriculare in Ro a oricarei masini, fie ea vece sau noua, dar banii sa fie directionati catre proiecte de mediu.
Nu cred ca e bine sa fie redusa taxa pentru masinile euro 2 si 3, decat daca cumparatorul face intai dovada casarii unei masini mai poluante (noneuro, euro 1), masina detinuta de cel putin 1 an (pentru a preveni afacerile cu dacii vechi).
Si nici nu sunt de acord cu o invazie de rable euro 1 si 2 pe strazile patriei si asa aglomerate de nebuni. Sau, daca vor sa aduca rable, sa li se mareasca impozitul anual in functie de vechimea masinii si de gradul de poluare. Evident, masinile istorice cu acte speciale (de colectie) trebuiesc excluse. Altfel, toti pustii idioti o sa-si aduca masini vechi, puternice, ieftine si foarte poluante, ca sa faca "liniute" cu ele, omarand oameni nevinovati.
V-ati intrebat cumva cate relatii din fosta nomencaltura,,,,actuala (plozi, bastarzi, etc) lucreaza in aceste firme pe salarii URIASE? Va spun eu NU ESTI ANGAJAT NICI MACAR CA UCENIC DACA NU ESTI RECOMANDAT...DE FOSTI OCHI ALBASTRII SAU ACTUALI...(Nu este paranoia securista ci fapte....cine vrea dovezi le pot arata)
A fost o politica clara din partea furnizorilor de masini pe vremea Vacaroiu ca sa se poata misca in piata sa-si faca relatii
Presa ar trebui sa se sesizeze...sau poate ca nu ....ca am vazut de unde si-a luat masina domnu Cristian Tudor Popescu...inginerul jurnalist...foarte avntajos.
Deci ca sa va explic in final...taxa este .....perfecta si in forma actuala pentru dealeri de masini noi.
Pentru ei a fost facuta deoarece Domn Prim Ministru are un brand de sustinut....la fel ca si fratele mai mare a lui Basescu (ca si el este in circuitul vesel al masinilor noi)
Eu am avut o masina de 1900 cmc din 1992. Pentru aceasta, taxa era de aproximativ 200 EUR anual. Pentru masinile noi si nepoluante, aceasta taxa era infima.
Deci, domnilor guvernatori, daca doriti o taxa de mediu aplicati-o asa. Sa vedem cine mai doreste sa aiba o Dacie din '80 care polueaza cat 10 masini germane din 90.
Ca sa nu mai vorbim ca acelasi tip de taxa ar trebui aplicata si autovehicolelor cu tonaj mare care polueaza mult mai mult (si care din cate stiu sunt scutite de taxa de prima inmatriculare).
Vreti Romanie curata? Faceti asa! Vreti bani sau promovarea intereselor proprii? Continuati cu taxa voastra stupida...
mai am vreo sansa sa iau inapoi diferenta?daca stie careva raspunsul, il rog sa imi spuna a id symy_ely.....plsssssssssss........ms
http://www.autodir.ro/blog/calculator-taxa-inmatriculare.html