Din ce in ce mai multi cumparatori aleg un produs sau un brand, luandu-se dupa ce se spune pe Internet. Astfel, 40% din cumparatorii europeni au marturisit ca isi schimba decizia de achizitie in urma cautarilor pe care le fac pe Internet, iar 80% dintre utilizatorii de Internet au facut cumparaturi online, se arata intr-un studiu comandat de European Interactive Advertising Association (EIAA). Cei mai influentati de Internet in decizia lor sunt britanicii (49%), iar cel mai putin italienii (27%).

  •     Cel mai des influentata de Internet (59%) este decizia de a cumpara un obiect electric, iar 43% din cumparatori si-au schimbat,  datorita Internetului, alegerea privind biletele de calatorie sau vacanta.
  •      Site-urile oficiale ale firmelor sunt privite ca o sursa importanta de informatie de catre 59% dintre cumparatori, iar motoarele de cautare sunt considerate mai utile in luarea deciziei de achizitie (76%) decat recomandarile personale (71%).  61% considera folositoare siteurile de comparare a preturilor.
  •     80% dintre utilizatorii de Internet au cumparat online un obiect sau au platit online un serviciu. Acesti utilizatori au cheltuit in sase luni, in medie, 747 de euro pe diverse produse si servicii. Cei mai multi cumparatori online sunt din Marea Britanie si Germania, iar norvegienii au cheltuit cei mai multi bani online.

Pe masura ce pietele se dezvolta online cumparatorul va apela la o varietate din ce in ce mai mare de mesaje de marketing si surse de informatii care ii vor influenta alegerea unui produs sau unui brand. Prin urmare, vanzatorii vor trebui sa-si dezvolte stategii din ce in ce mai eficiente de a-si aborda online cumparatorii, sunt de parere autorii studiului. Ei vor trebui sa fie prezenti cu informatia potrivita la momentul potrivit.