Distribuitorul este considerat, in Romania, acel samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut al distribuitorului in legislatia specifica, insa acest lucru trebuie reglementat, a declarat, joi, presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizata la Academia de Studii Economice, potrivit Agerpres.

"Distribuitorul este considerat acel samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut pentru distribuitor in legislatia specifica, respectiv OUG 99. Intram in codul CAEN ca si comercianti de bunuri cu ridicata sau cu amanuntul, dar daca nu am fi, de la consumator la producator ar fi greu sa ajunga produsele. In prezent, nu exista o definire clara a notiunii juridice a distribuitorului. Cea din Codul consumului este din anul 2004, dar pe care trebuie sa lucram, deoarece distribuitorul este definit ca operatorul economic din lantul de distributie a carui activitate profesionala nu afecteaza caracteristicile produsului. Eu nu o inteleg si sunt absolvent de drept, deci trebuie sa lucram un pic pe ea", a precizat Gheorghe.

Acesta s-a referit si la abuzul de pozitie dominanta exercitat de marile lanturi de magazine, ceea ce va duce la disparitia magazinelor de proximitate si implicit a produsului traditional romanesc.